rskadk skrev:Har læst at advocado olie har den højeste røg temperatur og derved perfekt til bøf stegning. Men hvor dælen køber man det henne? Og er det alt advocado olie der dur til madlavning og stegning ved høj varme?
rskadk skrev:Har læst at advocado olie har den højeste røg temperatur og derved perfekt til bøf stegning.
I anden SV kogning udskilles ganske lidt væde og proteinstof. Det er et spørgsmål om anden kogning giver nogen mærkbar forskel.benzon1960 skrev:Hvad får man ud af evt. at give smørret en 2. gang SV?
Det kan jeg ikke forestille mig. Når jeg smager på det kolde klarede smør fra saltet smør fornemmer jeg ingen saltsmag. Til gengæld er væsken/vallen meget salt og sikkert ikke egnet til at bruge i brødbagning.benzon1960 skrev:Gør det nogen forskel, om man bruger saltet eller usaltet smør?
rskadk skrev:Hvor lang tid kan klaret smør holde sig? Gidder ikk stå og lave noget hele tiden, så det er en fordel det kan holde sig rigtig lang tid. Det vil avocado olie nok kunne gøre?Men ved ikk hvor meget smagsforskel der er heller?
Du har uden tvivl flere måneders holdbarhed på køl. En anden ting er så om smørret over tid vil tage smag fra andet i køleskabet.rskadk skrev:Hvor lang tid kan klaret smør holde sig? Gider ikke stå og lave noget hele tiden, så det er en fordel det kan holde sig rigtig lang tid.
Du må nok forberede dig på at med klaret smør smager maden mest som smørstegt !!!!rskadk skrev:............ det er en fordel det kan holde sig rigtig lang tid. Det vil avocado olie nok kunne gøre? Men ved ikk hvor meget smagsforskel der er heller?
Tilbage til "Hjælp til maden..."
Brugere der læser dette forum: Ingen og 79 gæster