Hvilken en er bedst? Mrbeer eller Beermachine..

Tips og tricks til al slags brygning

Emneforfatter
w-w
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Hvilken en er bedst? Mrbeer eller Beermachine..

Indlæg#1 » 27. okt 2008, 03:33

Hej hej..

Jeg sidder og kigger med lys og lygter her på nettet efter noget hjemme brygningsanlæg til øl..

Men hvilken er bedst.. Mrbeer eller Beermachine??
Der er jo lidt forskel på prisen, men på det punkt er det jo varen, der kommer ud af det, det kommer an på..

Hvad er jeres erfaring? Og evt. råd?

Brugeravatar

morfmir
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#2 » 27. okt 2008, 08:04

De er lige dårlige ;)

Det øl som kommer ud af de der øl kits er imho ikke værd at drikke. De er meget tynde og uden nogen form for karakter.
Hvis du vil i gang med at lave øl så gå efter et øl brygger sæt beregnet til partial grain. Med sådan et sæt kan du lave rigtig godt øl. Og du har meget bedre styr på hvilken stil og smag du vil brygge.
Desuden kan du bygge videre på sådan et øl sæt hvis du senere får lyst til at brygge all grain.

Jeg startede med sådan her et favorit sæt
Bryggeudstyr

Og de fleste ting som kom med det sæt bruger jeg stadig selv om jeg har opgraderet flere gange siden.

Hvis du kommer i gang nu og brygger sådan et kit her
Min egen jule øl Så har du en lækker øl du kan servere til jul.

/Thomas
Billede
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Brugeravatar

chrille
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#3 » 27. okt 2008, 20:05

Helt enig - uanset hvilke ambitioner man har er Mr Beer og lignende spild af penge, og man risikerer nemt at få en dårlig oplevelse af sit første bryg. For det første bør du handle med en af de etablerede maltpushere, d.v.s. Maltbazaren, Lund Teknik, Brygladen, Vejers Storkøb eller evt Vin Øl Hobby.

Selv hvis du vælger at starte med at rent ekstrakt sæt, der kun skal tilsættes vand og evt sukker, er kvaliteten af de sæt, langt bedre end Mr Beer. De startsæt som sælges kan også nemt opgraderes i takt med ambitionerne og/eller økonomien.

Velkommen til ny, spændende og velsmagende hobby!

- Jan

Brugeravatar

niclar
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#4 » 2. nov 2008, 17:05

De kløgtige hoveder mortfmir og chrille har ret - oven i det, så (uden at have kigget priser) vil jeg tro at prisen på et mr.beer/beermachine sæt og et "startkit" med et rent ektrat bryg, er nogenlunde den samme. Hvorfor så nøjes med noget skidt ? ;)

Tilbage til "Guides og vejledninger, tips og tricks"