Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Forskel på OC Brisbane (firkantet) og OC Ascona (kugle)?
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Hej,

Jeg er blevet inspireret af, hvad der ser ud til at være gode priser hos Gasgrill.dk - og ud fra at have læst mange indlæg herinde, kan jeg jo konstatere at der er bred opbakning bag Outdoorchef-grillerne.

Jeg har kig på 2 forskellige modeller:

Brisbane med 3 brændere: http://www.gasgrill.dk/gasgrills/outdoorchef/brisbane
Ascona med 2 brændere: http://www.gasgrill.dk/gasgrills/outdoorchef/ascona

Da jeg dog er helt grøn indenfor gasgrill (og stadigvæk rookie indenfor grill generelt) ved jeg ikke lige om der er nogle ting jeg kan på den ene grill som jeg ikke kan på den anden? Jeg tænker, om det eks. gør en forskel at den ene er firkantet, mens den anden er en kuglegrill - bliver det eks. besværligt at lave en steg i en firkantet (bare et bud på, hvilken udfordring der måske kunne være på den ene frem for den anden)?

Pt. er vi kun 2 voksne i hustanden, og derfor kan en stor grill med 3 brændere ved første øjekast virke som overkill, men jeg tænker bare, at hvis den holder i mange år fremover, så vil det jo være bedre at have for meget plads nu, frem for for lidt plads om 2 år - men hvis nogle af Jer har erfaring med størrelsen på grill er jeg meget lydhør, da jeg som sagt stadigvæk er ny indenfor grill-faget.

På forhånd tak for hjælpen. :)

Titel: Forskel på OC Brisbane (firkantet) og OC Ascona (kugle)?
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Brugeravatar

Alder: 41
Geografisk sted: Gørding
Nu kender jeg ikke disse modeller, men købte selv en q200, spm jeg er rigtig glad for, men skulle jeg købe i dag ville jeg helt klart vælge ala brisbane og det virker meget billigt for den...
Men igen hvad skal I bruge den til(det gode spørgsmål til (os) nye/forholdVis nye grillere, hvor tit griller i, får i tit gæster osv osv

Held og lykke med det og jeg er sikker på at i vil blive glade for begge

/Michael

Sent from my iPhone using Tapatalk

- if possible - BBQ it!

*** Har kul fra Traekul.dk på lager - udlevering efter aftale ***

Titel: Re: Forskel på OC Brisbane (firkantet) og OC Ascona (kugle)?
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Jamen indtil videre griller vi ikke så meget, for bor i lejlighed og optænding af kul oser lidt for meget til at vi kan være det bekendt (griler på altanen). Det er derfor jeg er begyndt at kigge på en gasgrill, for den oser jo ikke ligeså meget under optænding og samtidig er den klar meget hurtig - hvorfor jeg netop tænker, at vi kommer til at bruge den relativt ofte (et par gange om ugen).

Vi er af og til 6 personer der spiser sammen (med et par måneders mellemrum) og det er også lidt af årsagen til at jeg tænker, at det ikke gør noget at det er en lidt større udgave, for selvom det godt kan lade sig gøre på en mindre, så tænker jeg bare, at til den pris, så kan man ligeså godt få en der virker lidt større. :)

Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Alder: 57
Geografisk sted: Himmerland
Jeg har haft en Brisbane 3 en måneds tid. Og er ganske godt tilfreds. Virker som om det er god kvalitet. Bruger den dog mest som suplement til min Weber kul grill. Og til hverdag pga. den hurtig bliver varm. Den når nemt temp. på over 300gr.
Jeg var faktisk også i tvivl, da jeg købte min.Om det skulle være Ascona eller Brisbane. Men valgte Brisbane pga. af skabspladsen.
Men jeg er dog stadig i tvivl om jeg valgte rigtigt. Så måske den næste bliver en Ascona.

Weber Smokey Joe

Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

carlsen skrev:
Jeg har haft en Brisbane 3 en måneds tid. Og er ganske godt tilfreds. Virker som om det er god kvalitet. Bruger den dog mest som suplement til min Weber kul grill. Og til hverdag pga. den hurtig bliver varm. Den når nemt temp. på over 300gr.
Jeg var faktisk også i tvivl, da jeg købte min.Om det skulle være Ascona eller Brisbane. Men valgte Brisbane pga. af skabspladsen.
Men jeg er dog stadig i tvivl om jeg valgte rigtigt. Så måske den næste bliver en Ascona.

Tak for dit input. :)
Er der nogle bestemte ting der er skyld i, at du fortsat er i tvivl om, hvorvidt det var den rigtige du købte? Er du bekendt med nogle ting, som evt. gør Ascona'en til et bedre køb?

Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Alder: 57
Geografisk sted: Himmerland
Ja, Hvis i du ser hvor mange der har OC gaskuglegrill herinde på GG. Nogle har næsten alle modeller. Kan man godt komme
i tvivl. Men jeg er stadig glad for min Brisbane. Og mener man får meget grill for pengene i forhold til andre mærker.

Weber Smokey Joe

Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Nu får jeg lige læst lidt nærmere omkring Brisbane-modellen og der står at det er støbejernsbrændere - det betyder vel, at de kommer til at ruste til relativt hurtigt, hvilket jo ikke er så godt?

Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

neodelonge skrev:
Nu får jeg lige læst lidt nærmere omkring Brisbane-modellen og der står at det er støbejernsbrændere - det betyder vel, at de kommer til at ruste til relativt hurtigt, hvilket jo ikke er så godt?

Hvad har du besluttet dig for. Kan se der er gode tilbud på Brisbane men også Leon er jo sat ned om end ikke så meget...

Jeg står pt. også og skal suplere min OTG 57 med en Gasgrill med god kapacitet. Vi er en familie på 6, Børn fra 8-19...

Griller en del hele året, både indirekte og direkte.

+ der skal være kapacitet når der kommer gæster ;o)

Hvilken skal man vælge ?

Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Endte med slet ikke at købe noget - kunne ikke finde ud af, om det ville ruste pga. støbejern og blev enig med mig selv om, at vi her i byen alligevel ikke kan få noget ordentligt kød (står kun på Fakta, Netto og SuperBest, så det er meget begrænset hvad man kan få af ordentligt kød) - og gider ikke give over 2000,- for en grill som jeg ikke ved ruser, og som måske ender med for det meste at grille pølser. :(

Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Nå OK...

Hmmm... Jeg slog så til på dette tilbud: https://webshop.coop.dk/vare/sunwind-sm ... 8640036404

Det skal prøves. Så godt nok roserne til denne: http://www.bilka.dk/Have/Grill/Charbroi ... e_Other_DS)

Meeen, så godt har jeg heller ikke opført mig det sidste år ;o)

Vh.
Lars

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]