Cevapcici/Balkanfrikadeller

Hvor længe skal en oksefilet have? Kan man grille rodfrugter...? Spørg om hjælp til din grillmad & tilbehør her.

Emneforfatter
Dalle75
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Cevapcici/Balkanfrikadeller

Indlæg#1 » 14. sep 2018, 18:34

Jeg har længe gået med en ide om at "lave mad forud", dvs. samle en hjemmelavet lasagne og fryse den inden den kommer i ovnen, laver en dobbelt/tredobbelt portion af kødboller til boller i karry osv. Så kan man tage en lasagne eller en pose kødboller aftenen før og tø op i køleskabet, til en dag hvor ungerne skal fragtes rundt og der ikke er meget tid til madlavning.

Efter en ferie i Kroatien har jeg fået smag for Cevapcici/balkanfrikadeller
Derfor har jeg længe gået og spekuleret over, hvordan at jeg kunne lave dem nemmest muligt.
En af mine ideer er at købe 3 kg. fars til formålet (der er jo samme rengøring om man laver af 500 gram eller 3000 gram), og presse farsen gennem kødhakkeren med pølsehorn på min Assistent.
Har denne ide gang på jord, eller bliver kødet for komprimeret?

Jeg kunne selvfølgelig bare købe 500 gram fars og komme i gang, men jeg vil gerne lige høre inden om der er nogen her der har erfaring om dette.

Jeg har luret på denne opskrift: https://gourmensch.dk/opskrifter/aftensmad/grillede-cevapcici-tyrkisk-peberfrugt-med-haydari-og-ajvar-dip
Vegata fandt jeg i Bilka, som faktisk har utroligt mange eksotiske ting til madlavning.
Weber One Touch 57 cm + Rotisserie
Charbroil T36G

snielsen43
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Re: Cevapcici/Balkanfrikadeller

Indlæg#2 » 25. sep 2018, 20:09

Charbroil T-47G og Weber OTG 57

Emneforfatter
Dalle75
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: Cevapcici/Balkanfrikadeller

Indlæg#3 » 26. sep 2018, 06:23

snielsen43 skrev:Prøv at se ham her: https://www.youtube.com/watch?v=fc6nPf4WazI

Fed ide!
Dejligt simpelt
Weber One Touch 57 cm + Rotisserie
Charbroil T36G

Tilbage til "Hjælp til maden..."