Pizza i ovn uden bagesten/bagestål

For dem der ikke lige fik maden lavet på grillen...

Emneforfatter
Hippo
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Pizza i ovn uden bagesten/bagestål

Indlæg#1 » 19. apr 2017, 23:37

Jeg ved godt, at det næsten er blasfemi at hævde, at pizza skal bages i en alm. ovn, men jeg har nu gjort mig nogle gode erfaringer.

Min nye ovn kunne næsten ikke varme en pizzasten op på en formiddag (måske fordi den ikke er på 380v), og det kunne jeg ikke vente på, så jeg overvejede, hvordan problemet så skulle løses.

I stedet for at have en sten, som kunne indeholde meget varme, tænkte jeg, at det afgørende måtte være at få ledt noget varme til pizzaens bund. Hvad er en god varmeleder? Aluminium. Derfor bager jeg nu på en tynd aluplade 1,5 mm nederst i ovnen, da det har vist at være både hurtigt og effektivt.

Fuld knald på ovnen og 5 min efter termostaten slår fra er ovnen klar.

Pizzaen her er bagt på 5-6 min.
Vedhæftede filer
IMG_2457.JPG
IMG_2444.JPG
IMG_2443.JPG

Renos
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: Pizza i ovn uden bagesten/bagestål

Indlæg#2 » 20. apr 2017, 20:44

Simpel og lækkert, tak for tipset

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 20. apr 2017, 21:01

Du nævner jo selv blasfemi, og det grænser da også, med dette forum taget i betragtning... :lol:

Men hold da op et flot og lækkert resultat! .1%¤
Mvh
Rasmus

Big Green Egg XL Kamado, Monolith Classic Kamado, Char-Broil T-47 gasgrill, Weber Q1000 gasgrill, Dancook 1000 kulgrill, Weber Smokey Joe

Emneforfatter
Hippo
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#4 » 20. apr 2017, 22:48

RTCallesen skrev:Du nævner jo selv blasfemi, og det grænser da også, med dette forum taget i betragtning... :lol:

Jeg bager også gerne pizza på grillen, men jeg kan nu godt lide, at der er glas i ovnlågen, så man kan følge lidt med undervejs i bagningen. Og når min lokale pizzamand kan bage i en ovn, kan jeg vel også...

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 21. apr 2017, 05:44

Hippo skrev:
RTCallesen skrev:Du nævner jo selv blasfemi, og det grænser da også, med dette forum taget i betragtning... :lol:

Jeg bager også gerne pizza på grillen, men jeg kan nu godt lide, at der er glas i ovnlågen, så man kan følge lidt med undervejs i bagningen. Og når min lokale pizzamand kan bage i en ovn, kan jeg vel også...

Det kan du helt sikkert! Og resultater er også mere end godkendt :-D
Mvh
Rasmus

Big Green Egg XL Kamado, Monolith Classic Kamado, Char-Broil T-47 gasgrill, Weber Q1000 gasgrill, Dancook 1000 kulgrill, Weber Smokey Joe

Tilbage til "Mad lavet på andre måder end grill"