Bjørn røreskål ryger af!

For dem der ikke lige fik maden lavet på grillen...

Emneforfatter
JRJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Bjørn røreskål ryger af!

Indlæg#1 » 23. jun 2014, 17:08

Hej alle

Jeg har haft min bjørn Teddy i en god måneds tid nu. Mega fed maskine! Er super glad for den!

Jeg har bare et problem... Min røreskål har det altså med at ryge af når der kræves noget af maskinen.

Altså det sker typisk ved æltning af bløddej. Både når dejen er alm. blød og æltes ved lav hastighed og meget klistret ved høj fart....

Er der nogen som har samme problem herinde?

Det duer ikke man skal gå og skrue skålen tilbage på plads hele tiden. Man skal jo nærmest være over den hele tiden. Ellers kan der jo hurtigt ske et havari... :cry:

Brugeravatar

Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Re: Bjørn røreskål ryger af!

Indlæg#2 » 23. jun 2014, 17:26

Hvad siger sælger ??, er jo nok det sted hvor de kan hjælpe, her kan vi jo kun gætte på hvad du kan gøre, jeg ville da klart henvende mig der hvor jeg havde købt den
Michael
Jeg har nu:
Primo og TBS kul, samt Stuff's, Nomex pakninger og Burner poser fra TBSgrillshop.dk på lager, klik her for at komme i shoppen
http://www.facebook.com/KcbsScandinavia.

Brugeravatar

Luske
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#3 » 23. jun 2014, 18:00

Det lyder til at der er en fejl konstruktion på de bjørne, omdrejnings retningen er åbenbart ikke afstemt med retningen skålen spændes fast, på en kenwood kan skålen ikke dreje sig løs under drift, den drejet samme vej som den er spændt, så den kan højst spænde sig endnu mere fast
Men som michael skriver, til forhandleren med den, det må klart være en reklamations sag

Med venlig hilsen Claus

Sendt via tapatalk
MVH
Claus

Primo oval XL
WSM 57
OTG 57 m. rotesserie
Go anywhere
Weber Spirit E-320
KEB-ON

En sand dyreven tilbereder dyrene med respekt

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#4 » 23. jun 2014, 18:49

Luske skrev:Det lyder til at der er en fejl konstruktion på de bjørne, omdrejnings retningen er åbenbart ikke afstemt med retningen skålen spændes fast, på en kenwood kan skålen ikke dreje sig løs under drift, den drejet samme vej som den er spændt, så den kan højst spænde sig endnu mere fast

Sådan er det nu også på min Teddy. Den er ganske vist snart 10 år, men kan vel ikke forestille mig, at man skulle have ændret designet. Lyder som en fejl.
Senest rettet af benzon1960 23. jun 2014, 18:53, rettet i alt 1 gang.
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#5 » 23. jun 2014, 18:52

Jeg har ingen problemer med den løsner sig tværtimod sætter den sig godt fast :) Så der må næsten være en fejl i den et eller andet sted mener der er en her på GG der havde det samme problem engang

Emneforfatter
JRJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#6 » 23. jun 2014, 19:03

Jeg mener også at have læst om en som havde lignende problem med sin bjørn.

Jeg har været lidt uheldig med mit køb so far!

Maskinen stod af efter 2 min. kørsel, da jeg tændte den aller første gang. Jeg henvendte mig også til butikken jeg havde købt den i og fik en ny med det samme!

Nu skal jeg måske have en ny skål også... Ja hvad gør man ikke for sin elskede bjørn :lol:

Brugeravatar

psoren
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#7 » 23. jun 2014, 20:40

JRJ skrev:Jeg mener også at have læst om en som havde lignende problem med sin bjørn.

Jeg har været lidt uheldig med mit køb so far!

Maskinen stod af efter 2 min. kørsel, da jeg tændte den aller første gang. Jeg henvendte mig også til butikken jeg havde købt den i og fik en ny med det samme!

Nu skal jeg måske have en ny skål også... Ja hvad gør man ikke for sin elskede bjørn :lol:

Min Bjørn gjorde det samme efter et halvt års tid, jeg prøvede at tørre foden på skålen og de 3 bolte med rensebenzin. Det hjalp og det er ikke sket siden.

Per
Godt jeg ikke får løn som fortjent...

Emneforfatter
JRJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#8 » 23. jun 2014, 20:52

Hmmm... Det vil jeg da prøve!

Jeg tvivler dog stadig om det vil afhjælpe problemet.

Brugeravatar

lractbird
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#9 » 23. jun 2014, 22:04

Det lyder fuldstændig barokt! Den må jo køre baglæns!

Min Bjørn er al lidt ældre dato, og der er slidt nogle ganske små mærker i skålen hvor kontakten med holdepalerne er. Så den spænder ikke 100% ved påsætning. Det har jeg løst ved at folde et stykke køkkenrulle som lægger under skålen. Så når den ælter en gærdej kommer skålen til at sidde rigtig godt fast, og der skal tages ved for at løsne den igen. Hvis dit problem er af den karakter kunne du jo prøve det.
CARLS COOL KITCHEN KICKS ASS
Med venlig hilsen
Carl

Emneforfatter
JRJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#10 » 23. jun 2014, 22:40

lractbird skrev:Det lyder fuldstændig barokt! Den må jo køre baglæns!

Min Bjørn er al lidt ældre dato, og der er slidt nogle ganske små mærker i skålen hvor kontakten med holdepalerne er. Så den spænder ikke 100% ved påsætning. Det har jeg løst ved at folde et stykke køkkenrulle som lægger under skålen. Så når den ælter en gærdej kommer skålen til at sidde rigtig godt fast, og der skal tages ved for at løsne den igen. Hvis dit problem er af den karakter kunne du jo prøve det.

Hej Carls

Jeg mindes at have set dig ælte en pizzadej på din bjørn på youtube... Der kan jeg godt huske at der lå noget under skålen.

Det har jeg faktisk prøvet uden held desværre. Synes godt nok jeg har prøvet at sætte den RIGTIG på plads flere gange! Ved virkelig at tage fat. Det har ikke hjulpet.

Det er som om hvis dejen fx. er ret klistret, river krogen ligesom skålen ud af sit sæde. - Svært at forklare!

Brugeravatar

Fanoe
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#11 » 24. jun 2014, 12:39

Vores løsner sig desværre også, så vi har et lille stykke slingredug (ved ikke hvad det hedder på landkrappesprog, men det er den nupprede gummidug som kan købes for en tier per rulle) liggende under skålen og det virker fint. Men det er da et lidt underligt problem på en ellers fornuftig maskine.
Jacob F.
Primo Oval XL

Emneforfatter
JRJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#12 » 25. jun 2014, 04:29

Til den pris ville jeg da også mene at skålen burde blive siddende på. :-D

Nupret gummidug...? Har du et billede af det?

Nu har jeg lige anskaffet mig lidt forskelligt tape på job. Prøver at ligge det under skålen. Så må vi se...

Brugeravatar

Fanoe
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#13 » 25. jun 2014, 11:56

Antiskriddug - har set det både i de store supermarkeder og Biltema.
Jacob F.
Primo Oval XL

Emneforfatter
JRJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#14 » 26. jun 2014, 20:49

Nå... En lille Update.

Jeg prøvede med antiskrid dug. Det løsnede den sig kun af hurtigere.

Rense benzin ændrede heller ikke på noget.

Umiddelbart så har jeg sat noget lærredstape på platformen hvor skålen står.
Og umiddelbart så virker det! Skålen løsner sig ikke mere. Det har altså givet den noget mere friktion.

Det er jo ikke nogen særlig fed løsning - I know. Men nu ser jeg lige hvor længe det holder.

Jeg testede det over en times tid i går aftes med forskellige ting. Jeg skal da lige love for den dej blev æltet godt og grundigt :-)

Skålen ser iøvrigt kun ud til at løsne sig. Den bliver ikke flået af som først antaget.
Man bliver bare lidt nervøs for maskinen skal tage skade.

Er der nogen som har erfaret om deres spartel og dejkrog rammer skålen nogle gange når man "åbner" maskinen? Det virker ikke rigtigt hvis man spørger mig.

Brugeravatar

Ib M
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#15 » 26. jun 2014, 21:08

JRJ skrev:Er der nogen som har erfaret om deres spartel og dejkrog rammer skålen nogle gange når man "åbner" maskinen? Det virker ikke rigtigt hvis man spørger mig.

Det oplever jeg sjældne gange, men har aldrig oplevet at skålen er gået løs

Ib M

Brugeravatar

prorege
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#16 » 26. jun 2014, 21:26

JRJ skrev:Nå... En lille Update.

Jeg prøvede med antiskrid dug. Det løsnede den sig kun af hurtigere.

Rense benzin ændrede heller ikke på noget.

Umiddelbart så har jeg sat noget lærredstape på platformen hvor skålen står.
Og umiddelbart så virker det! Skålen løsner sig ikke mere. Det har altså givet den noget mere friktion.

Det er jo ikke nogen særlig fed løsning - I know. Men nu ser jeg lige hvor længe det holder.

Jeg testede det over en times tid i går aftes med forskellige ting. Jeg skal da lige love for den dej blev æltet godt og grundigt :-)

Skålen ser iøvrigt kun ud til at løsne sig. Den bliver ikke flået af som først antaget.
Man bliver bare lidt nervøs for maskinen skal tage skade.

Er der nogen som har erfaret om deres spartel og dejkrog rammer skålen nogle gange når man "åbner" maskinen? Det virker ikke rigtigt hvis man spørger mig.

Jeg har ikke oplevet nogen af de problemer som jeg er ked af at du oplever. Jeg ville helt klart reklamere nu og forlange reparation/ombytning.

Mvh
Optime olere occisum hostem (En død fjende lugter altid godt)
KCBS Certified BBQ Judge
Weber47
WeberQ120
WeberSpiritE320
Primo Rund&OvalJr
BigGreenEgg (Mini/S/M/L)
BradleySmoker
PKgrill

Brugeravatar

autokat
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#17 » 27. jun 2014, 05:10

Kan du ikke juster de tre bolte som holder skålen hvis du afmonter plastic bunden ?
Med Venlig Hilsen

Autokat.

"DEN NÆSTE PIZZA BLIVER DEN BEDSTE" [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Emneforfatter
JRJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#18 » 27. jun 2014, 07:11

autokat skrev:Kan du ikke juster de tre bolte som holder skålen hvis du afmonter plastic bunden ?

Hmm... Det må jeg lige se på når jeg kommer hjem fra ferie.

Brugeravatar

topgun
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#19 » 27. jun 2014, 09:59

Prøv lige at stamme de 3 "bolte" i bunden, som der foreslås, inden reklamation.
Du har gode justerings muligheder.
Michael
Low and slow, are the way to go. Sousvide Rocks...
Weber 57cm OTG (2001)
Weber Q120 (2007)
Kamado Oval Junior (2010-2012)
Weber Summit S-470 (2012)

Brugeravatar

lractbird
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#20 » 27. jun 2014, 13:15

Hele overdelen på en Bjørn virker umiddelbart "løs" i det. Men sådan skal det være. Den kan give sig lidt i leddet, og det kan måske være derfor at spatel og piskeris kan ramme kanter af skålen når maskinen åbnes med værktøjet isat. Min gør det også.
CARLS COOL KITCHEN KICKS ASS
Med venlig hilsen
Carl

Emneforfatter
JRJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#21 » 27. jun 2014, 23:25

topgun skrev:Prøv lige at stamme de 3 "bolte" i bunden, som der foreslås, inden reklamation.
Du har gode justerings muligheder.

De sidder mega fast! Har prøvet at spænde dem her til aften.

Synes det er svært at se hvorfor den løsner sig. Den rokker bare mere og mere.

Det kunne være "sjovt" at se andres billeder af deres skåle når de er spændt.
For mig at se kunne skålen godt være drejet lidt mere. Det er et meget lille område palerne/boltene låser på. Der er stadig 2 cm. Endnu de kunne låse på.

styrmand
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#22 » 28. jun 2014, 00:54

Sådan ser min ud. Synes skålen spænder sig selv når maskinen kører
Vedhæftede filer
20140628_005050.jpg
Henrik

swotie
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#23 » 28. jun 2014, 01:36

overvejer at købe en Bjørn når økonomien tillader det, men begynder da at tvivle lidt efter det i skriver om den
2 stk. weber 57 cm
rotisseri + Rib-O-Lator
smokey joe
EXcel pro Q 20
Offset smoker

Brugeravatar

psoren
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#24 » 28. jun 2014, 09:45

Inden man begynder at finde værktøjet frem, så bør man da klage til forhandleren. Det kan jo være et problem der kan løses fra producenten.

Per

Emneforfatter
JRJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#25 » 28. jun 2014, 11:33

styrmand skrev:Sådan ser min ud. Synes skålen spænder sig selv når maskinen kører

Fedt du lige smed et billede af din.
Umiddelbart ser din skål ud til at være drejet mere end min.

Jeg synes nu stadig at kvaliteten er uovertruffen. Selvfølgelig ærgeligt det med skålen men produktionsfejl sker jo altså.

Emneforfatter
JRJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#26 » 28. jun 2014, 11:37

psoren skrev:Inden man begynder at finde værktøjet frem, så bør man da klage til forhandleren. Det kan jo være et problem der kan løses fra producenten.

Per

Du har ret! Men nu er det jo altså kun 3 skruer vi snakker om.

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#27 » 28. jun 2014, 11:55

JRJ skrev:
psoren skrev:Inden man begynder at finde værktøjet frem, så bør man da klage til forhandleren. Det kan jo være et problem der kan løses fra producenten.

Per

Du har ret! Men nu er det jo altså kun 3 skruer vi snakker om.

Du har nu holdt liv i tråden i 6 dage. Du har fået en række råd, som ikke har afhjulpet. Du har ydermere fået input fra andre ejere af Teddy, som ikke oplever det samme, men derimod snarere oplever, at deres skåle spændes hårdere fast under maskinens arbejde. Jeg kan i øvrigt tilslutte mig samme erfaring på min snart 10 år gamle Teddy.

Jeg forstår simpelthen ikke, du på den baggrund og med en maskine som er købt for kun en måned siden ikke bare kommer til den konklusion, at indlevere den til udbedring. Det andet er i min optik en form for selvpineri, som ikke bringer nogen af os videre i livet.

Bjørn ER et fremragende produkt og selv den lille Teddy er uovertruffen. Den danske producent A/S Wodschow & Co tager ikke mod reklamation direkte fra private, men den forhandler, som du har købt både skal og vil givetvis hjælpe dig. Det er da ubetinget træls at købe et premium produkt, og så opleve det, som du oplever.

Altså - i kassen med den igen og hen til forhandleren.
".

Brugeravatar

Luske
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#28 » 28. jun 2014, 19:01

Ja jeg havde nu også kontaktet forhandleren for længe siden, alt andet synes jeg ikke giver meget mening, jeg tænker lidt at hvis man begynder selv at justere på det, og det ikke hjælper, hvis forhandleren så kan se at du selv har justeret på den, så kan han jo med god ret sige, den er ikke dækket af garantien fordi du selv har justeret på den, så jeg kan ikke forstå du gider spekulere i tvivlsomme løsninger

Med venlig hilsen Claus

Sendt via tapatalk
MVH
Claus

Primo oval XL
WSM 57
OTG 57 m. rotesserie
Go anywhere
Weber Spirit E-320
KEB-ON

En sand dyreven tilbereder dyrene med respekt

Emneforfatter
JRJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#29 » 29. jun 2014, 21:50

I rest my case!

Jeg takker for de gode tilbagemeldinger der har været.

Brugeravatar

psoren
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#30 » 29. jun 2014, 21:52

JRJ skrev:I rest my case!

Jeg takker for de gode tilbagemeldinger der har været.

Hvis du kontakter forhandleren, vil det være fint at høre hvordan det går :-)

Per

Emneforfatter
JRJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#31 » 29. jun 2014, 22:05

Det gør jeg også! Jeg har bare været mega hængt op de sidste 2 uger! Og nu på sommerferie!

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#32 » 7. jul 2014, 10:09

Kære Bjørn Fan :-)

I forbindelse med, at jeg har haft rettet henvendelse til Bjørn (Wodschow) ang. at skålen kan løsne sig under æltning har jeg fået denne information.

Generelt og overvejende ekstra fokus på korrekt montering og fastspænding af kedel inden æltning.

"Kære kunde – tak for dit valg og tillykke med Teddy – det ultimative og enormt kraftfulde æltemonster. Teddy's mange muskler betyder, at du skal være ekstra opmærksom på, at kedlen/skålen er "vredet" ordentligt på plads, inden du starter Teddy. Vær omhyggelig…konstruktionen omkring "griberne" kan i enkelte tilfælde gøre, at du skal vride lidt kraftigere igennem inden skålen låser.”

I ganske få tilfælde har vi oplevet at ét af kedlens 3 fixpunkter ikke har været banket korrekt ud.
I de få tilfælde med kvittering og inden for garanti, er kedlen blevet ombyttet.

Det er derfor ikke en generel problemstilling men i overvejende grad et spørgsmål om ekstra omhu ifm. montering.
Frederik

Besøg Fredstone.dk

"Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder"

Billede

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#33 » 7. jul 2014, 22:32

Jeg vil sige at jeg tager godt fat når jeg låser min skål uden dog at være voldsom og har aldrig haft problemer med skålen løsner sig.
Brian

er der ikke for lidt remonce i?

Chefi
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#34 » 9. jul 2014, 07:30

Jeg havde service på min bjørn røremaskine i går på jobbet, og vi talte netop op service på 5 l. Teddy. De laver ikke hjemme besøg. Men hvis du kender et køkken eller konditori der har en service aftale med bjørn service. Kommer de gerne forbi og kigger på selv de små maskiner.
De har en virkelig god service, og er til at snakke med om forskellige løsningsforslag.

Emneforfatter
JRJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#35 » 14. jul 2014, 22:01

Har fået ombyttet min røreskål nu. Så må vi se hvad tiden viser...

Ekspedienten i butikken sagde at der har været sager med røreskåle som var fejlstøbte som de har måttet ombytte.

Jeg har flået i min skål så den sad RIGTIG fast og alligevel løsnede den sig. Det er ikke der fejlen ligger ihvertfald 8)

Men nu ser vi med den nye...

Brugeravatar

Fanoe
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#36 » 14. jul 2014, 23:08

Håber det er løsningen, for jeg har prøvet at deje maskine mens jeg forsøgte at spænde den sk... skål fast uden succes, så mener heller ikke at det manglende tilspændning som er problemet.

Desværre tror jeg ikke har jeg bonen mere, men måske Metro har den registreret på kortet hvis jeg skulle få mig taget sammen :roll:
Jacob F.
Primo Oval XL

JohnBull
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#37 » 20. dec 2014, 19:47

JRJ skrev:Har fået ombyttet min røreskål nu. Så må vi se hvad tiden viser...

Ekspedienten i butikken sagde at der har været sager med røreskåle som var fejlstøbte som de har måttet ombytte.

Jeg har flået i min skål så den sad RIGTIG fast og alligevel løsnede den sig. Det er ikke der fejlen ligger ihvertfald 8)

Men nu ser vi med den nye...

Hej alla Teddy-ägare,
Jag har samma problem som JRJ med min Teddy - skålen vill inte sitta fast.
Maskinen hade väl gått ca 25 bak, med två degar à ca 1800g varje gång, så den borde väl nätt och jämt varit inkörd.
Skålen var svår att få att sitta riktigt bra från början och då och då fick jag stanna och sätta fast den igen. Sista tiden blev det värre och värre och till slut såg jag små gropar där knopparna som håller fast skålen ligger och det gick inte att dra åt skålen hårt nog, då knopparna fastnade i groparna.

Jag reklammerade och fick en ny maskin. Den gnislade våldsamt och skålen var alldeles hackig efter att flatblandaren skakat runt under transport. Leverantören bytte även den maskinen och nu har jag Teddy nr 3 hemma.
Jag satte fast skålen och den kändes som den satt stumt och fint. Jag laddade en ganska lös deg på knappt 1200g och startade. Efter <2 minuter var skålen lös. Stannade och drog åt den så hårt att maskinen vred sig på bänken (med maskinens rejäla vikt får man ju dra till ganska hårt för att den ska vrida sig). Dock lossnade skålen efter 1-2 minuter ändå. Efter tre försök och totalt kanske 8-10 minuters knådning var det redan små skavmärken i den blanka ytan.

Jag tycker det känns som att friktionen mellan den rostfria bottenplatta och den rostfria skålens botten inte räcker. Knopparna halkar ner för skålens lutande sidor trots att maskinen knådar åt det håll som skulle dra fast skålen och den sitter då och vickar. Det verkar inte som att den tänker lossna helt så det finns risk att den mosas av den starka maskinen. Men den sitter och vickar och säger klonk-klonk-klonk och det nöter på ytan. Det kommer ju inte bli bättre med tiden.
Jag tycker inte man ska behöva hålla på och testa ut mellanlägg på sådan dyr maskin. Det borde ju Björn lösa.
Jag har kontaktat leverantören igen och hoppas på en lösning, så att jag slipper försöka häva köpet och köpa något annat.

Leverantören har i alla fall hanterat det hela exemplariskt hittills. Men jag är måttligt sugen på att behöva köpa en annan maskin.
Vi har haft en gammal Elektrolux Assistent innan och den gillade jag inget vidare, då degen klättrar upp för kanten och vill trassla in sig runt rullens axel och i armen. Kenwood Titan Major (typ KM020/KMM020 etc) verkar ha högt motorljud och risk att degen klättrar på kroken och inte skrapar loss från kanten på bunken ordentligt....det finns lixom inget bra alternativ. [suck]

Är det några fler som har problem med att skålen sitter och vickar och inte går att få fast ordentligt på Teddy?

Emneforfatter
JRJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#38 » 7. jan 2015, 04:49

Hej John

Rart at høre du heller ikke bare giver op!

Surt at din bjørn ikke kører som den skal, da det jo ellers er en mega fed maskine!

Umiddelbart tænker jeg at du måske skulle se på din dej opskrift, da den sagtens kan være synderen. Og ikke kigge så meget på vægten alene.
Bruger du noget specielt mel?

Jeg har kørt en pizzadej med 1/3 durum mel og det kunne den sgu ikke holde til. Skålen løsnede sig hele tiden!
Jeg tror at dejen var for hård simpelthen.
Til gengæld var det også en kedelig pizzabund alligevel. Så den har jeg ikke tænkt mig at køre igen.

Jeg har på min bund sat et lille stykke tape med høj friktion på 5x5 cm. Og det har hjulpet rigtig meget. Det løsner sig næsten aldrig mere!
Jeg tror jeg prøvede 5 forskellige slags tape som var den rigtige + en masse andre ting!

Det er for mange sikkert en lorte løsning og det burde heller ikke være nødvendigt når nu maskinen er SÅ dyr. Men det er nu som tingene er hos mig!

Jeg kan godt forstå du er betænkelig ved at købe en kenwood pga. motorstøjen! Det var også det som holdt mig tilbage fra at købe en. Selvom det helt sikkert også er en lækker maskine!
Man kan jo få en nydesignet dejkrog til kenwoods maskiner så man rigtig kan ælte en bløddej. Og den skulle gøre jobbet ret godt!

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#39 » 7. jan 2015, 09:40

JRJ skrev:Man kan jo få en nydesignet dejkrog til kenwoods maskiner så man rigtig kan ælte en bløddej. Og den skulle gøre jobbet ret godt!

Nu er den ikke nydesignet. :P Denhar faktisk været der en hel del år efterhånden
Og der er meget få Kenwoodmaskiner der kan trække den, det er ikke nok at den bare passer, motoren skal være en Akersum motor, det er ikke et spørgsmål om watt.

.
Torp Hedehusene

MegaO
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#40 » 7. jan 2015, 10:32

Når jeg læser tråde som denne, mister man jo lysten til at købe en bjørn, synes efterhånden man læser om så meget bøvl med de maskiner :(

Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk
BGE XL + Mini
Auplex Mini
Weber Smokey Joe 37 cm. m. 2-delt JBI Støbejernsrist.
Weber OTP 57 cm. x2
Weber Q100

At grille er ikke en hobby, men en livsstil ;)

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#41 » 7. jan 2015, 10:54

Ja - jeg bliver mere og mere glad for min larmene Kenwood. :lol: :lol: :lol:

.
Torp Hedehusene

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#42 » 7. jan 2015, 17:23

MegaO skrev:Når jeg læser tråde som denne, mister man jo lysten til at købe en bjørn, synes efterhånden man læser om så meget bøvl med de maskiner :(

Sendt fra min SM-N9005 med Tapatalk

Tror nu at du kan regne med, at alle vi der er meget tilfredse med Bjørnen bare ikke synes det er passede, ved enhver given lejlighed, at braldre op om dens fortræffeligheder.

Gjorde vi det, ville dit indtryk med stor sandsynlighed være et andet. Det er en fremragende maskine.

At der lejlighedsvist er problemer med nogle få af dem er træls. Men så længe der pågår seriøse bestræbelser på at afhjælpe problemerne, så er det vel så godt som det kan gøres, og næppe i sig selv tilstrækkeligt til at generalisere.
".

Brugeravatar

Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#43 » 8. jan 2015, 18:46

Jeg ville nok bare få maskinen sendt ind til rep. Det er jo ikke meningen at maskinen opføre sig sådan, så afsted til forhandleren og få den sendt ind, den er vel ikke meget længere, der er nok ikke nogen af os brugere her på forummet det ved nok til at løse problemet.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Michael
Jeg har nu:
Primo og TBS kul, samt Stuff's, Nomex pakninger og Burner poser fra TBSgrillshop.dk på lager, klik her for at komme i shoppen
http://www.facebook.com/KcbsScandinavia.

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#44 » 8. jan 2015, 19:37

Som Michael skriver, så er det generelt bedst at rette henvendelse direkte til forhandleren og derefter lade dem sende den ind.

Når det er skrevet, så arbejdes der på at finde en løsning på problemet. :-)
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Brugeravatar

FunktionDesign
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#45 » 8. jan 2015, 20:51

Jeg har i dag arbejdet med en Bjørn for første gang, og må bare konstatere at det et mesterværk indenfor røremaskiner. Hold op hvor den kan ælte en dej.

I morges troede jeg at jeg havde en rørmaskine, nu ved jeg at det har jeg ikke.

Bjørn er hermed sat meget højt på ønskelisten.
Flæsk på grillen så: http://www.funktiondesign.dk

Kontakt: info@funktiondesign.dk

Følg os på Facebook: https://www.facebook.com/funktiondesigndk

Spørgsmål så bare ring på 20 769 749.

Brugeravatar

Ib M
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#46 » 8. jan 2015, 21:01

FunktionDesign skrev:Jeg har i dag arbejdet med en Bjørn for første gang, og må bare konstatere at det et mesterværk indenfor røremaskiner. Hold op hvor den kan ælte en dej.

I morges troede jeg at jeg havde en rørmaskine, nu ved jeg at det har jeg ikke.

Bjørn er hermed sat meget højt på ønskelisten.

+1 jeg er rigtig glad for at jeg fik købt en da pengene var til det. Den ælter og rører alt.
Og så er den så stor og tung, at det ikke er en maskine man normalt sætter frem og tilbage i skabet, men står permanent klar til brug

Ib M

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#47 » 8. jan 2015, 23:35

+1

Sådan havde jeg det også da jeg så Bjørnen første gang og i dag har jeg en. Har ikke fortrudt et sekund og KitchenAid'en har stået i garagen lige siden sammen med Assistent'en.
Med venlig hilsen,
Thomas

JohnBull
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#48 » 10. jan 2015, 19:45

JRJ skrev:Hej John

Rart at høre du heller ikke bare giver op!

Surt at din bjørn ikke kører som den skal, da det jo ellers er en mega fed maskine!

Umiddelbart tænker jeg at du måske skulle se på din dej opskrift, da den sagtens kan være synderen. Og ikke kigge så meget på vægten alene.
Bruger du noget specielt mel?

Jeg har kørt en pizzadej med 1/3 durum mel og det kunne den sgu ikke holde til. Skålen løsnede sig hele tiden!
Jeg tror at dejen var for hård simpelthen.
Til gengæld var det også en kedelig pizzabund alligevel. Så den har jeg ikke tænkt mig at køre igen.

Jeg har på min bund sat et lille stykke tape med høj friktion på 5x5 cm. Og det har hjulpet rigtig meget. Det løsner sig næsten aldrig mere!
Jeg tror jeg prøvede 5 forskellige slags tape som var den rigtige + en masse andre ting!

Det er for mange sikkert en lorte løsning og det burde heller ikke være nødvendigt når nu maskinen er SÅ dyr. Men det er nu som tingene er hos mig!

Jeg kan godt forstå du er betænkelig ved at købe en kenwood pga. motorstøjen! Det var også det som holdt mig tilbage fra at købe en. Selvom det helt sikkert også er en lækker maskine!
Man kan jo få en nydesignet dejkrog til kenwoods maskiner så man rigtig kan ælte en bløddej. Og den skulle gøre jobbet ret godt!

Jag kör oftast Finax Manitoba Cream som bas, men i allmänhet med lite tillsats av rågmjöl (ibland skållat rågmjöl), fullkornsdinkel el dyl (<20%).
Mina degar brukar vara ganska blöta och kladdiga och svåra att ta i utan att fastna när jag lägger över dem i jäsburkar. När jag lägger dem i jäsburkar flyter de ut till en stor blaffa ganska snabbt, så jag betraktar dem som lösa. Jag har aldrig kört större degar än 1800g och maskinen är ju specad för 2500g.

Jag har också tänkt på att det borde vara något mellan stålplattan och stålet på skålen som skapar friktion och helst något som deformeras plastiskt. Men jag vill inte testa eller göra några förändringar under garanti-/reklammations-tid. Då ska ju Björn lösa problmet.
Hittills har jag som tur är fått ett väldigt trevligt och proffesionellt bemötande från den svenska leverantören, som ska diskutera problemet med Björn, så jag hoppas de kommer med en bra lösning under kommande vecka.

Brugeravatar

psoren
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#49 » 10. jan 2015, 22:38

Fred skrev:Når det er skrevet, så arbejdes der på at finde en løsning på problemet. :-)

Når du nu skriver det så.... Er det så "nogen" der går og roder med en løsning eller er det hjemme ved i bjørnebandens hovedgrotte?

Min skål er nemlig også begyndt på det pjat igen! Første gang holdt den op da jeg havde affedtet det hele rundt ved foden med rensebenzin, men denne gang bliver den ved :-/

Per

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#50 » 11. jan 2015, 02:04

psoren skrev:
Fred skrev:Når det er skrevet, så arbejdes der på at finde en løsning på problemet. :-)

Når du nu skriver det så.... Er det så "nogen" der går og roder med en løsning eller er det hjemme ved i bjørnebandens hovedgrotte?

Min skål er nemlig også begyndt på det pjat igen! Første gang holdt den op da jeg havde affedtet det hele rundt ved foden med rensebenzin, men denne gang bliver den ved :-/

Per

Hej Per

Det er i selve førerbunkeren de arbejder med en løsning. .1%¤
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Tilbage til "Mad lavet på andre måder end grill"