MyCook Touch og lign....

For dem der ikke lige fik maden lavet på grillen...
Brugeravatar

Emneforfatter
Wind Diesel
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

MyCook Touch og lign....

Indlæg#1 » 5. jul 2019, 23:24

Endelig "fik" jeg en men må også sige at det forekommer mig ingen bruger dem når jeg kigger på nettet efter aktivitet med denne maskine ?

Er der nogen herinde der er aktive med den ?

Sidehistorie : Købt brugt 5 mdr gammel - og derfor kan jeg ikke oprette en konto på Mycook club da serienummeret er låst - 2 emails til deres support har ikke løst problemet
Kind Regards Søren H. Wind
Stolt ejer af en ÆGTE NOMA Grill = Big Green Egg Large... Livet er for kort til briketter
When i'm done Eggin' You'll be beggin'

fnuller
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: MyCook Touch og lign....

Indlæg#2 » 6. jul 2019, 15:17

Hejsa

Har du prøvet her:

Mycook Helpline
+ 45 70 25 23 23

Helpline hours:
Mandag til Torsdag 9 - 13 og 15 - 18. Friday 9 til 14

Brugeravatar

Emneforfatter
Wind Diesel
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#3 » 6. jul 2019, 16:11

Jeg har fået "hul" til min konto siden ved at oprette kontoen på maskinen istedet for på hjemmesiden - men serienummeret er stadig låst så det kan jeg ikke registrere til min konto men det ser jeg nu heller ikke noget formål med.

Men ringer jeg på nummeret siger de at det kun er for erhverv/forhandlere at der er hjælp at hente
Stolt ejer af en ÆGTE NOMA Grill = Big Green Egg Large... Livet er for kort til briketter

skydriver
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#4 » 6. jul 2019, 16:31

Det er en fin maskine, som jeg også havde en gang... Du kan finde et par opskrifter jeg har kodet inde på mycook.dk og på maskinen :-) Der hedder jeg også Skydriver :-)

Brugeravatar

Emneforfatter
Wind Diesel
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#5 » 6. jul 2019, 16:45

Har også lige samlet min første idag - det er en sjov ny tilgang til ikke at skulle lave specielt meget i køkkenet :-)

Brugeravatar

Emneforfatter
Wind Diesel
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#6 » 6. jul 2019, 17:56

Når man sidder og kigger på Thermomixer opskrifter - er der noget man skal tage højde for i forhold til MyCook Touch'en ?

Som jeg ser det kan de nøjagtig det samme og burde kunne "oversætte" dem alle direkte men tager jeg fejl

skydriver
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#7 » 6. jul 2019, 18:18

... Det tror jeg ikke specielt der er. Temperaturer og tider bør jo være eksakte og således uafhængigt af maskine. Tilbage er så omdrejningshastigheden, som skal være relativ til min og max værdierne på den specifikke maskine og som så kan overføres. Jeg husker det ikke helt, men jeg tror måske godt at værdierne for hastighed kan overføres direkte - men undersøg det hellere...

Når opskrifterne skal kodes, lønner det sig, at tænke noget "lean" ind i opbygningen, således at der i videst muligt omfang blot kan tilføres til beholderen og uden behov for "midlertidigt" at parkere inholdet af beholderen i ekstern beholder, og uden behov for at skulle skylle beholderen undervejs...

Brugeravatar

Emneforfatter
Wind Diesel
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#8 » 6. jul 2019, 18:57

VI er helt enige - det fremmer tankegangen bag produktet og kode fremstillingen sådan

renepape
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#9 » 6. jul 2019, 21:31

Jeg vil nu ikke sige at tider er eksakte og uafhængige af maskine.
Nu kender jeg kun Thermomix’en, men der er tiderne beregnet ud fra at testkøkkenet har målt temperaturforløbet ved de eksakte mængder der indgår i opskriften, så hvis noget skal koge i 2 minutter, har de skruet maskinen op på den ønskede temperatur, målt hvornår den er opnået og så tillagt den opvarmningstiden til de 2 minutter, fx kan de skrive at temp er 98 og tid 7 minutter selvom de kun mener at tilberedningsfasen er 2 minutter. Tid er altså helt afhængig af fødevarens varmekapacitet, varmelegemets effekt og kobling til skålen.

Tilbage til "Mad lavet på andre måder end grill"