øl fra Herslev

Tips og tricks til al slags brygning
Brugeravatar

Emneforfatter
morfmir
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

øl fra Herslev

Indlæg#1 » 7. nov 2008, 19:44

Jeg vil gerne gøre lidt reklame for øllet fra Herselv.

Billede

De laver helt utrolig godt øl. De har ikke en eneste øl i deres brede sortiment som ikke smager super godt.

Herslev brughus er klart mit favorit bryggeri.

Har I andre også et bryggeri som I syntes er særligt godt?

/Thomas
Billede
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Brugeravatar

Slagteren
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#2 » 7. nov 2008, 20:46

Jeg er personligt MEGET glad for nørrebro bryghus.
www.noerrebrobryghus.dk .
Mvh. Carsten

Brugeravatar

Morten L
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#3 » 7. nov 2008, 21:41

En af mine gode kammerater er brygmester på Horsens Bryghus. Jeg synes hans middelalderbryg er rigtig god.
Med venlig hilsen
Morten

Brugeravatar

Robert.A
Redaktør
Redaktør

Indlæg#4 » 7. nov 2008, 23:06

Imperial Stout fra Midtfyns Bryghus er nok den øl der har givet mig den største "wow-oplevelse" i år.
Robert

Brugeravatar

marinus
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#5 » 8. nov 2008, 00:23

jeg har ikke noget yndlingsbryggeri, men den øl jeg altid vender tilbage til er noget så ordinært som Sort Guld. :-)
udtryk gør indtryk

Brugeravatar

den ikke-skaldede kok
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 10. nov 2008, 16:52

Det må så blive, i DK, Fur Bryghus, og for udlandets vedkommende Het Anker i Belgien. Jeg vil glæde mig til at checke Herslev ud, ved lejlighed...
Hilsen Benny som griller på Kamado XL og 3 stk. Weber

Brugeravatar

jetlar
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#7 » 10. nov 2008, 16:59

Vi er glade for øl fra Fanø Bryghus, og særligt denne her:

http://www.fanoebryghus.dk/information. ... _version=1

MUMS :savl2:
mvh. Lars

2 stk. OTG 57, jbi mini forlænger og Juleforlænger m/adapter, termometer und den ganzen molevitten - samt en Primo Kamado Oval Junior

Brugeravatar

Emneforfatter
morfmir
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#8 » 10. nov 2008, 18:04

De fanø øl jeg har smagt har været rigtig godt. Jeg fik deres juleøl sidste år. Den var lækker. Men jeg har ikke smagt vadehavs øllen du linker til.

Jeg fik en jule øl fra Svaneke bryghus i weekenden. Uha den er også go' virkelig flot øl med en fyldig smag. Til gengæld kan jeg advare imod de 5 gårde Julius virkelig en kedelig øl uden sødme eller dybte.

/Thomas
Billede
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Brugeravatar

gti_1800
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#9 » 10. nov 2008, 19:22

Til gengæld kan jeg advare imod de 5 gårde Julius virkelig en kedelig øl uden sødme eller dybte.

/Thomas[/quote]

Kan kun give dig ret. blev udsat for den i lørdags,
af en Irmapige.
Mange glade grill hilsner
Gti_1800

Ham der griller på altanen.
OTG 57
Q300

Brugeravatar

Morten L
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#10 » 10. nov 2008, 19:48

Er de 5 gårde ikke bare Harboe i andre flasker?
Med venlig hilsen
Morten

Brugeravatar

jetlar
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#11 » 10. nov 2008, 20:08

Morten L skrev:Er de 5 gårde ikke bare Harboe i andre flasker?

...hov hov, Morten, så vidt jeg ved glider Harboe Red Beer da fint ned 8)
mvh. Lars

2 stk. OTG 57, jbi mini forlænger og Juleforlænger m/adapter, termometer und den ganzen molevitten - samt en Primo Kamado Oval Junior

Brugeravatar

niclar
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#12 » 13. nov 2008, 18:49

De 5 gaarde er Harboe's svar på "gourmet øl" - Rygterne siger de har lavet noget godt, jeg er bare overbevist om de så gemmer det i deres dybe kældre 8)

Syntes det er svært at skulle fremhæve et bryggeri specifikt - Syntes alle sammen herhjemme har mere og mindre heldige øl. Det bryghus hvor jeg syntes at alle deres øl har været gode, er det nu afdøde Heimdal. Ølfabrikken må også være et godt bud, selvom de også er døde og borte - Kun navnet lever videre og ejes af Gourmet Bryggeriet, men syntes da at en god del af deres "Ølfabrikken" øl er ret gode. Og ellers er der som tidligere nævnt Nørrebro Bryghus, her kan man også være rimelig sikker på de har noget godt.

Må vi gå udenlands, så bliver det Rochefort fra Belgien - De har kun 3 (officielle) øl, men så fås de heller ikke meget bedre!

Brugeravatar

Slagteren
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#13 » 13. nov 2008, 19:11

Hej niclar ..

Hvis du kan lide nørrebro´s øl kender jeg en butik her i nordsjælland der har en stor del af deres øl bl.a deres jule bryg og juleporter :lol: :lol:
Mvh. Carsten

Malmberg
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#14 » 13. nov 2008, 19:30

Hmmmmmmm - min personlige favorit er Pelforth Brune - prøv at google den - jeg fylder al ledig plads i V70'eren op med den når vi kører hjem fra Frankrig efter sommerferien - vi køber den altid i (som konen siger) bøssestørelsen - 25cl!
Venlige hilsner
Steen Malmberg

Weber Platinum,
Ducane Affinity 4200 med roterdims,
plus stort set en af hver fra Webers tilbehørskatalog.

mwesth
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#15 » 13. nov 2008, 20:30

Pelforth Brune er en af mine "frankrigs-favoritter" - der er røget rigtig mange af dem ned på familiens ferier i det franske (-:
Og det var synd, at Heimdal krakkede; jeg kender bryggeren/ejeren; han er desværre en bedre brygger end forretningsmand. For brygge, det kan han sgu (-:
*** Morten ***
Weber Q300, Smokey Mountain Cooker, Go-Anywhere, Performer Touch'n'Go og 350 kg betongrill

Brugeravatar

Emneforfatter
morfmir
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#16 » 13. nov 2008, 21:53

Øl fabrikken laver også gode øl. Og det er endnu mere fantastisk at man kan få godt øl på dåse. Det turen på havet eller andre steder hvor man gerne vil undgå for meget vægt i tasken.

Grunden til at jeg fremhævede Herslev var fordi jeg havde købt hele deres sortiment i vores butik i lejre forsøgscenter. Og nu efter at have drukket mig igennem dem alle, måtte konstatere at de ALLE var super gode. Og flere af dem var uovertruffet gode.

/Thomas
Billede

Kemo-Kalle
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#17 » 14. nov 2008, 08:44

Jeg er selv meget glad for Refsvinge's Øl - Mors stout, ale nr. 16
og COOP føre en serie som hedder Willemoese og dem er jeg også glade for.
Jeg bor jo lige syd for skagen men deres øl kan jeg ikke anbefale, det eneste de har der er godt er deres Brand altså navnet Skagen Brygshus.
Som en af mine kollegaer siger når turisterne siger vi e på ferie på skagen.... Ja og jeg har råd til at bo her hele året.

Skål
MHV. Kemo-Kalle
Livet er som et glas Jalapenos - hva du gør i dag kan brænde din røv imorgen

Brugeravatar

Emneforfatter
morfmir
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#18 » 14. nov 2008, 12:30

Det er sjovt du nævner skagen bryghus. Jeg talte netop med en af mine medbryggere i går. Han fortalte at han havde været til en øl smagning med netop skagen bryghus. Og ifølge ham var der ikke en eneste af deres øl som udmærkede sig. De var kedelige alle sammen.

/Thomas
Billede

bear
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#19 » 14. nov 2008, 21:56

hmmm jeg kan da vældigt godt lide de fleste af de dyre, stærke, fede og meget smagfulde øl i nævner men huset øl her i kalundborg er og bliver ved blå thor
Hilsen Bear

Brugeravatar

niclar
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#20 » 17. nov 2008, 17:19

Hej niclar ..

Hvis du kan lide nørrebro´s øl kender jeg en butik her i nordsjælland der har en stor del af deres øl bl.a deres jule bryg og juleporter Laughing Laughing

Du er der jo aldrig når man kommer forbi :)
.. og jeg må ikke købe mere øl hjem for konen - Noget med at vi har problemer med at få stablet tingene i bryggerset, som det ser ud lige nu.

Ølfabrikkens dåseøl er vældig godt - Den foretrukne af dem er helt klart Pale Ale (hvilket mange andre åbenbart også syntes, da den næsten altid er udsolgt.

Mht. Refsvindinge, så skal i prøve at slå et smut forbi, hvis i alligevel er på Fyn's land. De sælger direkte fra bryggeriet/tapperiet til alm. butikspriser, har længe åbent, og vigtigst af alt, de har et kæmpe udvalg - Her i de "københavnske" butikker er det jo kun til at få Ale16 og Mors stout.

Brugeravatar

Slagteren
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#21 » 21. nov 2008, 20:49

Hmm så er det nogle mærkelige tidspunkter du kommer på :lol: :lol:

Ej PT. er det kun mandag jeg ikke er i butikken.
Mvh. Carsten

Brugeravatar

niclar
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#22 » 21. nov 2008, 22:42

Dovne hund .. Du skal da være der minimum alle 7 dage - Hvad er det for et forbillede du giver dine ansatte ? :D

Brugeravatar

Slagteren
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#23 » 21. nov 2008, 22:57

He he jeg har heller ikke fri jeg har bare andre opgaver .. det skal kæresten ihvertfald nok sørge for :lol: :lol:
Mvh. Carsten

KimuSan^
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#24 » 22. nov 2008, 18:12

Det er altid svært at fremhæve et enkelt bryggeri men Refsvindinge har været stabile med at levere gode øl (selv efter at Vestfyn begyndte at ødelægge det). En anden favorit som bør fremhæves er Mikkeleer (http://www.mikkeller.dk/). Deres øl er fænomenale og nyskabende. Det går lidt langsommere for dem nu hvor kun Mikkel står for bryggeriet, men det har bestemt ikke skadet kvaliteten.
WBQA - Danmarks største forening for grill entusiaster http://www.wbqa.dk/
Min blog om Grill og Køkken kokkerier : http://grillkokkerier.dk
Lav dine egne dryaged bøffer: http://meatlover.dk

Brugeravatar

niclar
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#25 » 22. nov 2008, 20:33

Helt personligt syntes jeg Mikkeler er en smule hyped - Mange af deres øl er blot blevet ektremt humlet, krydret eller gjort "bastante" med en overdreven mængde malt. Skal vi ud i den slags øl, tager jeg til enhver tid hellere en gos belgisk klosterøl :)

Brugeravatar

Birdstriker
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#26 » 22. nov 2008, 23:20

Favoritøl er vel et spørgsmål om omstændigheder.
Personligt synes jeg, at en tjekkisk Urquell passer perfekt til det danske kolde bord.
Til ost, dessert eller som en godnatøl synes jeg at Westmalle Dubbel Trappist eller den dyre Westvletern er perfekt.
Min all around favorit er dog Sam Adams Boston Lager - Det er en fantastisk øl, der beviser at amerikaner altså godt kan lave god øl.
En iskold Erdinger Hefe er nu heller ikke dårligt på en varm sommerdag. :D
Smokey Joe Silver
Go-Anywhere.
OTG-57.
Performer Touch-N-Go.
Smokey Mountain Cooker.
Q 120
Genesis Gold C.

Tilbage til "Guides og vejledninger, tips og tricks"