Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: grillet kalvemørbrad
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Alder: 48
Geografisk sted: hørsholm
er der nogen der har en opskrift på kalvemørbrad til 2 voksne og 1 barn og noget lækkert tilbehør [smilie=bluecolorz5_pdt_09.gif]

Titel: Re: grillet kalvemørbrad
Redaktør
Redaktør
Brugeravatar

Alder: 54
Geografisk sted: Nykøbing sj
goyen - Velkommen til :D
Kalvemørbrad kan tilberedes på mange måder, men generelt vil jeg mene at man bør beregne 250 gr kød pr voksen og ca 150 gr pr barn, altså omkring 650 gr (og det vil jeg nok kalde minimum), er man derimod lidt glad for god mad vil jeg nok forslå at man bruger ca 900 gr kalvemørbrad til 2 voksne og 1 barn.
Når den skal grilles, så vil jeg anbefale at den bliver grillet dirrekte i et par min på hver side, for herefter at blive grillet inddirekte intil kernetemperaturen er ca 55-56 grader og så bliver mørbraden taget af og skal hvile tildækket i ca 15 min, og i den tid vil kernetemperaturen normalt stige til 60 - 62 grader og så er mørbraden rosa. Vil du derimod have den rød, så skal den tages af grillen ved en kernetemperatur ved 50 grader. Disse grillangivelser er gældende hvis du griller ved 225 - 250 grader (som er ganske almindeligt med 1 optændingsrør briketter), og husk at jo mere varme du har på grillen når du griller, jo mere stiger kernetemperaturen i kødet i hviletiden.
Med hensyn til en opskrift kan du jo prøve at se om dette var noget (oksemørbrad skal skiftes ud med kalvemørbrad) og stegetiden skal være efter temperatur.

Af mad på fad og vin i glas, er lidt for lidt, præcis tilpas. (af PH)

Masser af lækre opskrifter i GrillGalleriet..Klik her

Billede

Profil My GrillGalleri  

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]