Nyt komfur/ kogeplade +ovn

For dem der ikke lige fik maden lavet på grillen...

Emneforfatter
Marianne B
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Nyt komfur/ kogeplade +ovn

Indlæg#1 » 5. nov 2017, 09:18

Vi skal have nyt komfur eller kogeplde og ovn
Havde ellers tænkt at det skulle være et 90 cm smeg induktions komfur Classic , kan ikke finde nogle test og hos forhandleren siger de at de ikke har det udstillet, da de ikke sælger mange
Så nu bliver jeg i tvivl
Hvad kan I anbefale ? Bager meget

renepape
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Re: Nyt komfur/ kogeplade +ovn

Indlæg#2 » 5. nov 2017, 17:35

En af mine venner har et 90cm smeg komfur (dog med nogle år på bagen), og ovnen er fantastisk at bage i, men at langtidsstege noget i ovnen er som russisk roulette, for efter 1-2 timer er fugt fra ovnen typisk trængt ind i elektronikken som så går amok og slukker ovnen - så kan man vente 3-4 timer inden den samarbejder igen.
Har været “repareret” flere gange på garantien, men det dukker op igen.
Men måske de har fundet en løsning i nye modeller?
Ellers er jeg super glad for min Miele, men der er ikke samme plads som i smeg’en.

Glazzy76
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 5. nov 2017, 17:46

Hvis det skal være seperat kan jeg varmt anbefale denne ovn. https://www.elgiganten.dk/product/hvide ... el9301-rf#
Den koster 2999kr uden indbygget stege termometer pt og man får virkelig meget ovn for pengene. Op til 300 grader, pyrolyse, støjsvag, hurtig opvarmning og stort ovnrum.
Jeg er sindsyg glad for min.

Har før haft smeg komfur og det var som sådan ok, ovnen var dog svær at rengøre og et af varmelegemerne røg 2 gange på 4 år.

STYKERDK
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 6. nov 2017, 16:43

Så er denne da et langt bedre køb.
https://www.elgiganten.dk/product/hvide ... -iel9300-r
Den har stegetermometer der kan kodes til at slukke ovnen ved en given kernetemperatur og pyrolyse selvrens.
Har den samme bare uden pyrolyse og gav 4000 for den og er godt tilfreds især pga det store ovnrum.
Voss, electrolux og AEG ovne er stort set ens det eneste der er forskel er funktioner og design de kommer fra samme fabrik.
Ikea´s ovne er i øvrigt også fra electrolux så det er også en mulighed og de giver 5 års garanti.

Glazzy76
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 6. nov 2017, 20:45

Hovsa, jeg kan se jeg har fået smidt et forkert link ind, den du linker til er også den jeg nævner til 2999kr.
Den er dog uden indbygget stegetermometer, jeg gav 3699kr for min med stegetermometer, er ret sikker på modellen så hedder 9301 istedet.
Men ja, en rigtig lækker ovn til en billig penge.

Tilbage til "Mad lavet på andre måder end grill"