Pizza bagepladen

Stil spørgsmål relateret til din kul-/briketgrill
Brugeravatar

Emneforfatter
Janemor
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Pizza bagepladen

Indlæg#1 » 20. okt 2010, 20:19

Hej med jer

Jeg er ny bruger her og har allerede brug for jeres hjælp.

Jeg bruger weber pizzasten og bageplade når jeg laver pizza på grillen, hvilket gik fantastisk de første gange.
Nu er pizzaerne begyndt at brænde på! :-(
I starten rutsjede de bare af når de var færdige men nu skal jeg ase og mase med en paletkniv for at få dem af :evil: .

Er der nogen af jer der ved hvad jeg skal stille op? Der stod ikke noget i brugsanvisning om, at man ikke må vaske dem op helt almindeligt.

Venlige hilsener Jane :-D

Brugeravatar

gundersen
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Re: Pizza bagepladen

Indlæg#2 » 20. okt 2010, 20:27

Hej og velkommen til!

Har du prøvet at putte godt med durum mel under bunden og evt på pladen?
Det er nemt at børste af når den er færdig.
René - KCBS Certified BBQ Judge

Holdkaptajn på: Team Crazy Danes BBQ
Medejer af: JRgrillcatering.dk

Idashøj Cater Grill 1200 (2013)
Primo Kamado Rund (2011)
Primo Kamado XL Oval (2011)
Weber Genesis E-320 (2010)

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#3 » 20. okt 2010, 23:27

Janemor skrev:Hej med jer

Jeg er ny bruger her og har allerede brug for jeres hjælp.

Jeg bruger weber pizzasten og bageplade når jeg laver pizza på grillen, hvilket gik fantastisk de første gange.
Nu er pizzaerne begyndt at brænde på! :-(
I starten rutsjede de bare af når de var færdige men nu skal jeg ase og mase med en paletkniv for at få dem af :evil: .

Er der nogen af jer der ved hvad jeg skal stille op? Der stod ikke noget i brugsanvisning om, at man ikke må vaske dem op helt almindeligt.

Venlige hilsener Jane :-D

Hej Janemor

1. Weber's bageplade til pizza er en ganske fortræffelig bageplade til pizza og du må meget gerne vaske den af i sæbevand, dog skal du så huske - inden du bruger den næste gang, at smørre lidt margarine eller andet fedtstof på pladen, et ganske tyndt lag, som du fordeler over hele pladen med et stykke køkkenrulle. :-)
Ovenstående forslag fra Gundersen er også rigtig godt. :-)

2. Mht. Weber's pizzasten så er det vigtig, at den ikke bliver alt for gennemvarm, da varmen ophober sig i stenen, som desværre kan bevirke, at pizzaen bliver lidt for mørk i bunden.
Et godt råd er, at komme stenen på grillen ca. 10 min. før du skal bage pizzaen, skal du evt. bage flere af, kan det være nødvendig at køle stenen lidt af imellem hver afbagning. :-)
Frederik

Besøg Fredstone.dk

"Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder"

Billede

Brugeravatar

Emneforfatter
Janemor
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#4 » 21. okt 2010, 13:36

gundersen skrev:Hej og velkommen til!

Har du prøvet at putte godt med durum mel under bunden og evt på pladen?
Det er nemt at børste af når den er færdig.

Hej
Ja jeg forsøgte netop dette igår aftes og blev så frustreret over, at jeg nær aldrig havde fået pizza'erne af.

Brugeravatar

Emneforfatter
Janemor
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#5 » 21. okt 2010, 13:38

Hej Janemor

1. Weber's bageplade til pizza er en ganske fortræffelig bageplade til pizza og du må meget gerne vaske den af i sæbevand, dog skal du så huske - inden du bruger den næste gang, at smørre lidt margarine eller andet fedtstof på pladen, et ganske tyndt lag, som du fordeler over hele pladen med et stykke køkkenrulle. :-)
Ovenstående forslag fra Gundersen er også rigtig godt. :-)

2. Mht. Weber's pizzasten så er det vigtig, at den ikke bliver alt for gennemvarm, da varmen ophober sig i stenen, som desværre kan bevirke, at pizzaen bliver lidt for mørk i bunden.
Et godt råd er, at komme stenen på grillen ca. 10 min. før du skal bage pizzaen, skal du evt. bage flere af, kan det være nødvendig at køle stenen lidt af imellem hver afbagning. :-)[/quote]

Hej Frederik

Ja jeg er også rigtig glad for mine bageplader, det er bare ekstremt belastende ikke at kunne få pizza'en af så man rent faktisk kan spise den [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]

Ej, jeg må prøve med fedtstof. Ellers må jeg klippe bagepapir til så det passer til bagepladen, det er bare så besværligt.

Vh Jane

Søren Michael
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 21. okt 2010, 13:51

Er det så her det forventes af os andre at komme med en anbefaling af The Fredstone? :lol:
Nå men den kan i hvert fald anbefales og det til faktisk al bagning incl Pizza og brød der skal have rigtig længe. .1%¤
mvh
Søren

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#7 » 21. okt 2010, 19:44

Janemor skrev:Hej Frederik

Ja jeg er også rigtig glad for mine bageplader, det er bare ekstremt belastende ikke at kunne få pizza'en af så man rent faktisk kan spise den [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]

Ej, jeg må prøve med fedtstof. Ellers må jeg klippe bagepapir til så det passer til bagepladen, det er bare så besværligt.

Vh Jane

Mht. at være glad for din bageplade, så skulle du jo gerne blive ved med det, for den er rigtig go' :-)

Prøv evt. at smørre din bageplade med et tyndt lag margarine og kom den derefter på grillen v/200 grader - uden noget på, "du brænder derved pladen af" - næste gang du bruger den, så giv den igen et tyndt lag margarine, så skulle den gerne kunne slippe dine pizzaer. :-)
Ovenstående metode bruges også, når vi skal brænde en wok af, blot med olie. :-)

Bagepapir kan naturligvis være løsningen, men det burde ikke være nødvendig. :-)
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#8 » 21. okt 2010, 19:56

Søren Michael skrev:Er det så her det forventes af os andre at komme med en anbefaling af The Fredstone? :lol:
Nå men den kan i hvert fald anbefales og det til faktisk al bagning incl Pizza og brød der skal have rigtig længe. .1%¤
mvh

Hejsan Søren :-)

Neeeeeej det er det egentlig ikke, men det er da lidt ærgelig, at købe noget udstyr og så at man ikke får optimal udnyttelse af investeringen. :-)

Reelt er det ganske lidt der skal til, for at Janemor får succes med det nyindkøbte og det er jo netop der det er utrolig dejligt, at vi kan hjælpe hinanden - uanset hvor man har købt udstyret. :-)
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Søren Michael
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 22. okt 2010, 11:34

Det var også mest ment som en joke Frederik :-) Det er en af de ting der er rigtig fedt ved dette forum at uanset grj eller mangel på samme er der altid nogen der ved hvordan man kan få succes med alverdens ting og det de gode fiduser holdes ikke hemmeligt men deles gladeligt med alle.
Da jeg for nylig købte den lille Outdoorchef City grill købte jeg også gourmet sættet med. Jeg har læst her på siden at man i Outdoorchef grillene kan bage på pizzapladen uden at skulle bruge sten. Det skulle prøves med en gang morgen boller. Jeg må sige at selvom det kan lade sig gøre blev bollerne noget mørkere i bunden end på oversiden så til næste forsøg blev risten fjernet og pizzaplade på universalpande blev lagt direkte ned i tragten. Det hjalp, panden virker som skjold for det meste af den varme der stiger op i midten af grillen selvom den er på indirekte og luften under bollerne isolerer yderligere så de bliver mere ensartet brune/gyldne. Jeg vil prøve at lave samme forsøg i weberen men skal lige have overvejet om der så skal ændres på kulopstillingen.
Mvh
Søren

Totte
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#10 » 22. okt 2010, 14:13

Hejsa,

jeg har også haft problemet enkelte gange at bunden bliver for sort. Det fik jeg løst ved at hæve min pizzasten med ca. 4 cm, så der kommer mere cirkulation i grillen, så nu laver jeg pizzaerne når temperaturen har rundet de 200 grader i stedet for 225. Resultatet med fyldet er stadig det samme, bunden er bare blevet MEGET bedre.

Mvh. Torstein

Tilbage til "Kul-/briketgrills"