OMG

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
TedDK
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

OMG

Indlæg#1 » 2. aug 2018, 09:36

Ved ikke hvor jeg skal placere det her emne, men må simpelthen ud med det...

Har et vennepar med en gasgrill, som vi så var forbi og grille med den anden dag, lagde så mærke til at hun slet ikke åbner grillen før hun skal grille, dvs hun tænder den med lukket låg, det har jeg altid lært har været STRENGT forbudt, pga risikoen for gasbrand. Har vist hende at det står i hendes manual fra Char-broil, at Weber skriver det osv, alligevel holder hun fast i at hun engang har fået at vide af en fra Weber at man gør det anderledes.

Nogle gange kæmper man bare forgæves :-S

bskaarup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: OMG

Indlæg#2 » 2. aug 2018, 09:40

Næste gang I skal besøge dem må du bede hende tænde grillen inden I ankommer og sende en SMS hvis den ikke er sprunget i luften. Kommer der ingen SMS kører I til nærmeste skadestue i stedet.

Emneforfatter
TedDK
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#3 » 2. aug 2018, 09:41

:-D

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#4 » 3. aug 2018, 00:15

Det er fakta at der er færre af det kvindelige køn, som er repræsenteret på de naturfaglige uddannelser.

Man kan jo ikke tænde en grill fyldt med gas, og når det blandes med luften er det kaboom.

CP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 3. aug 2018, 10:41

Må indrømme, jeg gør det også sådan fifty/fifty åben eller lukket.
Men jeg trykker da på tænderen stort set samtidig med jeg åbner for gassen og har den ikke tændt efter få tryk åbner jeg låget.

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#6 » 3. aug 2018, 13:30

Ja nogle kunne godt undvære hovedet fordi de er helt ligeglade med hvad de for afvide men det ændre sig den dag den siger booooooommmmmmmmm og den skyder låget af og der forhåblig ikke sker nogle person skade

Og sker der person skade må man håbe det kun er dem selv og ikke evt et barn der står ved siden af

Brugeravatar

F1freakdk
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 3. aug 2018, 16:33

Århhh ro på ikk... Jeg tænder også min med lukket låg. Men som CP skriver, er den ikke tændt med det samme (kan jo tydeligt høres) så åbner jeg da også låget og kigger/lufter ud. Sværere er det jo heller ikke.

Den skal jo trods alt stå tændt relativt længe (set i forhold til den handling det er at trykke på tænd knappen) før der er gas nok til både at sprænge låget af og trykke vinduer ind i nabolaget :mrgreen:

Det har virket fint helt uden problemer i et års tid nu. Der var kun første eller anden gang jeg skulle tænde den og den stod lidt længe - der kom et fedt wuuuuuf :-D
Mvh
Steen L.

Update sept. 2017:
HotWok 12kW
Charbroil M 500 gasgrill
Weber transportabel grill
ABU røg"ovn"
Og stadig 56cm wannabee kuglegrill :)[/list]

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#8 » 3. aug 2018, 16:50

F1freakdk skrev:Århhh ro på ikk... Jeg tænder også min med lukket låg. Men som CP skriver, er den ikke tændt med det samme (kan jo tydeligt høres) så åbner jeg da også låget og kigger/lufter ud. Sværere er det jo heller ikke.

Den skal jo trods alt stå tændt relativt længe (set i forhold til den handling det er at trykke på tænd knappen) før der er gas nok til både at sprænge låget af og trykke vinduer ind i nabolaget :mrgreen:

Det har virket fint helt uden problemer i et års tid nu. Der var kun første eller anden gang jeg skulle tænde den og den stod lidt længe - der kom et fedt wuuuuuf :-D

Jeg er enig med dig, men er der ikke ild i løbet af nogle få sekunder ville jeg åbne låget, men så vidt er det aldrig kommet, den tænder altid ved første tryk på pneumatikken.

Har været brandmand i mine yngre dage, så jeg er forberedt når jeg leger med ild og slapper af. ;-)
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Emneforfatter
TedDK
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#9 » 3. aug 2018, 17:00

Men er desværre ikke alle der ville tænke sådan.

Emneforfatter
TedDK
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#10 » 5. aug 2018, 20:13

Måske jeg er overforsigtig, da jeg har prøvet en gaslighter ved påfyldning eksploderede op i ansigtet på mig.

GrillKingMogenstrup
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#11 » 7. aug 2018, 14:06

Jeg tænder en Weber Q200 med lukket låg på altanen på 4.sal. Det blæser nogle gange og derfor er låget lukket - det giver nogle gange en lille eksplusion - men det er intet imod hvad der sker i min Kamadogrill i sommerhuset. Når sådanne en sag drosles ned fra +500 oC og man så åbner låget så ryger hårene på armene og der lugter af flæskesteg. Brugsanvisninerne er skrevet så producenterne på det amerikanske marked kan skrive sig ud af ethvert ansvar...så længe gassen ikke er lukket inde så går det nok..

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#12 » 7. aug 2018, 16:46

GrillKingMogenstrup skrev:Jeg tænder en Weber Q200 med lukket låg på altanen på 4.sal. Det blæser nogle gange og derfor er låget lukket - det giver nogle gange en lille eksplusion - men det er intet imod hvad der sker i min Kamadogrill i sommerhuset. Når sådanne en sag drosles ned fra +500 oC og man så åbner låget så ryger hårene på armene og der lugter af flæskesteg. Brugsanvisninerne er skrevet så producenterne på det amerikanske marked kan skrive sig ud af ethvert ansvar...så længe gassen ikke er lukket inde så går det nok..

Jeg håber da ikke det er dig der lugter af flæskesteg? :lol:

Når man har en kamado, så ved man vel, at under visse omstændigheder skal den åbnes lidt og langsomt indtil den har suget lidt luft ind.

+500 C, det er noget af en temperatur, hvad kremere ved den temperatur?
/Albert

GrillKingMogenstrup
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#13 » 8. aug 2018, 12:15

+500 oC er når jeg tænder op og glemmer at lukke for luften og den så stikker af. Mibrasa kul er der rigtig meget varme i....

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#14 » 8. aug 2018, 13:42

GrillKingMogenstrup skrev:+500 oC er når jeg tænder op og glemmer at lukke for luften og den så stikker af. Mibrasa kul er der rigtig meget varme i....

Av ja, og det er også hård ved pakningerne. Har prøvet det, da der kom en telefonsnak imellem :oops:
/Albert

Tilbage til "Gasgrill"