Stege and i god tid..

Hvor længe skal en oksefilet have? Kan man grille rodfrugter...? Spørg om hjælp til din grillmad & tilbehør her.

Emneforfatter
Weber-novice
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Stege and i god tid..

Indlæg#1 » 19. nov 2018, 10:48

Håber på lidt hjælp. Vi står i den dejlige situation at vi skal sydpå i ugen op til jul. Vi er dog i Danmark igen i løbet af 1. juledag og der vil jeg gerne lave en omgang traditionel and med tilbehør.
Men kan jeg grille anden inden afrejse, partere den og fryse den ned og så opvarme den 1. juledag eller bliver det tørt og trist? Tænkte at man kunne gemme noget andefedt som kunne pensles udover anden ved opvarmning. Nogen der har erfaring med det?

steenj
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Re: Stege and i god tid..

Indlæg#2 » 19. nov 2018, 13:01

Det er den almindelige opfattelse at anden fint kan genopvarmes men jeg mener at opvarmet and er en dårlig erstatning for en frisk stegt.
Mvh. Steen.

Tommerup røgeovn, Borniak, Primo kamado oval, Bge mini, plus det løse.

Emneforfatter
Weber-novice
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 19. nov 2018, 13:50

steenj skrev:Det er den almindelige opfattelse at anden fint kan genopvarmes men jeg mener at opvarmet and er en dårlig erstatning for en frisk stegt.

Det med en frisk stegt kan vi godt blive enige om - men lige i år går det nok. Jeg har ikke mulighed for at have en fersk and liggende klar i køleskabet til når vi kommer hjem og en frossen direkte i ovn har jeg hellere ikke lyst til. Så det må blive lidt af nød - men er der nogen der har prøvet og kan kræet spises bagefter?

whoa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 19. nov 2018, 18:40

Nu tænker jeg bare lige.. Kan du ikke høre naboen om de vil købe en til dig? Så smide dem pengene og hente den ved dem når i kommer hjem?

Sendt fra min SM-G960F med Tapatalk

Tilbage til "Hjælp til maden..."