På lørdag vil jeg gerne servere en kold bearnaise, og her synes jeg Carls bearnaise kommer til kort. Når den bliver kold størkner den nemlig, så den fungerer ikke kold.
Hvad kan man gøre for at den kan fungere i en kold version?
Nancke skrev:Hvordan vil opskriften på en kold bearnaise så se ud ?
Og hvordan finder jeg Carl's Bernaise. Når man søger på det kommer alle tråde med ordene Carl's Bernaise.,
Eller er det bare mig der ikke kan bruge søgefunktionen.
hansen48 skrev:Du skal bruge olie i stedet for smør, så det bliver bearnaise mayo har prr
øvet det, det virker fint.
hansen48 skrev:Du skal bruge olie i stedet for smør, så det bliver bearnaise mayo har prr
øvet det, det virker fint.
bjarnehb skrev:Prøv også at kigge på Kvalimad.dk.
Han har denne her: http://www.kvalimad.dk/page/sauce-remou ... 944f3d741b
Max, som driver Kvalimad, er en guldgrube af gode opskrifter, gode tips og gode videoer.
hansen48 skrev:Jeg bruger samme mængde æg,essens og olie som til en alm. bearnaise og blander det hele ved stue temp.
Nancke skrev:Hvis man varmer en bearnaise op der er lavet med olie som erstatning for smør, smager det så godt?
Kender nogen der bare kan smage smørsmag lige meget hvor godt det bliver camoufleret, så tænkte at prøve at lave med rapsolie i stedt for smør.
Nancke skrev:Hvis man varmer en bearnaise op der er lavet med olie som erstatning for smør, smager det så godt?
Kender nogen der bare kan smage smørsmag lige meget hvor godt det bliver camoufleret, så tænkte at prøve at lave med rapsolie i stedt for smør.
fnuller skrev:Hejsa
Hvis man ændrer en hoved-ingrediens, som smør til olie, kan man kalde det en Estragon Sauce eller lignende, men Bearnaise Sauce, det er det ikke mere..
Samme som Pandekager uden mælk, eller æg, det smager sikkert udmærket, men Pandekager, det er det ikke mere..
Og, det er sagt med et glimt i øjet...
Tilbage til "Hjælp til maden..."
Brugere der læser dette forum: Ingen og 58 gæster