Goddag! ved ikke hvad jeg skal gøre ;). Nybegynder :p

Hvor længe skal en oksefilet have? Kan man grille rodfrugter...? Spørg om hjælp til din grillmad & tilbehør her.

Emneforfatter
Rico4ever
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Goddag! ved ikke hvad jeg skal gøre ;). Nybegynder :p

Indlæg#1 » 22. apr 2010, 09:57

Hejsa,
jeg er en frisk fyr på 21. jeg er syygtt ny til det her. Og har ikke meget erfaring inden for grill. Så ekspert = nej!
Men! Jeg har en masse fede spørgsmål til jer grill mestere herinde.

+ Hvad for en grill er god? (begynder grill - gerne til kul!?)
+ Jeg ELSKER hakkede oksekøds bøffer, er der nogen bøfformere man kan købe i butikker?
+ Hvordan skal bøffens laves ? og hvilket krydderi skal man bruge? (her tænker jeg på om der skal "males" en marinade på eller sådan noget..)
+ Kan man grille på alle årets tider?
+ Er der nogen af jer der er begyndt og grille nu (kig på datoen for starten af indlægget) ?
+ Hvad for nogen krydderier skal man have? Hvad er "must have" ?
Den mad jeg godt kan lide på grill:
Hakkebøffer!
Alle andre bøffer..
ALt med marinade .. hæhæææ ;)
Pølser.. Wiener pølser og røde pølser.
hmm, kommer lige på noget mere senere

Jeg er nybegynder stadig, og kan ikke huske alle mine spørgsmål. Til daglig er jeg IT nørd, så det er lidt svært at have tid til alt den tænkning :D haha.

Jeg håber jeg har postet det rigtige sted - hvis ikke, så må du admin, brugere undskylde :).

Håber der er nogen svar derude.

Brugeravatar

MiNo
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Goddag! ved ikke hvad jeg skal gøre ;). Nybegynder :p

Indlæg#2 » 22. apr 2010, 10:23

Hej og velkommen til.

Jeg er selv ny herinde, og vil anbefale dig at starte med at kikke dig omkring og læse en del af de indlæg som allerede findes og som faktisk svare på langt de fleste af dine spørgsmål. Du vil få langt bedre 'svar' på den måde, end hvis en skulle lave et samlet svar på det hele. Det er nok egentligt også for uoverskueligt. Kik efter overskrifterne i de nuværende indlæg.

Prøv at se hvad der er skrevet om - f.eks. skrives det PT lige om netop hakkebøf-forme - så dit svar er allerede klar til dig :-) Se her : viewtopic.php?f=71&t=11806&start=0

Dernæst kan du jo stille uddybende spørgsmål hvor det er nødvendigt.

Brugeravatar

Lennie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#3 » 22. apr 2010, 10:40

Rico4ever skrev:+ Hvad for en grill er god? (begynder grill - gerne til kul!?)
+ Jeg ELSKER hakkede oksekøds bøffer, er der nogen bøfformere man kan købe i butikker?
+ Hvordan skal bøffens laves ? og hvilket krydderi skal man bruge? (her tænker jeg på om der skal "males" en marinade på eller sådan noget..)
+ Kan man grille på alle årets tider?
+ Er der nogen af jer der er begyndt og grille nu (kig på datoen for starten af indlægget) ?
+ Hvad for nogen krydderier skal man have? Hvad er "must have" ?

+ Tja. Det mest alm. er vel egentlig en weber 57 cm når det er til kul. Det er også en af dem, som der findes mest tilbehør til og så kan man som regel finde den til rimelige penge, evt. på dba.dk som brugt.
+ Bøfformer - ikke i butikken, men se her: viewtopic.php?f=71&t=11806.
+ når du så får bøfformeren fra PB, så følger der skam anvisninger med. Iøvrigt så brug søgefunktionen, og ellers kan bøffer jo krydrevs med det man har lyst til.
+ Ja det kan man vel godt sige, for vi stoppede jo slet ikke. Du vil finde ud af, at folk herinde griller hele året, og i al slags vejr. Det med sæson er noget forhandlerne stadig tror på :lol:
+ Krydderier - ja det kommer jo an på, hvad du kan li. Det mest basale finder du i ethvert supermarked, men mange herinde sværger også til disse: http://www.tbsgrillshop.dk/shop/krydderier/default.aspx

Men surf lidt rundt på siden, og spørg gerne hvis der er mere du vil vide. Gerne mere konkrete spørgsmål, så er det nemmere at give et konkret svar :wink:

Og så iøvrigt god fornøjelse!
Hilsen Åse

Weber One-Touch Deluxe (2011)
Weber One-Touch 57 (2007)
Weber Compact 47 (2000)
Smokey Joe Gold (2005) + JBI SJ Smoker (2009)
JBI Smoker og røgekit til OTG 57 (2009)

Brugeravatar

jetlar
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#4 » 22. apr 2010, 14:46

Velkommen til, Rico4ever :D

...surfs'up buddy 8) bare gå på opdagelse :P denne side er STOPFYLDT med ALT om det at grille, ALT :mrgreen:
mvh. Lars

2 stk. OTG 57, jbi mini forlænger og Juleforlænger m/adapter, termometer und den ganzen molevitten - samt en Primo Kamado Oval Junior

Brugeravatar

JPV
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#5 » 22. apr 2010, 17:15

Hej velkommen
en bøfformer har de hos imerco til 50 kr tror jeg jeg gav for min 8)
grille det gør man hele året
krydderier ja det er jo hvad man kan lide :savl1: men dizzypig krydderier er ret gode syntes jeg
eller er det bare at lave en masse mad og læse en masse herinde :mrgreen:
MVH Jesper

Grills

Weber Performer med gas tændning og snorrespyd
Weber Q300
Weber smokey mountain 47 cm
Weber Go-Anywhere
http://www.facebook.com/home.php?#/prof ... ef=profile

Tilbage til "Hjælp til maden..."