T 47 eller ?

Her kan alle være med... Et godt sted at starte for nye brugere

Emneforfatter
ledr
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

T 47 eller ?

Indlæg#1 » 2. apr 2018, 08:14

Jeg flytter i bolig med have pr 1/5 og ønsker mig brændende en gasgrill. Jeg har aldrig haft en gasgrill før, så i første omgang vil jeg ikke ofre de vilde beløb. Mit beløb ligger på omkring 2500 til 3500 kr, så jeg kigger efter den hvor jeg får mest for de penge. Jeg har læst lidt herinde. Mange er meget tilfredse med Charbroiel T5000, men den er vist ikke i handlen mere. På bilka.dk bliver man stillet om til charbroil T47, som vist skulle være efterfølgeren efter T5000. Den står til 3299 med 5 dele til. Jeg har også kigge på Coops https://shopping.coop.dk/vare/nexgrill- ... 0383444068. Den har jeg dog læst en masse negativt om på et debatforum fra USA. Så er der den fra jem og fix til omkring 2500. Hvad vil i eksperter herinde anbefale. Er der andre mærker i min priskategori?
Jeg skal bruge den til alt fra grill kylling, pizza, bøffer og brød. [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Troelsdk
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: T 47 eller ?

Indlæg#2 » 8. apr 2018, 19:45

Jeg kører t47 på 4. År og jeg er så glad

Men weber kuglegrill har grædt nede fra skuret lige siden

Charbroilen er hurtig til opvarmning
laver LÆKKER pizza, en fredstone kan virkelig anbefales til t47'eren
Vi ELSKER pizza ude fra grillen

Kylling er også lækkert, dem laver jeg ved at klippe ryggen op og flække den flad på brystet

Jeg har rotisseri men jeg har ikke helt fundet de vise sten med det endnu

Køb endelig en 47'er

IT Manden
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#3 » 8. apr 2018, 19:51

Du kan også hoppe på en 4400, der får du mere plads under låget så du kan køre rotisserie uden at skulle have forhøjer på. Jeg har haft min i 1 år nu, og er stadig vildt glad for den. Jeg har grillet 3-4 gange om ugen hele det år jeg har haft den.

Jeg bruger rotisseriet meget.

Den er stadig uden en skramme, ingen rust eller noget. :) Det er dog værd at nævne at den står på en overdækket terrasse.
Mad-alter: Charbroil Professional 4400
http://klogpaa.dk/

Emneforfatter
ledr
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#4 » 14. apr 2018, 10:20

Jeg skal bo alene og har kigget på forskellige mindre modeller, men det dur ikke. Jeg får ofte besøg af mine børn og min kæreste og hendes søn og svigerdatter. Det kræver et rimeligt stort grill areal. Jeg vil også gerne kunne bage pizza på den. Tidligere erfaring på Weber 47 x 47 kul var, at pizzaen ikke blev bagt ovenpå. Pizza bagning kræver plads til, at varmen kan cirkulere rundt, derfor vil jeg have en grill med pænt stort grillareal. Jem og Fix store model er sat 500 kr ned til 1995 kr, men der skal jeg ud og købe alt tilbehør og så kommer den alligevel op på næsten 3000 kr, så beslutningen er næsten taget. Den jeg påtænker er en tung fanden, og køber jeg nu skal jeg opbevare den på et møbelhotel og flytte den igen i starten af maj, så jeg venter en 8-10 dage endnu med at bestille, så jeg kan få den leveret direkte til min nye adresse. Jeg køber højst sandsynligt (medmindre der dukker et endnu bedre tilbud op inden) en Charbroil 4400 der pt er på tilbud i Bilka til 3795 med 4 dele til. SÅ KAN DE BARE KOMME AN! ;o)

Troelsdk
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 14. apr 2018, 18:48

Det lyder som en god plan

Når jeg laver pizza på charbroil 47'eren (på min fredstone)
Så kører jeg alle 4 brændere på ca "kl 7 eller 8" altså lidt over midten

Ovnen varmer jeg op i 10min inden pizzaer kommer på
For mig skal en pizza ca have 13-16 min afhængig af vind/vejr

Emneforfatter
ledr
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#6 » 15. apr 2018, 08:42

Troelsdk! Hvorfor kører du den ikke med fuld knald på? Jeg mener! Er det ikke netop der fordelen ligger ved en gasgrill kontra almindelig ovn - at temperaturen kan komme højere op?

Troelsdk
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#7 » 15. apr 2018, 09:37

Det bliver for varmt ved fuld varme..

Jeg kan sagtens køre fuld varme ved opvarmning men ikke når jeg laver 6 voksen pizzaer i træk.

Jeg ved ikke om det er mælken eller sukkeret i min dejopskrift men jeg har oplevet for mange gange at pizzaen er flot på toppen men sort i bunden

Så på mit vilddyr af en 47'er så passer det bedst med lidt over midten..

Og pizzaen blir så god, lækker og sprød så jeg savner ingen ændringer.

Emneforfatter
ledr
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#8 » 15. apr 2018, 10:24

Jeg har bagt et hav af Pizzaer i almindelig ovn, og altid med god succes. Eneste der mangler er de ekstra grader op, så den lige får det ekstra. Det handler selvfølgelig om, at finde den rette balance og får du en super pizza med varme lige over middel er det fint. Jeg har aldrig puttet mælk og sukker i min pizza dej. Kun vand, mel, olie, salt gær og lidt havregryn som jeg synes gør den lidt mere rustik og lækker. Får du lyst til at prøve med havregryn, så ikke for meget havregryn og husk at lade grynene suge godt med væske inden du laver dejen, så den ikke bliver for tør.

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#9 » 15. apr 2018, 10:34

Troelsdk skrev:Jeg ved ikke om det er mælken eller sukkeret i min dejopskrift men jeg har oplevet for mange gange at pizzaen er flot på toppen men sort i bunden

Pizza skal bages over 350 grader og burde ikke at tage 13-16 minutter

Hvis du kun har én sten, så bliver stenen varmet direkte op af brænderne og derfor er den for varm. Så bliver dine pizza sorte i bunden. :cry:

Du skal bruge en ekstra sten som tager varmen og lader din pizza sten opvarme af luften. Så kan du give fuld skrue på brænderne. ;-)

Du kan se min opsætning herunder. Kullet vil jo gerne lave det meget varmt, men stenen i bunden stopper varmen fra at ramme pizza stenen.

Jeg ved at der er nogle herinde som benytter en Fredstone. Den skulle efter sigende ikke blive så varm, da den isolerer varmen og man derfor ikke behøver 2 sten. Jeg er dog mere til den traditionelle type pizzasten.

Billede

Troelsdk
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#10 » 15. apr 2018, 12:21

Tak for tippet

Så prøver jeg at smide en sten under min Fredstone

Tilbage til "Forum & IT-guides"