OSCAR Demi Glace Okse

Hvor længe skal en oksefilet have? Kan man grille rodfrugter...? Spørg om hjælp til din grillmad & tilbehør her.

Emneforfatter
nicolai.k
Rutineret medlem
Rutineret medlem

OSCAR Demi Glace Okse

Indlæg#1 » 7. aug 2020, 15:46

Som overskriften lyder , er der nogle der kender den og ved om den er pengene værd ?

246A1EFD-D45D-401F-B1F9-BE72C012D325.png
Nicolai

Glazzy76
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Re: OSCAR Demi Glace Okse

Indlæg#2 » 7. aug 2020, 16:30

Har prøvet den et par gange. Den er acceptabel, men man skal arbejde en del videre med den for det bliver helt godt. Og så synes jeg det bliver lidt dyrt for en liter grund fond/“luksus bouillon terning”.

Jeg vil hellere selv koge fond, men kan da godt forstå man bliver fristet til at tage en hurtigere genvej :-)

Emneforfatter
nicolai.k
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 7. aug 2020, 20:23

Selvgjort er velgjort , det ved jeg . Men det var jo nemt , lige og fryse ned i små portioner , til en hurtig omgang
Nicolai

Glazzy76
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#4 » 7. aug 2020, 20:47

Ja, det er jo det :lol:

Men jeg synes ikke den er super direkte fra kartonen, den kræver noget videre arbejde og reducering/indkogning og så stiger literprisen også væsentligt. Og hvis man alligevel er i gang med det, kan man ligeså godt lave en ordentligt røvfuld selv og fryse.

Men prøv en enkelt og se hvad du synes :-)

Brisse
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 17. aug 2020, 23:05

Kog den ind med noget gastrik, og så sluk for varmen, og lad den trække nogle minutter med et par bundter rosmarin. Det blir en rigtig lækker glaze.
Primo oval Xl
Pizzeria Pronto
Weber Go Anywhere

Tilbage til "Hjælp til maden..."