Så der afstemming! Hvordan skal spareribs steges bedst?

Hvor længe skal en oksefilet have? Kan man grille rodfrugter...? Spørg om hjælp til din grillmad & tilbehør her.

Afstemning: Hvordan tilbereder du din Spareribs bedst?

Jeg tilbereder dem langsomt, og marinere dagen før / mange timer før!
20
91%
Jeg tilbereder dem ved at koge dem først, så marinere og så stege, altså korttids.
2
9%
Afgivne stemmer: 22

Emneforfatter
Rico4ever
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Så der afstemming! Hvordan skal spareribs steges bedst?

Indlæg#1 » 14. mar 2013, 01:23

Har aldrig steget det før. Men har haft mange mange drømme om en skøøønnneee dag og lave de lækreste hvor kødes næsten bare falder af fordi det er så mørt.

Så hvordan gør i ? Langtidsstegning? Har set en opskrift herinde, ser voldsomt lækker ud.
Og så så jeg en fra gordon ramsay, som ikke var med at skulle gnide sit kød ind osv..
se eventuelt her:
http://www.youtube.com/watch?v=M9n7tQQuXsU

Fra denne video, ligner det VILDT meget at han ikke skal "forberede" meget ved kødet (altså marineret det dagen før osv).
Han smækker jo bare kødet i en gryde, koger det i 20 minutter med tilbehør, og så bare på grillen.
Kan det anbefales ?
Jeg har masser tid til at lave det i, og vil gerne ramme sådan bare NOGENlunde plet første gang.
Stem på spørgsmålet!

Brugeravatar

Brejne
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Så der afstemming! Hvordan skal spareribs steges bedst?

Indlæg#2 » 14. mar 2013, 01:58

Det er svært med sådanne afstemninger, for jeg koger ikke benene først, men jeg marinerer dem heller ikke flere timer i forvejen...

3-2-1 ben giver et perfekt resultat til min smag.. Kort fortalt: Rub benene, 3timers røg, pak dem i staniol med smør i 2timer og til sidst pakkes de ud og får den sidste time hvor der smøres marinade på. Søg lidt på det, dette var meget kort forklaret :-)

Brugeravatar

Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#3 » 14. mar 2013, 06:52

Rico4ever skrev:Har aldrig steget det før. Men har haft mange mange drømme om en skøøønnneee dag og lave de lækreste hvor kødes næsten bare falder af fordi det er så mørt.

Så hvordan gør i ? Langtidsstegning? Har set en opskrift herinde, ser voldsomt lækker ud.
Og så så jeg en fra gordon ramsay, som ikke var med at skulle gnide sit kød ind osv..
se eventuelt her:
http://www.youtube.com/watch?v=M9n7tQQuXsU

Fra denne video, ligner det VILDT meget at han ikke skal "forberede" meget ved kødet (altså marineret det dagen før osv).
Han smækker jo bare kødet i en gryde, koger det i 20 minutter med tilbehør, og så bare på grillen.
Kan det anbefales ?
Jeg har masser tid til at lave det i, og vil gerne ramme sådan bare NOGENlunde plet første gang.
Stem på spørgsmålet!

Jeg lavet denne guide for længe siden og den virker rigtigt godt til hjemme hygge med Fall off the bone ribs

viewtopic.php?f=45&p=193717#p193717

Brugeravatar

topgun
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#4 » 14. mar 2013, 07:04

Der mangler self et punkt :)

Sousvide :) Jeg vender aldrig tilbage til den traditionelle :)

Så mit svar er. Ryges 1 time på grill rubbed, 48 timer souvide med BBQ sauce. Ved servering varmes på grill til BBQ saucen er boblet op og karamelliseret.
48 timer giver fall of the bone, men samtidigt sindsygt saftigt kød

Men før jeg brugte sousvide teknikken så det var det helt sikkert low and slow (3-2-1). Det er godt nok mange mange mange år siden de blev forkogt :)
Michael
Low and slow, are the way to go. Sousvide Rocks...
Weber 57cm OTG (2001)
Weber Q120 (2007)
Kamado Oval Junior (2010-2012)
Weber Summit S-470 (2012)

Tilbage til "Hjælp til maden..."