Treblach skrev:Super projekt - bliver interessant at følge.
Er du opmærksom på om luftbefugteren afgiver for meget fugt når den er aktiv, så fugtighedskontroleren ikke kan nå følge med?
Jeg har brugt lignende opstilling til spegepølser, hvor de driver af vand. Ville kødet kunne tåle det?
Treblach skrev:Jeg er meget spændt på hvordan det arbejder i det "rigtige" miljø især for befugteren, feks om den kolde damp vil optages effektivt af luften.
FSM skrev:Treblach skrev:
Jeg er meget spændt på hvordan det arbejder i det "rigtige" miljø især for befugteren, feks om den kolde damp vil optages effektivt af luften.
Det kan jeg så fortælle dig at det er jeg også.
Det undrer mig lidt. Min befugter kører kun når fugt% er for lav.Treblach skrev:jeg håber heller ikke det bliver noget problem. Men min luftbefugter som også kan indstilles, giver for meget fugt i et skab.
Pr. definition er et tørreskab jo lukket og med et isoleret miljø. Derfor er rummet kun udefra påvirket af temperatur.Treblach skrev:Er det meningen luftbefugteren skal stå i skabet, eller i rummet hvor skabet står?
Treblach skrev:Per jeg håber heller ikke det bliver noget problem. Men min luftbefugteren som også kan indstilles, giver for meget fugt i et skab.
Derfor vil jeg gerne sikre mig, at jeg ikke har misforstået neget Flemming. Er det meningen luftbefugteren skal stå i skabet, eller i rummet hvor skabet står?
FSM skrev:Treblach skrev:Per jeg håber heller ikke det bliver noget problem. Men min luftbefugteren som også kan indstilles, giver for meget fugt i et skab.
Derfor vil jeg gerne sikre mig, at jeg ikke har misforstået neget Flemming. Er det meningen luftbefugteren skal stå i skabet, eller i rummet hvor skabet står?
Hej Treblach.
I min opstilling skal befugter og blæser være i selve skabet der har et rumindhold på ca. 325 liter.
PB Helsinge skrev:
Den har en ioniseringsfunktion som får mikroorganismer til at falde til gulvet. Jeg blev overrasket første gang den kørte en nat igennem med ion bytteren slået til. Næste morgen var der simpelthen ingen røg- eller anden lugt selvom der sædvanligvis lugter som i en gammeldags slagter butik.
Den sender vandtågen sidelæns ud, og retningen kan drejes.
Som jeg ser befugteren på videoen så afgiver den noget mere vandtåge end den jeg har.
Min befugter kan indstilles til forskellige effekttrin samt ønsket fugt% og har fjernkontrol og display.
Ja - alt er indesluttet i kabinettet og display viser temperatur og aktuel fugt%. Den er let at efterfylde vand på uden at slukke for indstillinger. Den har indbygget antikalk system.Treblach skrev:din luftbefugter ser meget avanceret ud. Men hvor sidder sensoren henne, er den inde i apparatet
Treblach skrev:Hej Flemming - venter med spænding på sidte nyt med dit projekt.
FSM skrev:Treblach skrev:Hej Flemming - venter med spænding på sidte nyt med dit projekt.
Hej Treblach.
Meget kort kan jeg fortælle at skabet er i fuld gang med 2 stk. Capicola - Italienske nakkefilet (Coppa)
De har kørt fornuftig i ca. 2 uger. Efter 9 dage havde den ene Coppa tabt 12,5 % af vægten.
Kommer tilbage med udførligt info. når de er færdigmodnet/tørret
Du får lige data over et døgn med måling pr. 2 min
Treblach skrev:FSM skrev:Treblach skrev:Hej Flemming - venter med spænding på sidte nyt med dit projekt.
Hej Treblach.
Meget kort kan jeg fortælle at skabet er i fuld gang med 2 stk. Capicola - Italienske nakkefilet (Coppa)
De har kørt fornuftig i ca. 2 uger. Efter 9 dage havde den ene Coppa tabt 12,5 % af vægten.
Det lyder jo som det kører meget stabilt, hvilket målingerne også bekræfter.
Hvis du skulle prøve med meget højt RH% som feks ved spegepølser, må du gerne fortælle hvordan det gik.
Jeg har fleste - diverse af de gadges du viser og venter bare på, at køleskabet bliver ledigt, men det sker først til vinter. Så kan det være nogle flere spørgsmål melder sig.
Foreløbig tak fordi du viste dit projekt frem.
FSM skrev:Treblach skrev:FSM skrev:Treblach skrev:Hej Flemming - venter med spænding på sidte nyt med dit projekt.
Hej Treblach.
Det lyder jo som det kører meget stabilt, hvilket målingerne også bekræfter.
Hvis du skulle prøve med meget højt RH% som feks ved spegepølser, må du gerne fortælle hvordan det gik.
Jeg har fleste - diverse af de gadges du viser og venter bare på, at køleskabet bliver ledigt, men det sker først til vinter. Så kan det være nogle flere spørgsmål melder sig.
Foreløbig tak fordi du viste dit projekt frem.
Hej Treblach
Hvilken temperatur og RH% kører du ved spegepølser.
steenj skrev:Fugtighedsmålere kan man ikke altid regne med.
De kan kalibreres ved hjælp af gennemvædet husholdningssalt.
Placer en lille skålvådt salt i en lynlås pose sammen med de målere du vil kalibrere og marker afvigelsen på de enkelte målere. Det rigtige tal skal være 75% rh.
Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster