thermomixer tm5 vs tm6

For dem der ikke lige fik maden lavet på grillen...

Emneforfatter
keldp
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

thermomixer tm5 vs tm6

Indlæg#1 » 8. dec 2020, 07:24

Jeg har besluttet at købe en thermomixer men er ikke sikker på om jeg skal købe den nye model Tm6 til ca 10,000kr eller kan (nøjes)
med en brugt Tm5 til ca 6000kr hvad siger i kloge hoveder er den nye model så meget bedre.

skydriver
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: thermomixer tm5 vs tm6

Indlæg#2 » 9. dec 2020, 02:05

En tredie model kunne være en mulighed...:

https://www.lidl.de/de/silvercrest-mons ... e5/p363252

Emneforfatter
keldp
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#3 » 9. dec 2020, 10:17

skydriver skrev:En tredie model kunne være en mulighed...:

https://www.lidl.de/de/silvercrest-mons ... e5/p363252

Ja den er da ikke så tosset og klarer sig fint i test mod Thermomixer.

skydriver
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#4 » 9. dec 2020, 17:47

... Præcis :-)

Jeg skal ikke forsøge at sige noget om hvilken der er bedst, og/eller hvilke kvalitetsforskelle der er på en termomixer fra disse forskellige producenter. Men i hvert fald er hvad de gør tilsvarende, og måden de gør det på er også tilsvarende.

- Som jeg har forstået det, er Lidl's model født som en internet-opkoblet udgave. Dvs. opskriftssamlingen udvides dynamisk hele tiden. Ved ikke om det forholder sig lige sådan hos Thermomix, eller om opskrifter hentes fra en "chip" som man køber og sætter i maskinen
    - Og hvor meget ender man i praksis ud med at bruge sådan en maskine? Hvis dette er usikkert, kunne det være en god start, at prøve med en maskine i den lidt billigere ende. Og måske viser den sig at være fuldt tilstrækkelig og/eller bedre end det dyrere alternativ...?

Lad os gerne høre hvad du ender ud med, og hvad dine erfaringer er efter at have modtaget den og taget den i brug

skydriver
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 9. dec 2020, 17:54

... Evt. ved jeg, at der findes services, hvor man kan trække på en tysk postadresse, som vil tage imod en vare der bestilles og leveres i Tyskland, og hvor varen efterfølgende fragtes hjem til en selv i Danmark.

= Google is your friend.

Emneforfatter
keldp
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#6 » 9. dec 2020, 18:44

- Som jeg har forstået det, er Lidl's model født som en internet-opkoblet udgave. Dvs. opskriftssamlingen udvides dynamisk hele tiden. Ved ikke om det forholder sig lige sådan
Jo det er det samme med Thermomixer men til tm 5 skal wifi tilkøbes.

Emneforfatter
keldp
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#7 » 11. dec 2020, 08:20

Nå men jeg har valgt at købe en tm 6 der kommer en ud på mandag og viser hvad den kan.

Emneforfatter
keldp
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#8 » 14. dec 2020, 22:38

Så er dyret bestilt efter en demo aften. Må nok sige vi var imponeret det er jo for vidt så god mad man kan lave.

trespasser
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 15. dec 2020, 15:09

jeg er spændt på at høre din oplevelser med den.

skydriver
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#10 » 16. dec 2020, 15:46

God beslutning :-) Jeg er også spændt på at høre om erfaringerne og oplevelserne :-)

Emneforfatter
keldp
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#11 » 20. dec 2020, 09:14

Ja nu har vi haft en lille uge til at prøve lidt forskelligt og vi er bestemt ikke blevet skuffet vi har lavet Kylling med sennepssauce,Grønsagssuppe,Bærskum forskelige sovser og desserter og det hele er blevet virkelig godt de trin for trin vejledninger der findes via Cookidoo på
thermomixeren gør det så nemt at
lave god mad og med den indbyggede vægt er det så let at lave et hurtigt måltid. .1%¤

Tilbage til "Mad lavet på andre måder end grill"