Grillen bliver brugt flittigt, jeg får mere og mere mave på (ikke pga af grillamd!) og er sat til Oktober og hunden har det som altid godt.
Det eneste nye er jo at vi skal følge den nye hundelov om jeg vil det eller ej

![BlueColorz5_PDT_16 [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]](./images/smilies/PDT_crazy.gif)

gundersen skrev:Så for min skyld kan de putte mundkurv på alle hundene så kan det være jeg vil klappe et par stykker på min vej
daxdax skrev:Nu syntes jeg at jeres fantasi løber af med jer, jeg har haft hunde i over 25 år og trænet dem, det har været rottweiler og schæferhunde, de har ikke været biske, selv om de er blevet trænet til at bide, de har været familie hunde som alle andre har hunde. Nej lad os få hundeskat igen og kørekort til hunde, så kan det være at det løses af sig selv. Lad nu os være i fred os der kan lide at have hundesporten som vores fritidsinteresse, vi har ikke en portensforlænge som alle andre som ikke kan styre deres hunde.
Tibbil skrev:Vel talt (skrevet)
Det er ikke hunden der er tosset i hovedet, det er ejeren
Det er så heller ikke helt rigtigt, det er bevist at der på grund af indavl er kamphunde hvor det bare kan slå klik og så gå den amok.
Hvad ville du sige hvis det var lige din kone eller unge den gik amok på ?? .
Men ja for det meste er det ejeren den er gal med
Grillkulmule skrev:Vi havde en dejlig gravhund, hvor små børn kunne hive ham i ørene og halen, uden han "løfted øjenbrynet" (han ville dog helst kunne flygte i sikkerhed og være i fred, inden børnene kom) Men da vores nye nabo ville hilse på han, lænede han sig ind over vores hegn og hunden og stak hånden ned til ham, så fik han sku et hak i hånden, fordi hunden følte sig truet på dens egen område. Så mange hundebid kunne undgåes, ved at tænke sig om hvordan man nærmer sig en hund.
gundersen skrev:Så for min skyld kan de putte mundkurv på alle hundene så kan det være jeg vil klappe et par stykker på min vej
bjærge skrev:gundersen skrev:Så for min skyld kan de putte mundkurv på alle hundene så kan det være jeg vil klappe et par stykker på min vej
Man skal aldrig klappe en fremmed hund.
Og mange begår sågar den fejl, at læne sig ind over en hund, hvilket betyder, at man virker truende på hunden.
Men jeg respekterer at du ikke bryder dig om hunde.
Mine er opdraget til IKKE at tale med andre hunde eller mennesker, når vi går tur.
Og hvis nogen bliver bidt af dem, er det helt deres egen skyld.
For jeg efterlader dem aldrig uden opsyn.
Mine hund er både under kontrol og i snor, men så sent som i fredags, kom en hund skøjtende hen og ville snuse til min tæve, som lige har været i løbetid.
Min anden hund ( en hanhund ) følte sig truet og bed den anden hund.
Manden der gik med den hund skulle efter foreskrifterne have haft sin hund i snor, men den gik løs, og han havde ingen kontrol over sin hund.
Heldigvis gik der en civilklædt betjent lige bag mig med sin hund.
Så jeg fik blot besked på at gå videre med mine hunde, mens ejeren af den bidte hund skulle aflevere div data til betjenten.
Om jeg nu vil lade min hund gå med mundkurv efter den oplevelse?
NEJ for min hund var i snor og følte den skulle forsvare sit.
For lige gyldig hvilken hunderace man har, kan den føle sig truet.
Og dette var aldrig sket, hvis den løse hund havde været i snor.
Når mine hunde endelig går helt løse er det i hundeskoven ved Fussingø, og der føler ingen sig jo truede, for de går alle fri og kan markerer med kropsprog og lyde.
gundersen skrev:Tak, jeg føler dog heller ikke at jeg ikke bliver respekteret over min "angst" eller ikke så imødekommende overfor hunde.
Vi har mange dejlige venner med hunde og jo de er da hyggelige men de bliver aldrig mine bedste venner
Sjovt nok fatter de slet ikke jeg ikke er pjattet med dem og skal altid lægge sig til rette på mine fødder under bordet mens andre der elsker hunde må kalde på dem for at få opmærksomhed.
Kan være de fornemmer jeg generelt er glad for dyr og bare vil prøve at gøre et godt indtryk på mig
bjærge skrev:Når mine hunde endelig går helt løse er det i hundeskoven ved Fussingø, og der føler ingen sig jo truede, for de går alle fri og kan markerer med kropsprog og lyde.
angus skrev:Her i huset tager vi ingen chancer. Vi har verdens sødeste og mest sociale hunde (1 stk. Jack Russell Terrier og 1 stk. Schæfer-han).
I bryggerset har vi to store bure, som hundene bliver lukket ind i, når der kommer gæster. Der har de deres fristed og de ligger bare og sover eller observerer hvad der sker.
Det er ikke alle mennesker, som elsker hunde som vi gør det. Børn kan uforvarende komme til at genere dem, og det er jo ikke hundenes skyld, hvis de føler sig provokeret på en eller anden måde og der så sker noget.
MartinM skrev:bjærge skrev:Når mine hunde endelig går helt løse er det i hundeskoven ved Fussingø, og der føler ingen sig jo truede, for de går alle fri og kan markerer med kropsprog og lyde.
Hundeskove er bare en fantastisk opfindelse. Vi bruger ret ofte den, der ligger tættest på os (Hammer Bakker i Nordjylland), og Eddie (vores labradorblanding) får masser af legekammerater der. Og først og fremmest får han lov til at være hund med stort H, sammen med andre hunde, hvilket er meget vigtigt.
Lou skrev:Vi har også en hundeskov her i Ejby, men bruger den aldrig. For det første skal hun jo bære mundkurv og har dermed intet sprog og er derfor også mere på dupperne når der kommer fremmede hundeog så vil jeg gerne selv bestemme hvilk ehunde min skal omgåes. Vil så nødig risikere der kommer en eller anden med sin knapt så venlige hund
![]()
Bjærge, kan godt lide dine holdninger om alle hunde kan føle sig truet. Sidste år kom en lab løbede igennem hækken og syntes det var fedt at begynde at humpe min (dominerende) tæve, og hun sagde fra. ikke voldsomt, men hunden gav et hyl fra sig. og det var jo KUN fordi jeg havde sådan en dræberhundtak tak da...
Og dejligt at høre dine er opdraget til du er så meget mere interessant end andre hunde og mennesker, det er dejligt at høre
bjærge skrev:Lou skrev:Vi har også en hundeskov her i Ejby, men bruger den aldrig. For det første skal hun jo bære mundkurv og har dermed intet sprog og er derfor også mere på dupperne når der kommer fremmede hundeog så vil jeg gerne selv bestemme hvilk ehunde min skal omgåes. Vil så nødig risikere der kommer en eller anden med sin knapt så venlige hund
![]()
Bjærge, kan godt lide dine holdninger om alle hunde kan føle sig truet. Sidste år kom en lab løbede igennem hækken og syntes det var fedt at begynde at humpe min (dominerende) tæve, og hun sagde fra. ikke voldsomt, men hunden gav et hyl fra sig. og det var jo KUN fordi jeg havde sådan en dræberhundtak tak da...
Og dejligt at høre dine er opdraget til du er så meget mere interessant end andre hunde og mennesker, det er dejligt at høre
Ja vi har heldigvis været heldige med de hunde vi møder i den hundeskov, og også derfor vi kun kommer der.
Der ligger også en i det nordlige Randers, men der gik jeg til træning med min labber nogle gange og erfarede, at ikke alle havde styr på deres vuffer, sååå..................
Jamen Lou selv min meget gemytlige labber knurrede da af vores netraliserede hanhund, i dagene efter hun var ovre selve parringsdagene, når han ( Basse) prøvede at gumpe på hende ( tossede hanhund tror han skal gumpe hende i hovedet)
Men selv om mine hunde er under kontrol oplever jeg jævnligt, når vi går vores daglige turer i skovene, at Basse godt kunne finde på at løbe div fasaner og harer op, som vi møder på vores vej. (Hvis han var fri)
Nu skal det siges at når vi går vores morgen/formiddagstur er de altid i fleksline så de rigtig kan komme ud til siderne, foran, bagved osv.
Men så snart der bliver sat SIT stopper de op, men Basse sidder og piver, og så er det med at holde godt fast og have gjort linen kort, når de igen får komandoen fri![]()
For stod det til Basse så vil han gerne løbe han dyret op![]()
Og det animerer selvfølgelig Emma.
Sidste vinter var det nær gået galt.
Der var is på marken, og Basse havde spottet en hare.
Så snart jeg sagde fri, røg både han og Emma (som var en stor hvalp den gang) afsted.
og 5 meter line var rullet ud i løbet af nul komma dut.
Forestil dig en ældre let tung madamme lave spagat bevægelser ca ½ meter over jordoverfladen.
Jeg tror jeg nåede at lave 5 spring, med totalt udstrukne liner, før jeg havde fået luft nok til at råbe SIT og få dem stoppet igen.
For der er godt nok træk i 2 hunde der rykker linen ud i samme sekund![]()
![]()
Pops skrev:- det gad jeg sgu godt have set....
![]()
kh - Per
bjærge skrev:Pops skrev:- det gad jeg sgu godt have set....
![]()
kh - Per
Jeg siger dig det må have været et syn for guder.
Jeg har aldrig danset ballet, men der kunne jeg![]()
![]()
![]()
Jeg var øm i lårbasserne i dagevis efter![]()
![]()
Lou skrev:det må have været et syn uden lige![]()
![]()
for ca 2 år siden var jeg syg med lungebetændelse, forkølelse og alt andet jeg kunne indeholdeefter et par dage på sofaen kunne hunden ikke nøjes med haven mere og heller ikke min samvittighed. så jeg fandt 25 m bomulsreb, satte en karabinhage i enden og så ud på tur. jeg var så mat i kroppen at hun bare fik lov at tulle rundt i lang snor
på et tidspunkt var hun bag mig, ca 5 m, da der pludseligt ryger en hare over stien. afsted med hunden og jeg når ikke at samle rebet sammen. 30 m fritløbende muskelbundt og en meget mat Lou resulterede i en længere flyvetur som endte med huller på knæ og skulder (rullefald skulle der jo til). Jeg er så glad for der ikke var nogen der så mig
![]()
ingen skæld ud til hunden, kun dummeslag til mig selv fordi jeg ikke kunne nøjes med min 8 m flexline og fordi jeg ikke brølede stop
Lou skrev:bjærge skrev:Pops skrev:- det gad jeg sgu godt have set....
![]()
kh - Per
Jeg siger dig det må have været et syn for guder.
Jeg har aldrig danset ballet, men der kunne jeg![]()
![]()
![]()
Jeg var øm i lårbasserne i dagevis efter![]()
![]()
overvejet at starte til 3 spring, du kunne sikkert vinde OL
Lou skrev:jeg er i hvert fald glad for hunden havde sele på og ikke halsbånd
Tilbage til "Vis mig dit kæledyr..."
Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst