Romkugler af kagerester

Opskrifter på bagværk fra grill eller køkken.

Emneforfatter
Karen
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Romkugler af kagerester

Indlæg#1 » 11. maj 2009, 22:24

Så fik jeg ryddet op i fryseren, de sidste måneders kagerester (chokoladekage, banan-, drømme- og gode råd småkager og enden af en bløddejsstang) blev tøet op, blev malet til fint smuld i foodprocessoren og derefter rørt på røremaskinen (der blev næsten 5 liter kagekrummer!) med et glad økologisk æblemos og en sjat ufortyndet blandet frugtsat + en god sjat rom, tilsat en god håndfuld fintmalede mandler, 4-5 spsk flormelis og lige så meget cacao. Fik lov at hvile lidt i skålen, så var det hele knap så klistret. Derefter trillet til kugler af valnøddestørrelse, trillet i hhv. kokosmel og flerfarvet krymmel. Der blev 125 kugler af den store portion. I morgen tager jeg halvdelen med på arbejde og så skal jeg hente mæsk hos Robert i Hillerød, så de skal da også smage romkugler - resten spiser vi helt sikkert selv, for de er bare gode! Ligger i plastikbokse i køleskabet og skal spises ret hurtigt.

Opskriften er sådan på slump, men man kan søge herinde og finde mere udførlig vejledning, hvis det skal være.

En rigtig god måde at anvende kagerester på, de skal bare i fryseren og gemmes, til der er nok til en pæn portion.

mvh Karen

Brugeravatar

jetlar
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Re: Romkugler af kagerester

Indlæg#2 » 11. maj 2009, 22:35

....romkugler :savl2: .....hvor ER jeg glad for at du IKKE lagde billeder op....det havde ikke været til at bære :savl1: ................................ :lol:
mvh. Lars

2 stk. OTG 57, jbi mini forlænger og Juleforlænger m/adapter, termometer und den ganzen molevitten - samt en Primo Kamado Oval Junior

Emneforfatter
Karen
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#3 » 11. maj 2009, 22:41

tja, bæres skal de jo, men det bliver på sidebenene...

jeg føler mig også som den sidste af en uddøende race, at jeg ikke fotograferer min mad, men jeg vil ikke! VIL IKKE!

men ih, hvor de smager, de der romkugler, dem skulle I prøve

mvh Karen, kugleformet

Brugeravatar

anje
Redaktør
Redaktør

Indlæg#4 » 12. maj 2009, 01:00

Det lyder som nogle meget lækre romkugler ;)
Endnu en opskrift jeg har til gode at lave, men måske engang i fremtiden, hvis jeg skulle være heldig at få noget kage til overs :D
Karen skrev:og så skal jeg hente mæsk hos Robert i Hillerød, så de skal da også smage romkugler -
mvh Karen

Øhhh Karen, kunne du ikke tænke dig at komme og hente en dusk persille hos mig i meget nær fremtid 8)
Mvh Anders

Af mad på fad og vin i glas, er lidt for lidt, præcis tilpas. (af PH)

Masser af lækre opskrifter i GrillGalleriet..Klik her

Billede

Emneforfatter
Karen
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#5 » 12. maj 2009, 23:07

hør, anje, nu er du da vist frivol: dusk mig her og dusk mig der!

jeg har skam masser af persille selv, det er ca. 3 mm højt i spiring

mvh Karen (nu bliver jeg forvist til spindesiden)

Brugeravatar

bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#6 » 12. maj 2009, 23:33

God ide mht til kage rester :D ......................mine stakkels høns..............nu er det slut med guf fra Fru Bjærge........... :shock:

Med venlig hilsen

Tilbage til "Opskrifter & billeder"