Tefal Actifry ?

For dem der ikke lige fik maden lavet på grillen...
Brugeravatar

Emneforfatter
Ardahl
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Tefal Actifry ?

Indlæg#1 » 17. feb 2015, 22:03

Hej

Veg godt dette ikke drejer sig om gril, men det er jo ang. en "ting" man bruger til at lave med i så håber spørgsmålet går an:

Er der nogen herinde som har erfaring med Tefal actifry ? gode eller dårlige erfaringer modtages.

Hilsen
Mathies
--Mathies

Charboil T-47

Weber 57 one touch gold.

Weber smokey joe.

Outdoorchef citygrill I campingvognen.

Brugeravatar

BertramGT
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Re: Tefal Actifry ?

Indlæg#2 » 17. feb 2015, 22:11

Hjemme hos os har vi udelukkende gode erfaringer med den. Vi benytter den primært til forskellige former for kartofler. Vi har den almindelige model og den er i underkanten til 5, men passer fint til 4 personer.
Lars - KCBS Certified BBQ Judge

Weber OTP 57 - Weber Smokey Joe Gold - Weber Go-Anywhere - Big Green Egg Large - Pizzeria Pronto

renepape
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#3 » 17. feb 2015, 22:24

Vil også sige at vi har overvejende gode erfaringer, dog skal alting have lidt længere end i en ovn, så fritter der iflg. vejledningen måske skal have 35 min. bliver bedst ved 45 min.

swotie
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 17. feb 2015, 23:02

Jeg bruger oz min meget. Specielt til kartofler (det er kanont). Men er jeg lidt doven, laver jeg hele måltidet i den. f. eks. 1/2 kilo fars giver jeg 10 min. med kryderier, derefter smider jeg en pose frosne grøntsager i, i 10 min. derefter tilsætter jeg f.eks. noget sweet chilli sauce og giver retten de sidste 10 min.

Så er der en gryderet på 30 min. uden meget arbejde ;-)
2 stk. weber 57 cm
rotisseri + Rib-O-Lator
smokey joe
EXcel pro Q 20
Offset smoker

Brugeravatar

Bjørn Nielsen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#5 » 18. feb 2015, 02:42

Jeg syntes den er fin til mange ting, men køb "familie" udgaven, den er lige nummeret større end den almindelige udgave.
Stol aldrig på en mager kok !!!!!!!!

Isaq Kampp
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#6 » 18. feb 2015, 10:06

Hej folkens.

Jeg har også sådan en actifry.
Dens basis funktion er virkelig god og er som en super varmluftsovn hvor der ikke er "hot spots" eller "cold spots".
Jeg har 2-i-1 modellen, og den funktion fejler fuldstændigt. Man kan godt brune en hakkebøf på den øverste ring, men så bliver kartoflerne nedenunder fugtige pga damp, og armen der skal rører nedenunder stopper når den øverste ring sættes i.
2-i-1 modellen er dejligt stor og emnerne bliver fordelt godt, så dampen kan undslippe, samt at der er plads nok.

Jeg har haft min i et år nu, og har måske brugt den en eller to gang om ugen. Den er skam god nok, men når man også har så meget andet legetøj (grill, Sous Vide, sifon...) så kommer den ned i skabet.
Men det er ikke en af de mange maskiner der ender med at bo i skabet ud af skam, den fungerer faktisk.
Alle dele har jeg smidt i opvasken det sidste års tid og teflonen er intakt og nemt.

Sidste uge, og skal igen denne uge, lavede jeg verdens bedste bagte rødbeder.
Jeg giver altid alle emner der skal i actifry'en en ordentlig omgang med et rent hviskestykke, så når det er rødbeder bliver konen sur.. :P
Små runde beder skrælles og TØRRES, lidt salt, timian og god olivenolie. Kørers i 30-40min.
Hvis man har små dejlige nye øko beder, så behøver man ikke at gemme smagen med noget andet.

Dur også til kartofler, købe eller hjemmeskåret.
Hvis de er hjemmeskåret, så gå efter en meget fast sort, fordi rørearmen kan godt mase kanterne ind imellem.
Hvis du kan lide de helt tyndskåret pommes frittes, så bliver de måske en smule mast.

napoleonpro665
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#7 » 18. feb 2015, 15:49

Hej

Har haft en tefal actifry, var ikke super glad for den, da det hovedsaligt var div. kartofler jeg lavede i den og det tager tid at lave i den. Har købt en Philips airfryer, den er jeg meget mere tilfreds med :-D
Der er ikke rust på et nyttigt redskab

Brugeravatar

Skiftselv.dk
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#8 » 18. feb 2015, 19:45

Hej,

Hvis ikke I allerede har downloadet appen, så kan "my actifry" godt anbefales hvis man har en smartphone (og selvfølgelig har en actifry)

Det er kommet en ny udgave af actifry (AH950015 ActiFry Express XL) der er op til 30% hurtigere, jeg har desværre ikke selv fået den testet. Den har også en kapasitet til 1,5 kg kartofler så den vil også være et godt bud hvis man skal ud og investerer i en actifry.
Martin René Mortensen
http://www.skiftselv.dk - Alt i Bolig, Elektronik og ikke mindst Køkkenudstyr

olejakobsen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 18. feb 2015, 19:50

Hej Martin
Så skal du vel ha en til at teste den for dig, jeg er klar.
Forhandler af DPG Pillegrill samt tilbehør.
Forhandler af Borniak røgeovne og tilbehør.

Brugeravatar

Skiftselv.dk
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#10 » 19. feb 2015, 17:17

olejakobsen skrev:Hej Martin
Så skal du vel ha en til at teste den for dig, jeg er klar.

Det skal jeg huske ;)
Martin René Mortensen
http://www.skiftselv.dk - Alt i Bolig, Elektronik og ikke mindst Køkkenudstyr

Brugeravatar

Fanoe
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#11 » 19. feb 2015, 20:01

Skær huden af ribbenstegen, flæskestegen eller skankerne og smid dem i maskinen i en halv times tid, så er der suppersprøde grisebolsjer.
Jacob F.
Primo Oval XL

olejakobsen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#12 » 19. feb 2015, 20:35

Det med at lave flæskesvær i denne maskine skal man efter min mening passe lidt på med.
Min den gamle maskine døde på dette.

Brugeravatar

Fanoe
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#13 » 19. feb 2015, 20:51

olejakobsen skrev:Det med at lave flæskesvær i denne maskine skal man efter min mening passe lidt på med.
Min den gamle maskine døde på dette.

Hvorledes? Vores kørte i syv timer i træk i lørdags (havde 40 gæster ;-) ) uden problemer.
Jacob F.
Primo Oval XL

olejakobsen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#14 » 19. feb 2015, 21:04

Er ikke helt klar over hvad der skete med tror der kom fedtstof de forkerte steder.

Brugeravatar

Fanoe
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#15 » 20. feb 2015, 13:10

Havde et par dryp under tilbedredningsskålen men ikke noget vildt. Alt malingen på vores 120 år gamle bord så boblede lidt op var ikke lige planen :(
Jacob F.
Primo Oval XL

Dalle75
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#16 » 22. feb 2015, 14:58

Skiftselv.dk skrev:Det er kommet en ny udgave af actifry (AH950015 ActiFry Express XL) der er op til 30% hurtigere, jeg har desværre ikke selv fået den testet. Den har også en kapasitet til 1,5 kg kartofler så den vil også være et godt bud hvis man skal ud og investerer i en actifry.

Er der mulighed for at der kommer et specielt GrillGuru tilbud fra Skiftselv.dk indenfor overskuelig fremtid?
Har fået OK fra Finansministeren til indkøb af sådan en
Weber One Touch 57 cm + Rotisserie
Charbroil T36G

Brugeravatar

Tine
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#17 » 22. feb 2015, 17:23

napoleonpro665 skrev:Hej

Har haft en tefal actifry, var ikke super glad for den, da det hovedsaligt var div. kartofler jeg lavede i den og det tager tid at lave i den. Har købt en Philips airfryer, den er jeg meget mere tilfreds med :-D

Kan du sige mere om forskellen på de to?

Ville være nyttig viden for os, der nu sidder og overvejer at investere i et nyt køkkenvidunder til samlingen. :-)

Hilsen
Tine
~~~~~~~~~~
Smokey Joe
Performer u./gastænding
Q120
Primo Oval Large

*Trækul på lager fra http://www.traekul.dk*
PM for afhentning.

Brugeravatar

Morten L
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#18 » 22. feb 2015, 19:05

Dalle75 skrev:
Skiftselv.dk skrev:Det er kommet en ny udgave af actifry (AH950015 ActiFry Express XL) der er op til 30% hurtigere, jeg har desværre ikke selv fået den testet. Den har også en kapasitet til 1,5 kg kartofler så den vil også være et godt bud hvis man skal ud og investerer i en actifry.

Er der mulighed for at der kommer et specielt GrillGuru tilbud fra Skiftselv.dk indenfor overskuelig fremtid?
Har fået OK fra Finansministeren til indkøb af sådan en

Det kunne også friste mig :-)
Med venlig hilsen
Morten

napoleonpro665
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#19 » 22. feb 2015, 20:37

Tine skrev:

Ville være nyttig viden for os, der nu sidder og overvejer at investere i et nyt køkkenvidunder til samlingen. :-)

Hilsen
Tine

Hej Tine

Actifryer bruger olie, feks. hvis du vil lave 1kg. fritter så tager det, omkring 40minutter, pluds den lige skal varme op først, men så passer den også sig selv.
Airfryeren bruger kun varmluft 1kg fritter tager 18minuteter og her er ingen opvarmning, men når man ca. er halvvejs, så skal man lige ha kurven ud og ryste indholdet. Kylling er også helt fantastik i den, bruger den en del gange om ugen. Har skåret en flæskeholder til, så den passer der til, det fungere.
Hilsen Lasse

Lars8000
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Tefal Actifry ?

Indlæg#20 » 22. feb 2015, 21:38

napoleonpro665 skrev:
Tine skrev:

Hilsen
Tine

Hej Tine

Actifryer bruger olie, feks. hvis du vil lave 1kg. fritter så tager det, omkring 40minutter, pluds den lige skal varme op først, men så passer den også sig selv.
Airfryeren bruger kun varmluft 1kg fritter tager 18minuteter og her er ingen opvarmning, men når man ca. er halvvejs, så skal man lige ha kurven ud og ryste indholdet. Kylling er også helt fantastik i den, bruger den en del gange om ugen. Har skåret en flæskeholder til, så den passer der til, det fungere.
Hilsen Lasse

Hej.

Har været inde og se nogle youtube videoer med airfryeren og syntes godt nok beholderen/kurven ser noget bette ud. Så en video hvor der kun kunne ligge ca 4 kyllingelår. Og hvordan med fritter, ligger de oven i hinanden indtil man skal have kurven ud og ryste? Hvad er din erfaring? Prøver nok at komme frem til om du oplever at den kan lave mad til en familie eller om det kun er til mindre portioner?

Lars

napoleonpro665
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#21 » 23. feb 2015, 07:26

Lars8000 skrev:
napoleonpro665 skrev:
Tine skrev:

Hilsen
Tine

Hej Tine

Hilsen Lasse

Hej.

Har været inde og se nogle youtube videoer med airfryeren og syntes godt nok beholderen/kurven ser noget bette ud. Så en video hvor der kun kunne ligge ca 4 kyllingelår. Og hvordan med fritter, ligger de oven i hinanden indtil man skal have kurven ud og ryste? Hvad er din erfaring? Prøver nok at komme frem til om du oplever at den kan lave mad til en familie eller om det kun er til mindre portioner?

Lars

Hej Lars

Den model som jeg har investeret i, kan der være 1,2kg i og den er på 2100w. Fritterne ligger oven i hinanden, men de bliver fint sprøde, bare man ryster dem. Det samme gælder kyllingelår. Den kan lave mad til en familie på 4, men hvis man er ude i frossen kyllinglår, tager det omkring 45minutter, 1,2kg fritter tager omkring 20minutter. Knægten har lige hold sin fødselsdag, for 13 drenge i alderen 10år, de fik buger og fritter, der kom den på arbejde, men det gik.

Hilsen Lasse

Lars8000
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#22 » 23. feb 2015, 07:58

napoleonpro665 skrev:
Lars8000 skrev:
napoleonpro665 skrev:
Tine skrev:

Hilsen
Tine

Hej Tine

Hilsen Lasse

Hej.

Lars

Hej Lars

Den model som jeg har investeret i, kan der være 1,2kg i og den er på 2100w. Fritterne ligger oven i hinanden, men de bliver fint sprøde, bare man ryster dem. Det samme gælder kyllingelår. Den kan lave mad til en familie på 4, men hvis man er ude i frossen kyllinglår, tager det omkring 45minutter, 1,2kg fritter tager omkring 20minutter. Knægten har lige hold sin fødselsdag, for 13 drenge i alderen 10år, de fik buger og fritter, der kom den på arbejde, men det gik.

Hilsen Lasse

Super. Tak for svar.

Lars

Brugeravatar

Tine
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#23 » 23. feb 2015, 15:54

napoleonpro665 skrev:
Tine skrev:

Hilsen
Tine

Hej Tine

Hilsen Lasse

Mange tak, jeg er solgt. :-D

Edit: Lige et tillægsspørgsmål: Man kan ikke panere "våde" ting i den, som f.eks. tigerrejer osv., som man ellers ville friturekoge, vel?

Hilsen
Tine
~~~~~~~~~~
Smokey Joe
Performer u./gastænding
Q120
Primo Oval Large

PM for afhentning.

napoleonpro665
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#24 » 24. feb 2015, 08:45

Edit: Lige et tillægsspørgsmål: Man kan ikke panere "våde" ting i den, som f.eks. tigerrejer osv., som man ellers ville friturekoge, vel?

Hilsen
Tine[/quote]

Hej Tine

Har lavet indbragte rejer, men de er købt færdig. Så ved det faktisk ikke.

Hilsen
Lasse

Isaq Kampp
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#25 » 24. feb 2015, 08:51

Jeg har ikke noget erfaring med våde emner, men jeg tror ikke at det fungerer. Dejen på sådanne emner skal jo have hurtig varme for at holde formen.

Brugeravatar

Xang72
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#26 » 24. feb 2015, 15:33

napoleonpro665 skrev:
Tine skrev:

Hilsen
Tine

Hej Tine

Hilsen Lasse

Jeg tror napoleon blander æbler og pærrer ...

En Actifyr bruger ikke olie ... en actifryer er precist det samme som philips dimsen, altså en "varmlufts ovn"
Forskellen er at actifryen har en gryde, hvor den rører i de kartofler du putter i, det gør phillips banditen ikke da kartoflerne (eller hvad det nu er) kommes i en kurv.
Jeg har en Actifyr, min mor har phillips banditen
De er begge gode, men syntes actifyren har en lille forspring i homogenitet af det der tilberedes..
Om den ene er hurtigere end den ande ved jeg ikke.
Men actifry skal "ikke lige varmes op" den bliver meget hurtigt varm..

Så kørrer napoleon, tager du fejl af hvad en actifry er ?
I love to eat, I love to cook, I love to eat what i cook
03 - OTG57
28/5-08 Performer - Solgt
23/4-09 Q320 LE - Solgt
23/8-09 Primo Oval Xl
25/6-13 Summit S450
05/9-13 100 Cm Artiforno lerovn

Brugeravatar

Tine
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#27 » 24. feb 2015, 18:23

Isaq Kampp skrev:Jeg har ikke noget erfaring med våde emner, men jeg tror ikke at det fungerer. Dejen på sådanne emner skal jo have hurtig varme for at holde formen.

Det giver god mening, tak. :-D

/Tine
~~~~~~~~~~
Smokey Joe
Performer u./gastænding
Q120
Primo Oval Large

PM for afhentning.

ferr31
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#28 » 24. feb 2015, 20:05

En Actifyr bruger ikke olie ... en actifryer er precist det samme som philips dimsen, altså en "varmlufts ovn"
Forskellen er at actifryen har en gryde, hvor den rører i de kartofler du putter i, det gør phillips banditen ikke da kartoflerne (eller hvad det nu er) kommes i en kurv.
De er begge gode, men syntes actifyren har en lille forspring i homogenitet af det der tilberedes..

Så kørrer napoleon, tager du fejl af hvad en actifry er ?[/quote]

Jeg tror nu at napoleon har ret .
Sakset fra en Actifry beskrivelse.

Tilbereder kartofler, grøntsager, fiske- og kødretter og endda desserter. Inspirerende opskrifter medfølger - start med det samme
Skeen hjælper med at dosere den rette mængde olie. 1 skefuld olie til 1,5 kg pommes frites!
Let at rengøre med den velkendte Tefal belægning

http://www.tefal.dk/All+Products/Cookin ... Family.htm

napoleonpro665
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#29 » 24. feb 2015, 20:22

Xang72 skrev:
napoleonpro665 skrev:
Tine skrev:

Hilsen
Tine

Hej Tine

Hilsen Lasse

Så kørrer napoleon, tager du fejl af hvad en actifry er ?

Nej det gør jeg såment ikke. Men måske det lykkes for dig, at lave noget spiseligt i den uden olie, det ved jeg ikke, men her gik den ikke uden olie. Men det er et år siden, der kan også være kommet en ny modeller.

God dag til alle :-D

Niels_L
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#30 » 26. feb 2015, 06:21

Hmm.... Vi har en actifry og vi laver ofte ting i den uden olie, og uden at den skal varme op.

Kan yderlige oplyse at vi har prøvet at paneren med æg/mælk og rasp i den og det gik fint, men tror ikke det skal være mere vådt end det.

Sendt fra min HTC One med Tapatalk
Niels Læntver
Brande

Brugeravatar

Xang72
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#31 » 26. feb 2015, 07:56

Niels_L skrev:Hmm.... Vi har en actifry og vi laver ofte ting i den uden olie, og uden at den skal varme op.

Kan yderlige oplyse at vi har prøvet at paneren med æg/mælk og rasp i den og det gik fint, men tror ikke det skal være mere vådt end det.

Det er det jeg siger, men napoleonhatten vil altså have at der skal være olie i, bare så du ka lære det!
På alle forums i heller verden, skal al information tages med et gran salt, selvudnævnte specialister for let spret fejl informationer fordi de nogle gange ikke ved hvad de snakker om.
Det samme gælder for youtube, man kan finde mange der informere hvordan man skal lave meget DIY, som er fulstendigt forkert..
03 - OTG57
23/4-09 Q320 LE - Solgt
23/8-09 Primo Oval Xl
25/6-13 Summit S450

napoleonpro665
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#32 » 26. feb 2015, 09:52

Xang72 skrev:
Niels_L skrev:Hmm.... Vi har en actifry og vi laver ofte ting i den uden olie, og uden at den skal varme op.

Det er det jeg siger, men napoleonhatten vil altså have at der skal være olie i, bare så du ka lære det!
På alle forums i heller verden, skal al information tages med et gran salt, selvudnævnte specialister for let spret fejl informationer fordi de nogle gange ikke ved hvad de snakker om.
Det samme gælder for youtube, man kan finde mange der informere hvordan man skal lave meget DIY, som er fulstendigt forkert..

Xang72

Jeg har fortalt hvad min erfaring er, ikke andet. Siger bestemt ikke, at det udlukken, er sådan at det er. Men godt du kommer med din erfaring, så andre kan få noget ud af den. Takker på vegne af de uvidende hatte.

Brugeravatar

Tine
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#33 » 26. feb 2015, 11:48

Nu er jeg så bare ikke heeelt så afklaret, som jeg var før. :-D
~~~~~~~~~~
Smokey Joe
Performer u./gastænding
Q120
Primo Oval Large

PM for afhentning.

Niels_L
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#34 » 26. feb 2015, 13:01

Tine skrev:Nu er jeg så bare ikke heeelt så afklaret, som jeg var før. :-D

Hej Trine.

Her er et par eksempler fra mit brug af min actifry og det stå helt for min regning.

Hvis jeg laver pomme frites som er fra poser købt i en butik så kan jeg smide 1 pose (750 g) i maskinen tænde den og sætte timeren på 30 min også er de for det meste færdige måske skal de have 35 min men det kommer mere an på hvad der er for noget pomme frites vi har købt.
Dvs. unden anden olie end den som er i pomme frites fra producenten.
Spaden bruges her til automatisk omrøring af pomme fritesne

Hvis jeg laver hjemmelavede pomme frites så skræller jeg kartoflerne skære dem i ensformige stænger, skyller dem også lægger dem til tørrer i ca. 30 - 45 min, her efter kommer jeg dem i maskinen og tænder den og sætter timeren på 40 min, hvor efter jeg kigger til dem, hvor lang tid de skal have er dog et temperament spørgsmål.
Jeg har prøvet at lave dem både med den mængte olie Tefal anbefaler (15 ml/pr 500g) og uden nogle form for olie, og her syndes jeg at forarbejdet har lige så meget at sige.

Men hensyn til andre rette så har vi kun prøvet at lave panerede mini schnitzler i den og det gik fint.
Spaden bruges her til automatisk omrøring

Du skal dog være opmærksom på at der er kommet en ny udgave som har noget mere udstyr som gør det muligt at lave bl.a. frikadelle og bage brød/kager men dette har jeg ikke prøvet.

Dette er som sagt mit brug af dem og står derfor helt for min regning.

Men der findes også flere grupper på facebook hvor folk deler deres opskrifter på ting laver i deres actifry.
Niels Læntver
Brande

Moerkbak
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#35 » 26. feb 2015, 13:14

Niels_L skrev:Men hensyn til andre rette så har vi kun prøvet at lave panerede mini schnitzler i den og det gik fint.

hvordan fungerer det lige? hvis man panerer noget og så propper det i maskinen der bliver ved at rode rundt med det.. blliver al paneringen så ikke skrabet af?
Weber Performer (med gas-starter)
OutdoorChef City

Niels_L
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#36 » 26. feb 2015, 13:20

Moerkbak skrev:
Niels_L skrev:Men hensyn til andre rette så har vi kun prøvet at lave panerede mini schnitzler i den og det gik fint.

hvordan fungerer det lige? hvis man panerer noget og så propper det i maskinen der bliver ved at rode rundt med det.. blliver al paneringen så ikke skrabet af?

Selvfølgelig er der altid noget som vil falde af men vi har ikke haft problemer med det.

Vi har lavet det noget lig denne http://tinaskoekken.blogspot.dk/2011/04/vidunderet-actifry.html
Niels Læntver
Brande

Brugeravatar

Tine
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#37 » 26. feb 2015, 13:47

Niels_L skrev:
Tine skrev:Nu er jeg så bare ikke heeelt så afklaret, som jeg var før. :-D

Hej Trine.

Her er et par eksempler fra mit brug af min actifry og det stå helt for min regning.

Hvis jeg laver pomme frites som er fra poser købt i en butik så kan jeg smide 1 pose (750 g) i maskinen tænde den og sætte timeren på 30 min også er de for det meste færdige måske skal de have 35 min men det kommer mere an på hvad der er for noget pomme frites vi har købt.
Dvs. unden anden olie end den som er i pomme frites fra producenten.

Hvis jeg laver hjemmelavede pomme frites så skræller jeg kartoflerne skære dem i ensformige stænger, skyller dem også lægger dem til tørrer i ca. 30 - 45 min, her efter kommer jeg dem i maskinen og tænder den og sætter timeren på 40 min, hvor efter jeg kigger til dem, hvor lang tid de skal have er dog et temperament spørgsmål.
Jeg har prøvet at lave dem både med den mængte olie Tefal anbefaler (15 ml/pr 500g) og uden nogle form for olie, og her syndes jeg at forarbejdet har lige så meget at sige.

Men hensyn til andre rette så har vi kun prøvet at lave panerede mini schnitzler i den og det gik fint.

Du skal dog være opmærksom på at der er kommet en ny udgave som har noget mere udstyr som gør det muligt at lave bl.a. frikadelle og bage brød/kager men dette har jeg ikke prøvet.

Dette er som sagt mit brug af dem og står derfor helt for min regning.

Men der findes også flere grupper på facebook hvor folk deler deres opskrifter på ting laver i deres actifry.

Hej Niels.

1000 tak for dit input, alle gode råd og erfaringer er yderst brugbare. .1%¤

Jeg vil kigge nærmere på FB og Google.

Hilsen
Tine
~~~~~~~~~~
Smokey Joe
Performer u./gastænding
Q120
Primo Oval Large

PM for afhentning.

Brugeravatar

Xang72
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#38 » 26. feb 2015, 15:04

napoleonpro665 skrev:
Xang72 skrev:

Xang72

Jeg har fortalt hvad min erfaring er, ikke andet. Siger bestemt ikke, at det udlukken, er sådan at det er. Men godt du kommer med din erfaring, så andre kan få noget ud af den. Takker på vegne af de uvidende hatte.

Smukt formuleret.
03 - OTG57
23/4-09 Q320 LE - Solgt
23/8-09 Primo Oval Xl
25/6-13 Summit S450

Brugeravatar

Tine
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#39 » 5. mar 2015, 11:33

Så er min research slut, og min Philips Airfryer er bestilt! :-D

Ja, den bruger olie, men max. 1 tsk. og kun i det tilfælde,
at man laver ting, der ikke er "behandlet med olie fra fabrikken" (ja, jeg er gammel farvehandler :).
Dvs. frosne kartofler osv. skal ikke have ekstra olie, men det skal hjemmelavede fritter.

Og man kan sagtens lave panerede ting i den, så f.eks. en opskrift, hvor de panerede et stykke fisk
i noget væske og rasp, der skulle så bare blandes lidt olie i raspen, - Airfryeren gør olien "luftbåren" og
sørger for konstant at "smøre" emnerne under tilberedningen.

Den kommer også med en lækker app, med pt. 119 lækre opskrifter,
så jeg er klar til at Postmand Per kigger forbi i starten af næste uge,
med min pakke fra amazon.de....

Tak for alle inputs, - og hvorfor jeg valgte Pilips Airfryer fremfor Tefal Actifry?
Aner det ikke, den var pænere.....?
Aj, man kunne også tilkøbe en rist, så man kan lave mad i to niveauer,
og den købte jeg så en ekstra af, da jeg tror, den vil være god som forhøjer i min Q120.

.1%¤

Hilsen
Tine
~~~~~~~~~~
Smokey Joe
Performer u./gastænding
Q120
Primo Oval Large

PM for afhentning.

napoleonpro665
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#40 » 5. mar 2015, 19:44

Den bliver du helt sikker glad for :-D

michaeltb
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#41 » 2. jul 2015, 17:33

Hej. Jeg har selv fået en masse information fra den her side: http://cupunu.dk/tefal-actifry/

Jeg synes, den giver et godt overblik samtidig at man får nogle gode forklaringer, opskrifter osv. Jeg har selv købt den nye ActiFry Express XL og den er lynhurtig. Kan varmt anbefales.

DanishBacon
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#42 » 27. aug 2015, 12:13

michaeltb skrev:Hej. Jeg har selv fået en masse information fra den her side: http://cupunu.dk/tefal-actifry/

Jeg synes, den giver et godt overblik samtidig at man får nogle gode forklaringer, opskrifter osv. Jeg har selv købt den nye ActiFry Express XL og den er lynhurtig. Kan varmt anbefales.

Har du brugt hjemmesiden for nyligt? Jeg kan ikke få linket til at virke

Brugeravatar

Morras
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#43 » 27. aug 2015, 18:15

Tine... Blev du så glad for den?

Brugeravatar

Husum
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#44 » 28. aug 2015, 17:49

Kan sådan en bamse koge ris?
- Husum -

OutdoorChef demonstratør

ProQ GFC-2150
OutdoorChef DualChef S425G
OutdoorChef City
OutdoorChef MiniChef
OutdoorChef Ascona
OutdoorChef Classic
Outdoorchef CompactChef

Brugeravatar

Tine
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#45 » 29. aug 2015, 23:15

Morras skrev:Tine... Blev du så glad for den?

Hej.

Beklager mit sene svar, men der skete altså et eller andet med mig og det nye layout på siden, jeg kommer simpelthen ikke forbi så tit, som jeg gjorde tidligere. :-?

Well, jeg er glad for den, men har ikke fået eksperimenteret så meget, som jeg gerne ville, - det må blive et efterårs/vinter projekt. Jeg har dog erfaret, at den er klart bedst til købefritter, når jeg laver fritter selv fra bunden, så er de sprøde lige når de kommer ud, men bløde 5 minutter efter, når de er hældt i en fad til servering....så dem skal jeg lige arbejde lidt mere med.

Derudover har jeg lavet hjemmelavede forårsruller i den, de blev sprøde nok, men manglede lidt farve, så igen, købeting, der har fået olie fra fabrikken, giver nemmest det bedste resultat.

Én af dens store foredele er den korte opvarmningstid. 3 minutter, så er den klar på 200 grader, og det er rart, når jeg f.eks. er alene hjemme og bare lige vil lave måske lidt kylling og kartofler til mig selv. I det tilfælde, vil jeg bruge den, fremfor min Q120, for så slipper jeg også for at gå udenfor i møgvejr. :-D

Slutteligt kan jeg nævne, at successraten kan måles på, hvor den står i dag, - den er stadig i køkkenet, den er ikke kørt ud på et sidespor. :lol:

Hilsen
Tine
~~~~~~~~~~
Smokey Joe
Performer u./gastænding
Q120
Primo Oval Large

PM for afhentning.

xirb
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#46 » 6. sep 2016, 14:38

Jeg har PRÆCIS samme erfaring med hjemmesnittede fritter i activefry'en - smagsprøven jeg tager er perfekt, men efter 5 min. er de bløde som snot - hvilket ikke sker, når de kommer fra en rigtig friture og heller ikke helt så galt fra en ovn..
Er der nogen med erfaringer (fx Tine) nu, der kan få langtidssprøde fitter ud af dyret..?

Tilbage til "Mad lavet på andre måder end grill"