Charbroil T36

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
TedDK
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Charbroil T36

Indlæg#1 » 6. aug 2018, 21:24

Har erhvervet mig ovenstående, for at få grillet lidt mere i hverdagene og har prøvet at lave pizza på den, men syntes ikke den blev ret varm, selvom det snyder en del det termometer lige over brænderne, skal man have et andet i, skal man så ud i at bore i låget eller findes der andre måder?

Er også lidt i tvivl om optænding af den, syntes der står man skal starte med at tænde en brænder og når den er tændt, bare tænde for de andre, men skal man s ikke bruge "kontakten" til at tænde de to sidste på?

Jeg har prøvet lidt at have de to brændere tændt og slukke den i midten, men syntes ikke temperaturen over brænderen ændrede sig, kan man fjerne de metalting der ligger under ristene, så man bedre kan se om alle brænderne er tændt eller findes der en smart metode?

LaMancha
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Re: RE: Charbroil T36

Indlæg#2 » 7. aug 2018, 17:18

TedDK skrev:Har erhvervet mig ovenstående, for at få grillet lidt mere i hverdagene og har prøvet at lave pizza på den, men syntes ikke den blev ret varm, selvom det snyder en del det termometer lige over brænderne, skal man have et andet i, skal man så ud i at bore i låget eller findes der andre måder?

Er også lidt i tvivl om optænding af den, syntes der står man skal starte med at tænde en brænder og når den er tændt, bare tænde for de andre, men skal man s ikke bruge "kontakten" til at tænde de to sidste på?

Jeg har prøvet lidt at have de to brændere tændt og slukke den i midten, men syntes ikke temperaturen over brænderen ændrede sig, kan man fjerne de metalting der ligger under ristene, så man bedre kan se om alle brænderne er tændt eller findes der en smart metode?

1. Ja bore er nemmest
2. Det er ligemeget, gør hvad du finder bedst.
3. Ja det kan du godt, så er der mere varme på.

Du er ikke for heldig med det grill noget der hva' [WINKING FACE] Håber det lykkes denne gang.
Using Tapatalk

Emneforfatter
TedDK
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Charbroil T36

Indlæg#3 » 7. aug 2018, 17:36

Næ tror sgu jeg kaster mig over hækling.
Har lige haft den tændt et kvarter på alle brændere og der nåede den ‘kun’ omkring 300 lige over brænderne.

Emneforfatter
TedDK
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 7. aug 2018, 17:42

Når jeg sætter en brænder på 0/o burde den vel være slukket? Temperaturen ændrer sig ikke kontra de øvrige brændere.

LaMancha
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#5 » 7. aug 2018, 22:50

Har du læst manualen? Det er ikke for at være en smartass men med alle de spørgsmål var det da et godt sted at starte?
Using Tapatalk

Emneforfatter
TedDK
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 7. aug 2018, 22:56

Ja har jeg og syntes den er elendig den manual.

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#7 » 7. aug 2018, 23:08

Der er flere herinde som meddeler at Charbroils med 3 brændere ikke kan blive særligt varme.

LaMancha
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Re: RE: Re: Charbroil T36

Indlæg#8 » 8. aug 2018, 08:08

Cyberguyen skrev:Der er flere herinde som meddeler at Charbroils med 3 brændere ikke kan blive særligt varme.
Piller man IR pladerne ud er det ikke et problem. Sådan er systemet lavet.
Using Tapatalk

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Re: RE: Re: Charbroil T36

Indlæg#9 » 8. aug 2018, 10:39

LaMancha skrev:
Cyberguyen skrev:Der er flere herinde som meddeler at Charbroils med 3 brændere ikke kan blive særligt varme.
Piller man IR pladerne ud er det ikke et problem. Sådan er systemet lavet.

Man kan jo også bare få den lokale gas- og vand mester til at isætte et ekstra brændrør, men det er vel næppe heller ikke meningen. ;-)

Grillen skal jo gerne kunne bruges som den er lavet...

Emneforfatter
TedDK
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#10 » 8. aug 2018, 10:56

Så er det sgu en ommer hvis den ikke kan det.

LaMancha
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#11 » 8. aug 2018, 21:12

Synes du skulle tage at læse den manual, men værsgo, her kan du læse om systemet.

https://www.charbroil.com/campaigns-multi/tru-infrared/
Using Tapatalk

Wetle
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#12 » 8. aug 2018, 21:43

TedDK skrev:Når jeg sætter en brænder på 0/o burde den vel være slukket? Temperaturen ændrer sig ikke kontra de øvrige brændere.

Det er jo fordi termometre er viser dig temperaturen i rummet hvor brænderne sidder, den vil være en anelse højere lige over en tændt brænder, men nok ikke så meget at de termometre som er monteret kan vise det.

De termometre der sidder i en t47 og som jeg er næsten sikker på er af samme type på en t36, er bimetal termometre og de er hverken særlig nøjagtige eller præcise men giver da en fornemmelse af hvor varmt der er under risten.

Hvis du holder hånden over en slukket brænder og derefter over en tændt, vil du kunne mærke en forskel, men husk at hvis du har haft tændt for grillen længe så risten er blevet gennem varm, så går der ret lang tid før du kan mærke forskel.
Kun den der aldrig laver noget, laver aldrig fejl.

Emneforfatter
TedDK
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#13 » 8. aug 2018, 21:52

LaMancha skrev:Synes du skulle tage at læse den manual, men værsgo, her kan du læse om systemet.

https://www.charbroil.com/campaigns-multi/tru-infrared/

Læs hvad jeg skriver ‘jeg har læst den’!!

Tilbage til "Gasgrill"