xavis skrev:Alright, man skulle jo tro, slagteren vidste hvad han snakkede om - men jeg må jo hellere lytte til eksperterne!

Nå, men i så fald har jeg et par spørgsmål:
- Mon det her kan bruges som kandissukker?
https://www.dansukker.dk/dk/opskrifter/ ... andis.aspx- BGExl går jeg fud fra er en slags grill.
Ja, det er en keramisk grill, altså næsten en urtepotte med låg,

Du skal dog ikke hænge dig så meget i hvilken grill guruen benytter, men mere i metoden.
- burnerposer går jeg ud fra er sådan nogle, der fungerer ligesom tændblokke til at starte briketterne med?
Korrekt, burnerposer er optændingsposer som bruges til at tænde trækul med. Der bruges rigtigt trækul i de keramiske grill, og det kan du med fordel også bruge i andre grills. Det eneste du sådan set skal bekymre dig om i forbindelse med brug af trækul i stedet for briketter, er at de typisk giver mere eller mindre røgsmag til maden, så det handler om at finde et mærke man kan lide. Det kan være lidt svært at finde trækul i almindelig handel, så du skal måske en tur på nettet for at finde det. ( Jeg ved godt at Harald Nyborg har noget, men det er ikke pengene værd efter min smag)
- MEN: Hvad er platesetter??
En plade der skærmer for den direkte strålevarme fra kullet så du kun får indirekte varme på dit kød.
- De temperaturer, han angiver i Fahrenheit, går jeg ud fra er temperaturen på termometret i låget?
Ja
- Røgen skal på de første to timer?
Ja
På forhånd tak for hjælpen!