Broil King Gem 320 vil ikke tænde

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
grillnewbie101
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Broil King Gem 320 vil ikke tænde

Indlæg#1 » 4. maj 2018, 17:42

Jeg tror jeg er ved at blive bims :shock:

Vi har købt en fin lille Broil King Gem 320, som passer perfekt til vores lille tagterrasse. Vi havde rigtig god succes med at grille de første par gange, men den er VIRKELIG svær at tænde. Som i VIRKELIG SVÆR :cry: :evil:

Ofte har jeg kun held med at få liv i den ene brænder. Når jeg så tænder for brænder 2, siver gassen bare uden at der tændes. Det samme gælder for brænder 3.

Det er lidt noget andet end jeg har været vant til fra Weber og Charbroil.

Er det generelt sådan at Broil King er ekstremt besværlige at få liv i, eller er der noget galt med min grill?

Jeg har selvfølgelig tjekket elektroderne, og de fungerer fint - der er også fint run på gassen, og når grillen tændes bliver den MEGET varm. Det er udelukkende tændingen, der volder kvaler...

Wetle
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Re: Broil King Gem 320 vil ikke tænde

Indlæg#2 » 6. maj 2018, 10:27

Det lyder lidt som et problem jeg har haft med min charbroil. Jeg kunne ikke få den til at tænde ordentligt når det var koldt og fugtigt vejr. Løsningen som jeg fandt frem til er meget enkel.

Jeg tænder en brænder og lader det hele stå et par minutter. Så slukker jeg brænderen og venter igen et par minutter. Nu plejer den så at brænde normalt. Hvad det er der sker ved jeg ikke, men det virker ihvertfald her.
Kun den der aldrig laver noget, laver aldrig fejl.

Toftrup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 7. maj 2018, 20:15

Der er ikke noget der evt er stoppet til?. eller utætheder omkring slangen?.

Emneforfatter
grillnewbie101
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#4 » 20. maj 2018, 15:11

Nu har jeg lige prøvet at tænde grillen under helt optimale omstændigheder: Varm sommerdag og vindstille.

Jeg har også prøvet det råd som Wetle foreslår, med at lade en enkelt brænder stå tændt. Uden held. Kun brænder 1 og 2 vil tænde, men nr. 3 er slet ikke til at få liv i.

Jeg har også skilt brænderne ad, tjekket om noget er tilstoppet, men alt er rent og fint. Jeg fatter det simpelthen ikke.

Det er meget tæt på at jeg læsser skidtet ind i bilen og returnerer den til Bauhaus...

Wetle
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#5 » 20. maj 2018, 17:07

grillnewbie101 skrev:Nu har jeg lige prøvet at tænde grillen under helt optimale omstændigheder: Varm sommerdag og vindstille.

Jeg har også prøvet det råd som Wetle foreslår, med at lade en enkelt brænder stå tændt. Uden held. Kun brænder 1 og 2 vil tænde, men nr. 3 er slet ikke til at få liv i.

Jeg har også skilt brænderne ad, tjekket om noget er tilstoppet, men alt er rent og fint. Jeg fatter det simpelthen ikke.

Det er meget tæt på at jeg læsser skidtet ind i bilen og returnerer den til Bauhaus...

Klag til Bauhaus, hvis du har prøvet alt hvad der er forslået her, så er der nok ikke meget tilbage du selv kan gøre.
Kun den der aldrig laver noget, laver aldrig fejl.

Futtegriller
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#6 » 20. maj 2018, 20:12

Er der ikke en skinne af en slags mellem de 3 brændere der tænder de andre hvis de ikke bliver tændt på automatikken ?

Kosmic
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#7 » 12. jul 2019, 08:21

Vi har lige købt en magen til, og den har præcis samme problem.

Først ville der ikke komme gas ud af alle 3 brændere, den ene dyse var tilstoppet.
Nu er der gas til alle 3, men den er næsten umulig at få tændt.

Fandt i en løsning med jeres ?

Tilbage til "Gasgrill"