juleand og flæskesteg sammen på rotisseri gasgrill - er det muligt

Hvor længe skal en oksefilet have? Kan man grille rodfrugter...? Spørg om hjælp til din grillmad & tilbehør her.

Emneforfatter
henningdalgaard
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

juleand og flæskesteg sammen på rotisseri gasgrill - er det muligt

Indlæg#1 » 21. dec 2018, 19:08

Jeg tænker på at smide to ænder på rotisseriet i år, men vi skal have en flæskesteg også. Er det muligt at lave dem sammen, eller skal svinet først på lidt senere? Jeg vil gerne rotere det hele. Har summit 650 så der er plads nok på spydet, men kan måske også montere stegen lidt senere, selv om det ville være nemmere at køre det hele sammen?

Har I nogle gode tips?

IT Manden
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Re: juleand og flæskesteg sammen på rotisseri gasgrill - er det muligt

Indlæg#2 » 22. dec 2018, 21:48

Jeg kørte det sammen sidste år. på lav varme i 7-8 timers tid. De fik også lige noget røg i løbet af grillningen.

Så tog jeg begge dele af, mens jeg rigtigt hidsede grillen op! Da den var ordentligt varm, så fik flæskestegen lige det sidste mens den sad på rotisseriet, med sværen nedad. Lidt på skrå. Det blev skidegodt.
Mad-alter: Charbroil Professional 4400
http://klogpaa.dk/

Emneforfatter
henningdalgaard
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 22. dec 2018, 23:23

Tak for svaret. Hvad kørte du på i temperatur?

Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk

kildevang
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#4 » 25. dec 2018, 00:25

Det skulle ikke være et problem...!

har ikke lavet and før, men lavede en kamsteg, idag på spydet...

Det er bare fastastisk....! Selvom det var en "billig" kamsteg, så smager det bare himmelsk, med sprøde sværd, lå på omkring 150 grader.. og vil tro den fik 2 timer og 15-20 min vil jeg tro...! de har aldrig før fået det på den måde...! altså på spyd..! Men den sad efter deres smag lige i skabet...! Saftig mør og dejlig med sprød sværd...!

Og Anden skulle blive fantastisk også.... Det tror jeg at jeg vil eksperimentere med næste år...! Det må være mit nytårsfortsæt...:P

Tilbage til "Hjælp til maden..."