Chili/Cheese Tops

Opskrifter og billeder uploadet af Grillguru.dk's flittige brugere

Emneforfatter
tj
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Chili/Cheese Tops

Indlæg#1 » 28. nov 2007, 22:05

Opskriften på chili/cheese tops har tidligere været efterlyst herinde - nu lykkedes det mig at komme tæt på. Det var McDonalds der havde dem herhjemme i en periode, jeg er faktisk ikke klar over om de har dem mere. Det er dybstegt ost med chili-stykker i.

Der skal bruges følgende:
Ost - jeg brugte en klump frisk mozarella på 125g
Rasp - et par hundrede gram vil jeg tro
Hvedemel
1 æg
Frisk chili - jeg bruge jalapenos, næste gang bliver det habaneros
Salt og friskkværnet peber
Solsikkeolie eller lignende til stegning

Først river man osten helt fint, den blandes med en smule rasp og chilien skåret i helt små stykker. Der krydres med salt og peber.
Billede

Dette æltes godt og grundigt sammen og formes til små kugler, eller toppe ligesom McD hvis man ønsker det :)
Billede

Disse rulles i hvedemel.
Billede

Ægget piskes med en gaffel og ostekuglerne rulles heri. Melet er for at få æggemassen til at hænge fast.

Herefter rulles de i rasp der er krydret med salt og friskkværnet peber.

Når de alle er dækket med rasp får de lige en tur til for at være sikker på at holde på osten. Altså en tur mere i æggemassen og rul i den krydrede rasp igen.

Så ser de sådan ud:
Billede

Olien havde jeg varmet i en gryde. Heri fik de i portioner af 4-5 stykker hver et par minutter. Jeg vendte dem flittigt undervejs for at få dem stegt jævnt.
Billede

Osten i midten er smeltet og de smager ganske glimrende:
Billede

Det var mit første forsøg på at lave disse, og jeg måtte bruge hvad jeg lige havde ved hånden da det var en pludselig indskydelse. Næste gang vil jeg prøve med cheddar-ost og habanero-chili, og så tror jeg, at jeg vil prøve at droppe frituren og give dem en tur på grillen istedet.
Senest rettet af tj 28. nov 2007, 22:13, rettet i alt 1 gang.

xfken
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#2 » 28. nov 2007, 22:08

Pyha kan da godt være jeg snart skal ligge den rigtige opskrift ud haha :D

Prøver lige min opskrift fredag så håber jeg det holder :D:D

Men dine ser godt ud, men hvorfor blander du rasp i midten :S

Smuttie
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#3 » 28. nov 2007, 22:41

Mc D har dem stadig i deres coinoffers. Så du kan stadig nå at købe en prøve ;)
Vh Christina.

OTG 47
OTG 57

JBI
Deaktiveret bruger
Kontakt:

Indlæg#4 » 28. nov 2007, 22:55

Det lyder ellers spændende...
Jeg laver ofte falafel og tror det kunne være en god kombination at mixe disse Chili/Cheese Tops ind i opskriften.
Jeg tror ikke du får det store held med at undlade frituren helt, men måske de kan kan forberedes og senere varmes i grillen?
Billede Billede
JBI smokere er på lager til omgående levering.... nu også med vakuumpakkere og andre sjove ting. kig glad forbi

Tilbage til "Brugeropskrifter & fotos"