Marianne B skrev:
Måske vi skulle starte en ny tråd
Dagens middag med Thermomix
Jo, kan vi ikke bare gøre dette?
Den kunne da blive til stor inspiration.
Jeg får min i dag, men rejser på ferie i morgen, hvor den får lov at stå i pakken så længe.
Marianne B skrev:
Måske vi skulle starte en ny tråd
Dagens middag med Thermomix
autokat skrev:Det må blive en ferie du godt vil hjem fra![]()
![]()
Marianne B skrev:Åh din stakkel, men rigtig god ferie
prause skrev:Den er faktisk god at koge pasta i.
benzon1960 skrev:prause skrev:Den er faktisk god at koge pasta i.
Ha ha - nu mangler vi bare en af de nye ejere, som også mener at maskinen er fantastisk til sex.
Sagt i al godmodighed: Man køber da vel ikke en maskine til små 8k for at fremhæve dens evner til at koge pasta...
Skønt er det, at I er glade for det købte, og at I deler både jeres glæde og jeres erfaringer.
prause skrev:benzon1960 skrev:prause skrev:Den er faktisk god at koge pasta i.
Ha ha - nu mangler vi bare en af de nye ejere, som også mener at maskinen er fantastisk til sex.
Sagt i al godmodighed: Man køber da vel ikke en maskine til små 8k for at fremhæve dens evner til at koge pasta...
Skønt er det, at I er glade for det købte, og at I deler både jeres glæde og jeres erfaringer.
Jeg forstår din forundring over min post og også drilleriet, men lige netop de små ting som pasta, ris etc kan vise sig at være maskinens berettigelse (den er jeg selv fortsat i tvivl om). For hånden på hjertet, hvor tit er det lige at vi laver en persilleolie eller en hollandaise?
For mit eget vedkommende har jeg købt den for at lave de specielle ting, og der skal den nok blive brugt ny og næ. Hvis den så faktisk også kan bruges i hverdagen til banale opgaver og tilmed gør det godt, så føler jeg mig måske lidt mindre tosset over at have brugt 8k på en persilleoliekværn![]()
NB jeg tror at man skal passe på med de mechanofile tilbøjeligheder - den kniv der...
benzon1960 skrev:
prause skrev:benzon1960 skrev:prause skrev:Den er faktisk god at koge pasta i.
Jeg forstår din forundring over min post og også drilleriet, men lige netop de små ting som pasta, ris etc kan vise sig at være maskinens berettigelse (den er jeg selv fortsat i tvivl om). For hånden på hjertet, hvor tit er det lige at vi laver en persilleolie eller en hollandaise?
For mit eget vedkommende har jeg købt den for at lave de specielle ting, og der skal den nok blive brugt ny og næ. Hvis den så faktisk også kan bruges i hverdagen til banale opgaver og tilmed gør det godt, så føler jeg mig måske lidt mindre tosset over at have brugt 8k på en persilleoliekværn![]()
NB jeg tror at man skal passe på med de mechanofile tilbøjeligheder - den kniv der...
KennC skrev:prause skrev:Den er faktisk god at koge pasta i.
Ham der har mest udstyr - når han dør - har vundet![]()
![]()
styrmand skrev:KennC skrev:prause skrev:Den er faktisk god at koge pasta i.
Ham der har mest udstyr - når han dør - har vundet![]()
![]()
Ja og det er ikke noget ved at være den rigeste mand på kirkegården
Treblach skrev:Enig. Det ser lækkert ud.
Du skriver
"Thermomix monteres med sommerfugl.
Sættes på Varoma sammen med olie. Alle de grøntsager samt krydderier der er nævnt i første felt tilsættes og kører i 10 min på hastighed 1."
Hvordan skal det tolkes?
Bliver det dampet?
Jimmy B skrev:For pokker Prause, du kan skisme trylle
prause skrev:Treblach skrev:Enig. Det ser lækkert ud.
Du skriver
"Thermomix monteres med sommerfugl.
Sættes på Varoma sammen med olie. Alle de grøntsager samt krydderier der er nævnt i første felt tilsættes og kører i 10 min på hastighed 1."
Hvordan skal det tolkes?
Bliver det dampet?
Niks. Varoma er bare max opvarmning og på 10 min. bliver det klaret og letristet.
Det hele ligger nede i kedlen og kører rundt sammen med lidt olie.
Giver det mening?
Marianne B skrev:Vores lokale meny holder lukket Idag , derfor havde de igår 1/2 l økologisk piskefløde til 11,50 kr
Så fik jeg prøvet at lave smør på Thermomixen , hold da op , det var nemt og blev så godt![]()
![]()
![]()
Det blir bestemt ikke sidste gang !
Treblach skrev:Det ser godt og lækkert ud. Er det en opskrift fra bogen?
prause skrev:Treblach skrev:Det ser godt og lækkert ud. Er det en opskrift fra bogen?
Niks, det er fra de snirklede krinkelkroge af min hjerne...
Tilbage til "Mad lavet på andre måder end grill"
Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster