Problemer med kombi-damp på Electrolux ovn

Ordet er frit... Dette er Grillguru.dk's "rodekasse" med emner om alt mellem himmel og jord.

Emneforfatter
JBank
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Problemer med kombi-damp på Electrolux ovn

Indlæg#1 » 8. okt 2017, 13:58

Hej alle sammen,
Jeg har endelig fået mig taget sammen til at registere mig som medlem, efter at have “nasset” som gæst hos jer de sidste 3 år. ;-)

Jeg har en Weber Spirit jeg er glad for - men den må vi tale om en anden dag.

Jeg har nemlig ligeledes en Electrolux Kombi-dampovn som jeg synes opfører sig underligt, og tænkte nogle af mine ligesindede herinde måske havde en lignende ovn og kunne fortælle om deres erfaringer.

Kort fortalt så har min ovn et program der hedder interval damp samt et speciel program til brød, men ved begge programmer fylder den damp skålen i bunden helt op med vand når man hælder man på ovnen. Det synes jeg er ulogisk, da der dermed ikke er nogen regulering af dampen og der dermed er fugtigt under hele programmet?? Det gør feks at brød skal have MEGET lang tid for at blive færdigt, og vi har bedre succes med bare at vælge almindelig ovn og så kaste lidt vand ind i bunden af ovnen engang imellem. Men så går fidusen jo af at have bestilt en dyr kombi-damp ovn!?

Den specifikke ovn er Electrolux EOB8841WOX men tænker det må være det samme for de fleste Electrolux kombi-damp ovne.

Håber nogle af jer har erfaringer med dette.

toccata
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: Problemer med kombi-damp på Electrolux ovn

Indlæg#2 » 9. okt 2017, 23:50

Hej
Jeg har en model 840, hvor dampen kommer ind af et rør i venstre side i ovnrummet. Fylder vand på øverst til højre. Har aldrig oplevet at det er vand i bunde af ovnen. Har du husket at afkalke ovnen ?
Og mener hvis du fylder for meget vand på tanken, vil det løbe ind i ovnen og ned i bunden- Kan det være det ? mvh

Tilbage til "Snik snak"