Proteinpandekager

Sund mad behøver ikke være kedelig mad. Læs med her.
Brugeravatar

Emneforfatter
Sikots
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Proteinpandekager

Indlæg#1 » 14. aug 2012, 21:55

Den sunde livsstil, mener jeg egentlig at jeg fører. Masser af træning, fornuftig kost og afslapning (restitution).
Det betyder dog ikke at man ikke fortsat elsker slik, kager, is og andre ubehageligheder ;)

Nu har jeg lavet tre portioner og jeg er KÆMPE fan af denne opskrift, omend jeg ikke har brugt samme proteinpulver som der står i opskriften. Jeg synes faktisk at det er de bedste pandekager jeg nogensinde har spist. (Undskyld mor!)
Opskrift og fremgangsmåde: http://www.bodybuilding.dk/video.php?view=40

Jeg har brugt "USN IGF-1" proteinpulver (i stedet for det fra Bodylab.dk), de første to gange har jeg kun brugt vanille, denne gang har jeg brugt 50g vanille og 50g pistacie.

Hvis man kun bruger vanilleproteinpulver, bliver de meget søde - til at spise uden tilbehør i form af is, marmelade, sukker og hvad der ellers hældes over traditionelt set. Det er faktisk næsten synd at spise noget på dem...
Med 50/50 vanille/pistacie, bliver de lidt mere nøddeagtige og ikke så søde, stadig kan de spises uden tilbehør, men i den sunde stil kan jeg varmt anbefale friske blåbær!

Husk at de kan smides i køleskabet og nydes over flere dage som mellemmåltid/snack :)

Som sidenote: Der skal bruges relativ meget æggehvide, jeg vil anbefale at købe pasteuriserede æggehvider i Metro. De koster 31,88kr for 1kg hvorimod man får 600g for 30kr på tilbud i supermarkederne - væsentlig prisforskel, det er jo ikke billigt at være sund i forvejen!!

Blenderen skal være på 1,5 liter eller større. KitchenAid blenderen bliver godt fyldt op.

Her kan I se hvordan de ser ud, ligner jo helt normale pandekager ;)
WP_000396.jpg
MVH
Bjarne

Brugeravatar

IltSvinD
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Sv: Proteinpandekager

Indlæg#2 » 14. aug 2012, 22:58

Tror da jeg skal prøve at bikse sådan nogle sammen :)

Sendt fra min HTC Incredible S med Tapatalk2
.: Jacob Justesen

.: Weber OTG 57 - M. Rotisserie & DigiQII
.: Weber Spirit EP-320
.: Oldschool pøllegrill

Brugeravatar

Morras
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Proteinpandekager

Indlæg#3 » 15. aug 2012, 23:09

Jeg er også helt med på kun at spise proteiner :-)...' må prøves