Broilking baron 490

Stil spørgsmål relateret til gas-grillen

Emneforfatter
KLP
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Broilking baron 490

Indlæg#1 » 27. aug 2017, 16:29

Jeg har erhvervet mig denne gasgrill.

Den har afløst en Char-Broil 47 som jeg har haft ca 4 år, jeg synes dog jeg kæmpede en del med temperaturen og rotisseri var lidt bøvlet synes jeg, da der ikke var så meget plads i højden.

Nu har jeg så fået gang i den nye Broilking, og vil nok ikke sige at kvaliteten er bedre på alle områder, men er nu glad for den nye grill.

Nå, men nu til spørgsmålet :-D

Der står i brugsanvisningen at den på 10-15 minutter skulle ramme 350-400 grader over risten, men når jeg tænder den og lader den køre 15-20 min rammer jeg max ca. 275 grader på termometeret, er der nogen der har samme grill eller nogen der har et bud på hvorfor?

Skal den ikke kunne blive varmer, eller er det måske forskellen fra rist til hvor termometeret er?

Samme tid synes jeg den reagerer meget langsom når man ændre på varmen, prøvede at slukke to brænderen, og der gik måske 5-10 inden der kunne ses ændringer på termometeret.

Prøvede her i sommer en Weber Spirit og der kunne man meget hurtigt se, hvis man ændrede på varmen, det gav et udslag på termometeret.

Jeg er ikke endnu, den helt store grill haj .1%¤

Brugeravatar

El Cerveza
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Broilking baron 490

Indlæg#2 » 27. aug 2017, 16:45

Har selv en BK Regal og hvis du har støbejerns riste er dette grunden til at den ikke reagerer på hurtigt. Dette kan også være grunden til at den er lang tid om at komme op i temperatur. Du bør dog ikke stole på det indbyggede termometer, hvis det er dette du bruger.

Sendt fra min SM-G930F med Tapatalk

Emneforfatter
KLP
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 27. aug 2017, 18:25

Tak for super input.

Der er støbejerns riste i den.

Jeg har gået efter det termometer der sidder i den.

Hvad gør i andre for at måle temperatur? Sætter i et andet termometer ind i siden af grillen?

Brugeravatar

El Cerveza
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 27. aug 2017, 19:30

Jeg sætter mit i en kartoffel midt på risten og fører ledningen ud igennem åbningen tilSætter et ind igennem åbningen til rotesseri. Sæt sølvpapir under ledningen så den ikke smelter.

CraweN
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#5 » 27. aug 2017, 21:17

Der er flere herinde der har haft problemer med temperaturen på deres broil king baron 490, mig selv inkluderet.

I mit tilfælde kunne jeg ikke få temperaturen op på mere end 250 grader efter en halv time. Brugermanualet skriver så vidt jeg kan huske at den skulle nå temperature op til 350 inden for en halv time.

Jeg tog fat I bauhaus hvor jeg havde købt grillen og nævnte problemet og de bad mig skifte regulatoren, det gjorde jeg og det hjalp ikke. Tog fat i dem igen og spurgte om de ikke kunne tage kontakt til Broil king, som sagt så gjort.

Der kom en mand forbi og mener han skiftede dyserne på grillen (var ikke hjemme og fik en lidt støjende forklaring over mobilen).

Temperaturen var målt i låget og jeg har også støbejernsriste i min.

Så jeg synes du bør tage fat i stedet hvor du har købt den og spørge dem til råds, evt. bed dem om at få en servicemand fra broil king forbi.

Emneforfatter
KLP
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#6 » 27. aug 2017, 21:47

Tak.

Ja, jeg synes også at have læst at der var andre der havde problemer.

Det skal jeg lige have tjekket, lød du den bare stå 30 min uden noget i?

Tak for lækkert indput.

CraweN
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#7 » 28. aug 2017, 05:19

KLP skrev:Tak.

Ja, jeg synes også at have læst at der var andre der havde problemer.

Det skal jeg lige have tjekket, lød du den bare stå 30 min uden noget i?

Tak for lækkert indput.

Ja, lod grillen stå i en halv time med alle fire brændere tændt på max.

Emneforfatter
KLP
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#8 » 28. aug 2017, 22:06

Jeg prøvede i dag at lade den stå, og efter ca 28-30 minutter ramte den 340-350 grader efter termometeret i låget, det gik dog meget langsomt fra 300 til 350 grader.

Så det er nok ikke helt skævt, vil dog stadig prøve at tage fat i forhandleren da der står i brugsanvisningen at den på 15 minutter skal blive 350-400 grader.

Jeg har en lyd fra grillen eller det kommer fra flammen, det lyder som om den ved at blæse ud eller ved at løbe tør for gas, lyden er der hele tiden, og der er gas på :-)

Det var ikke noget jeg hørte på min char-broil, er der nogen af jer med Broilking der har bemærket denne lyd?

Brugeravatar

El Cerveza
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 29. aug 2017, 07:45

Har den den gang imellem. Jeg lukker/åbner for den der hvæser og så forsvinder lyden.

prepsdk
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#10 » 29. aug 2017, 07:47

Min 490'er er også en halv times tid om at nå +300 gr. så det er nok ikke helt ved siden af.

Jeg oplever også en ploppende lyd når den er tændt, lidt som om den mangler gas og er ved at gå ud. Et par gange er den også gået ud, om det hænger sammen eller skyldes tilfældige vindpust, ved jeg ikke.

Emneforfatter
KLP
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#11 » 29. aug 2017, 20:56

Tak for alle super fede input.

@ prepsdk det lyder fuldstændig lige som min.

jeg lavede i dag en kylling på rotisseri med bagbrænderen, en lille kylling på 1200gram 2,5 time ved 175 grader efter indbygget termometer, det var fantastisk, bedste kylling jeg har lavet, :-D

Brugeravatar

El Cerveza
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#12 » 1. sep 2017, 19:11

Kørte du med bagbrænderen alene ?

Har selv lavet ænder og kyllinger men har altid haft et par side brændere tændt, det er så også gået lidt hurtigere

PREPS: min kan også "ploppe" hvis vinden kommer ind fra siden, har dog aldrig oplevet at den er gået ud.

Emneforfatter
KLP
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#13 » 1. sep 2017, 21:04

Ja, kørte med bagbrænderen alene, der står i min brugsanvisning at man ikke må have bagbrænderen kørende sammetid med hovedbrænderen, noget med sikkerhed og ilt.

Resultatet var rigtig godt, nok den bedste kylling jeg har fået, men undrede mig over den skulle være tændt alene.

Min blobber også, men er aldrig gået ud.

Brugeravatar

El Cerveza
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#14 » 2. sep 2017, 22:14

Ja, jeg fik aldrig læst manualen ;)

Tilbage til "Gasgrill"