Verdens nemmeste brød...stod der

Hvor længe skal en oksefilet have? Kan man grille rodfrugter...? Spørg om hjælp til din grillmad & tilbehør her.

Emneforfatter
SteenBj
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Verdens nemmeste brød...stod der

Indlæg#1 » 4. jun 2018, 18:19

For nogle år siden prøvede jeg en opskrift jeg faldt over, verdens nemmeste brød, var overskriften.
Det var noget med at rode mel og vand sammen, og så eller bare på en pizzasten i grillen.
Nogen der ved hvad jeg fabler om, for jeg kan ikke huske hvor jeg så opskriften - og dette brød ville jeg gerne bage til min kone i morgen tidligt
Steen

nicolai.k
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Verdens nemmeste brød...stod der

Indlæg#2 » 4. jun 2018, 18:44

Nicolai

steenj
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#3 » 4. jun 2018, 19:38

Det laver jeg ofte. Mit er blot med den tvist at jeg bruger en Lecué silikoneform hvor jeg rører dejen i samme form som det bliver bagt.
Det tager mig 10 minutter fra jeg starter til det er klart til hævning og så er der også vasket og ryddet op.
Fremgangsmåden er som følger:
80% vand til 100% mel, manitoba er det bedste ) 1/2 tsk tørgær og en halv tsk salt.
Dvs sige til den lille form jeg bruger mest er det 160g vand og 200 g mel, røres sammen med håndmixer og dejkrog til det slipper siderne. Formen stilles på en bageplade der sættes i ovnen og hæver til formen er fyldt ud hvorefter ovnen tændes på 200 grader.
Det bager 30 minutter fra kold ovn hvorefter det vippes ud af ovnen og efterbruner 5 minutter.
Det giver et perfekt brød som alle elsker, og man kan godt bruge andre forme så er det bare ikke verdens nemmeste længere.
Formen kan også købes som en billig Kina kopi til en brøkdel af prisen på den originale.
Steenbsj:-)
Mvh. Steen.

Tommerup røgeovn, Borniak, Primo kamado oval, Bge mini, plus det løse.

Brugeravatar

mochr
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#4 » 4. jun 2018, 20:31

Min første tanke, var også den, der bliver linket til. Jeg ville dog uden at blinke bruge en 15 gram salt. Jeg ved ikke helt om det modsvarer 2 tsk... Det er et rigtig godt brød, men jeg synes nu det bliver tørt ret hurtigt.

snielsen43
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#5 » 6. jun 2018, 23:39

steenj skrev:Det laver jeg ofte. Mit er blot med den tvist at jeg bruger en Lecué silikoneform hvor jeg rører dejen i samme form som det bliver bagt.
Det tager mig 10 minutter fra jeg starter til det er klart til hævning og så er der også vasket og ryddet op.
Fremgangsmåden er som følger:
80% vand til 100% mel, manitoba er det bedste ) 1/2 tsk tørgær og en halv tsk salt.
Dvs sige til den lille form jeg bruger mest er det 160g vand og 200 g mel, røres sammen med håndmixer og dejkrog til det slipper siderne. Formen stilles på en bageplade der sættes i ovnen og hæver til formen er fyldt ud hvorefter ovnen tændes på 200 grader.
Det bager 30 minutter fra kold ovn hvorefter det vippes ud af ovnen og efterbruner 5 minutter.
Det giver et perfekt brød som alle elsker, og man kan godt bruge andre forme så er det bare ikke verdens nemmeste længere.
Formen kan også købes som en billig Kina kopi til en brøkdel af prisen på den originale.
Steenbsj:-)

Direkte fra hævetid til ovn? Tror jeg har sådan en lekue form stående, det skal da prøves!
Charbroil T-47G og Weber OTG 57

steenj
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#6 » 7. jun 2018, 07:53

Ja, tag højde for at ikke alle ovne varmer op lige hurtigt, min er måske lidt langsom.
Mvh. Steen.

Tommerup røgeovn, Borniak, Primo kamado oval, Bge mini, plus det løse.

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#7 » 7. jun 2018, 08:40

Tilbage til "Hjælp til maden..."