Nybegynder indenfor gas - er der flow/gas nok på min Q3200 ?

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen
Brugeravatar

Emneforfatter
akadna
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Nybegynder indenfor gas - er der flow/gas nok på min Q3200 ?

Indlæg#1 » 30. aug 2019, 22:20

Hej!

Efter at have været væk herfra i et godt stykke tid, og altid brugt min gamle OTG, er jeg nu sprunget ud som ejer af en Q3200, og helt ny i gas.

Jeg har absolut ingen erfaring med gas, og ved derfor ikke, hvor meget blus/gas (høhø) der bør være.

Nedenstående er video af en sprit ny Q3200 på fuld styrke - ser det “rigtig” ud, for jer erfarne gasfolk (der var rimelig vindstille)

[youtube]https://youtu.be/Wvnv9BUWxcE[/youtube]

https://youtu.be/Wvnv9BUWxcE

Jeg havde forventet noget mere power når den stod på fuld blus, men, det er rent gæt.
Min eneste erfaring med gas er, når mine kul skulle startes op af min gasbrænder :)

Jeg synes ikke der er den store forskel på når jeg skruer ned for blus, men det er måske mere fint følgende end jeg troede.

Det så dog ikke ud til, at den have problemer med at blive varm - men jeg har endnu til gode at lave mad på den.

Jeg kan læse mig til, at weber har haft lidt problemer med deres regulator for tid tilbage, men regner ikke med, at dette skulle være issuet her. Regulator er presset korrekt på, og ventil helt åben.

Anyone der kan guide en ny ? Glæder mig til at komme igang med at grille på gas :)

Mvh Dan

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Nybegynder indenfor gas - er der flow/gas nok på min Q3200 ?

Indlæg#2 » 2. sep 2019, 09:10

Umiddelbart synes jeg det ser rimeligt ud, sammenlignet med min Q1000, men ejer ikke selv en Q3200.
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Kamado Joe Junior, Weber 57cm, Weber 67cm og Weber Q1000

Brugeravatar

Emneforfatter
akadna
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 2. sep 2019, 10:26

RTCallesen skrev:Umiddelbart synes jeg det ser rimeligt ud, sammenlignet med min Q1000, men ejer ikke selv en Q3200.

Tak for svar. Jeg har heller ikke oplevet problemer med at få den varm - jeg havde blot forventet mere power i output... uden at have noget belæg for det :)

CP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 2. sep 2019, 21:50

Jeg synes nu dine flammer “ blafrer” meget - er du sikker på at regulatoren er trykket i bund.
Prøv at “ træd op” på den ( med grillen tændt)- hvis der er problemer med den, skal den VIRKELIG presses nedad.

Brugeravatar

Emneforfatter
akadna
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 14. sep 2019, 17:57

CP skrev:Jeg synes nu dine flammer “ blafrer” meget - er du sikker på at regulatoren er trykket i bund.
Prøv at “ træd op” på den ( med grillen tændt)- hvis der er problemer med den, skal den VIRKELIG presses nedad.

Tak for feedback! Nu tjekkede jeg igen - jep regulatoren er presset helt i bund. Jeg har prøvet at “træde” på den med relativ stor kraft, og ser ingen ændringer i flammerne eller mærker at den går lidt ned. Den virker til at sidde helt solid.

Jeg er iøvrigt også blevet ret glad for grillen, og den bliver fint varm :)

Tilbage til "Gasgrill"