Erfaringer med trådløst termometer

For dem der ikke lige fik maden lavet på grillen...
Brugeravatar

Emneforfatter
F1freakdk
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Erfaringer med trådløst termometer

Indlæg#1 » 27. apr 2018, 17:27

Nu har jeg surfet sitet igennem her, og er egentlig ikke blevet meget klogere.

Jeg er MØG træt af mit billige BT stegetermometer :x Dels kan hovedenheden IKKE vise en temperatur. Hvilket er mega træls når forbindelsen ryger lige op til stegen er ved at være der og det så tager en krig at få forbindelse igen. Dels rækker det via BT af H...... til. Ok det er så, så vidt jeg kan læse mig til, ganske normalt med BT :roll:

Så nu skal jeg havet nyt.. et ordentligt et vel at mærke. Jeg er kommet frem til to fabrikater:

Meater og Maverick.

Meater: pga. muligheden for at sidde i kød der sidder på rotisseri og uden ledninger generelt. Dog bekymrer det mig lidt med maks 275grader. Ikke at jeg normalt tilbereder en steg ved den temperatur - men bare... ja vel egentlig bare fordi det er en begrænsning. Meater løser så dog ikke mit problem med at se temperatur hvis forbindelsen ryger sig en tur

Maverick: pga. "moderskibet" viser også temperatur og dermed kan jeg, også uden forbindelse til tlf., stadig følge med i udviklingen af stegen. Omvendt så bruger de BT - på nær ET-732 som vel så bruge noget andet radio halløj. Jeg kan dog godt lide tanken med at bruge telefonen til at overvåge maden med. Den er alligevel altid klistret fast til hånden, som en pind i hånden på de gamle dukker i vinterbyøster og julerup færgeby :lol: Men så er jeg tilbage til BT delen... så det kører sgu lidt i ring...

Men hvilket Maverick skal man så begive sig ud i? 732? - 733? eller 735?
Mvh
Steen L.

Update sept. 2017:
HotWok 12kW
Charbroil M 500 gasgrill
Weber transportabel grill
ABU røg"ovn"
Og stadig 56cm wannabee kuglegrill :)[/list]

JCL7000
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Erfaringer med trådløst termometer

Indlæg#2 » 27. apr 2018, 17:57

Jeg fik et ET-733 i julegave som jeg har været rigtig glad for! :)

Jeg er meget imponeret over rækkevidden på det. Jeg har køkken på første sal, og jeg har ingen problemer med rækkevidden noget sted på første sal.

Det er ikke det ikke det mest intuitive ift. indstilling og menuer osv. men det fungerer, og ofte stiller jeg ikke ret meget på det, jeg holder bare øje med temperaturen ;)

Det får hvertfald min anbefaling!

Brugeravatar

Henning W Pedersen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 27. apr 2018, 21:26

Jeg har Maverick et 733 er meget tilfreds med det
Hilsen Henning
Aabenraa

Brugeravatar

Emneforfatter
F1freakdk
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 27. apr 2018, 21:50

JCL7000 skrev:Jeg fik et ET-733 i julegave som jeg har været rigtig glad for! :)

Jeg er meget imponeret over rækkevidden på det. Jeg har køkken på første sal, og jeg har ingen problemer med rækkevidden noget sted på første sal.

Det er ikke det ikke det mest intuitive ift. indstilling og menuer osv. men det fungerer, og ofte stiller jeg ikke ret meget på det, jeg holder bare øje med temperaturen ;)

Det får hvertfald min anbefaling!

Tak for feedback, er det indstilling af temperatur osv. du mener?

Kan der tilslutte de to prober der følger med, eller kan det rumme/styre 4 prober? synes ikke jeg kan se det nogle steder?

Henning W Pedersen skrev:Jeg har Maverick et 733 er meget tilfreds med det

Godt at høre, har selv kigget en del på det.
Mvh
Steen L.

Update sept. 2017:
HotWok 12kW
Charbroil M 500 gasgrill
ABU røg"ovn"

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#5 » 28. apr 2018, 00:33

Jeg har også et ET-733 som jeg er glad for. Det er rart at senderen viser temperaturen og den trådløse kan trække 2 huse nede af vejen.

Men det er mildest talt bøvlet at indstille, konen har opgivet at gide sætte sig ind i det. For hende er det langt fra intuitiv at arbejde med.

Jeg ville holde mig fra alt med Bluetooth, det har dårlig rækkevidde.

Maverick har lavet et ET-736 med wifi, men kender ikke noget til hvor godt det virker.
Hvis du har god wifi dækning er det muligvis godt, når man ellers kigger på kvaliteten af deres udstyr.

JCL7000
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 28. apr 2018, 12:50

Jeg har de 2 medfølgende prober til mit 733.

Tror ikke der kan bruges mere end de to.. Senderen har hvertfald kun 2 indgange?

Selve brugerfladen på modtageren er som nævnt ikke intuitiv.. Men det kan lykkedes at indstille så det giver alarm, og gad man sætte sig ind i det kunne man nok lave nogle kødprofiler, som gjorde det lidt lettere ;)

Bubbipapa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 28. apr 2018, 13:53

Alle er så glade for 733’eren. Har i ikke haft problemer med det? Mit er så svagt i displayet, at man kun kan se teksten oppefra fra en speciel vinkel. Og har skiftet batterier og renset batteri teminaler.

Men vil ellers give folk ret i at det fungerer rigtig godt, specielt i forhold til diverse weber

Bo

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#8 » 28. apr 2018, 14:22

JCL7000 skrev:Jeg har de 2 medfølgende prober til mit 733.

Tror ikke der kan bruges mere end de to.. Senderen har hvertfald kun 2 indgange?

Selve brugerfladen på modtageren er som nævnt ikke intuitiv.. Men det kan lykkedes at indstille så det giver alarm, og gad man sætte sig ind i det kunne man nok lave nogle kødprofiler, som gjorde det lidt lettere ;)

Man kan ikke lave nogen profiler på ET-733.

Man kan bruge de indbyggede kød indstillinger eller sætte sin egen ønskede værdi.
Til grill kan man sætte en minimum og maksimum værdi.

JCL7000
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 29. apr 2018, 07:26

Det var også det jeg mente med kødprofiler :)
Hvis man som udgangspunk ønsker sit oksekød 55grader hver gang, så er det lidt nemmere at vælge den forudindstilling, der så vidt jeg husker, husker sidst brugte indstillede temp :)

Troelsdk
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#10 » 29. apr 2018, 08:32

Jeg kan varmt anbefale
2 forskellige

TM-902C (-50C to 750C) Digital LCD K Type
http://s.aliexpress.com/JVNbmMra
Den er ikke trådløs men mega billig (ca 20kr)
batteriet holder en evighed og den er hamrende præcis og lyn hurtig

Jeg har efterhånden købt et par stykker af disse og foræret til venner eller familie, den er virkelig bang for the buck

Trådløs så kan jeg anbefale denne: (ca 200kr)
ThermoPro TP-08 100M Remote Wireless Food Kitchen Thermometer Dual Probe
http://s.aliexpress.com/VrQjayQv

Den viser temperatur på både modtageren og senderen
Den har 2 termometre, en til stegen og en til uden om

Jeg har haft den siden januar 2017 og den føles som god kvalitet

Man kan sætte alarm på 4 forskellige trin
Minimum og maksimum temperatur i stegen
Minimum og maksimum temperatur på luftrummet i ovnen

Det hjalp mig da jeg løb tør for gas i min charbroil, temperaturen faldt i grillen og bibbede

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#11 » 29. apr 2018, 10:08

Troelsdk skrev:Trådløs så kan jeg anbefale denne: (ca 200kr)

Den viser temperatur på både modtageren og senderen
Den har 2 termometre, en til stegen og en til uden om

Jeg har haft den siden januar 2017 og den føles som god kvalitet

Man kan sætte alarm på 4 forskellige trin
Minimum og maksimum temperatur i stegen
Minimum og maksimum temperatur på luftrummet i ovnen

Det hjalp mig da jeg løb tør for gas i min charbroil, temperaturen faldt i grillen og bibbede

Det ligner meget et Mavirick produkt, display på sender er identisk.
Men hvis det virker lige så godt er der jo ingen grund til at betale 3 gange mere for Mavirick som ikke har timer.

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#12 » 30. apr 2018, 11:04

Jeg har også et Maverick ET-733.

Indstillinger er ikke særligt intuitivt, men når det først er lært, er det ikke det store problem. Og så er forbindelsen stabil! har et billigt trådløst termometer, der falder forbindelsen konstant ud.. Gik konsekvent efter et uden bluetooth, da jeg ville have stabil forbindelse og lang rækkevide.
Der er "kun" plads til 2 prober, hvor begge kan bruges til kød eller grill, da der ikke er forskel på selve proberne. Den ene kan der sættes en høj og lav alarm, som er beregnet til i grillen, den anden kun en høj.
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Kamado Joe Junior, Weber 57cm, Weber Q1000, Outdoorchef City 420 G, Dancook 1000

Brugeravatar

Emneforfatter
F1freakdk
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#13 » 30. apr 2018, 12:31

Tak skal i have alle sammen...

Interessant hvor meget 733´eren er nævnt, og ikke ret mange andre...

Men Jeg bestilte en 733´er forleden. Dels pga. erfaringerne her, dels fordi den ikke kører BT og dels havde jeg kigget mest på den inden jeg skrev første indlæg.

Hvorefter jeg så det her:

Trådløs så kan jeg anbefale denne: (ca 200kr)

- så nu har jeg også bestilt sådan et... :lol:

Tiden vil så vise hvad jeg bliver mest glad for og skulle man have mere end to stege i grillen kan jeg jo bare bruge dem begge.
Mvh
Steen L.

Update sept. 2017:
HotWok 12kW
Charbroil M 500 gasgrill
ABU røg"ovn"

Brugeravatar

MiNo
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#14 » 6. maj 2018, 18:06

Jeg overvejer kraftigt Meater når de kommer med udgaven med “base station” og 4 probes. Den skulle have en wifi-bridge så rækkevidden er ubegrænset. De test jeg har set med den ene Meater probe lyder helt håbløs og man anbefales at lægge en gammel telefon ved sin grill som kan agere “bridge”. Det orker jeg slet ikke.

whoa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: RE: Re: Erfaringer med trådløst termometer

Indlæg#15 » 6. maj 2018, 20:36

Nej det er også der jeg har droppet den.. Går også og tænker de må komme med en nyere model på et tidspunkt!
MiNo skrev:Jeg overvejer kraftigt Meater når de kommer med udgaven med “base station” og 4 probes. Den skulle have en wifi-bridge så rækkevidden er ubegrænset. De test jeg har set med den ene Meater probe lyder helt håbløs og man anbefales at lægge en gammel telefon ved sin grill som kan agere “bridge”. Det orker jeg slet ikke.

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk

Brugeravatar

Emneforfatter
F1freakdk
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#16 » 6. maj 2018, 21:32

MiNo skrev:Jeg overvejer kraftigt Meater når de kommer med udgaven med “base station” og 4 probes. Den skulle have en wifi-bridge så rækkevidden er ubegrænset. De test jeg har set med den ene Meater probe lyder helt håbløs og man anbefales at lægge en gammel telefon ved sin grill som kan agere “bridge”. Det orker jeg slet ikke.

Det oplagte ville være en udgave i mellemklassen med en base station + 2 prober og wifi. Jeg tror der er mange der fravælger Meater pga. de to valgmuligheder der er nu, som unægtelig er yderpunkter i min verden. Til en pris på 2200,- er det så også langt over hvad jeg vil give for et termometer. Lidt synd for de har fat i noget rigtig godt i det produkt.

Men jeg fravalgte også Meater bl. andet pga. det med at skulle koble to enheder sammen.
Mvh
Steen L.

Update sept. 2017:
HotWok 12kW
Charbroil M 500 gasgrill
ABU røg"ovn"

Tilbage til "Mad lavet på andre måder end grill"