Madolie

Hvor længe skal en oksefilet have? Kan man grille rodfrugter...? Spørg om hjælp til din grillmad & tilbehør her.

Emneforfatter
skydriver
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Madolie

Indlæg#1 » 29. okt 2018, 23:11

Er der nogen der har erfaring med madolie på spray ? Dels således at det er nemt at påføre, men også således at en lille mængde olie bliver udnyttet optimalt og påført emnet så jævnt som muligt... Har I fundet et godt olieprodukt, hvor beholderen som olien kommer i har integreret spray, eller er der nogen der har fundet en velfungerende sprayflaske som I selv fylder med almindelig olie ?

... og så et supplerende spørgsmål, hvilken type olie synes I fungerer og smager bedst ? Oliven olie, raps olie etc - de har jo alle forskellige stegeevner, og ikke alle fungerer godt ved høje temperaturer ?

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Re: Madolie

Indlæg#2 » 30. okt 2018, 08:50

Bruger Lurpak - synes det virker fint og med gode stegeegenskaber.

Aftørrer først kødet - derefter salter jeg og til sidst nogle velrettede spray inden stegning.
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

Cata
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#3 » 30. okt 2018, 15:28

Du kan sagtens tage f.eks. rapsolie og en forstøver godkendt til fødevarer og bruge. Det virker ligeså godt som Lurpaks spray som i bund og grund består af rapsolie (85 procent) og 15 procent smør.

/Jacob

Emneforfatter
skydriver
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#4 » 30. okt 2018, 18:11

Tak begge. Jeg havde faktisk en Lurpak Spray stående i køleskabet, men som jeg ikke har været så glad for, da der blot kom en stiv tyk stråle ud af den... Men nu læser jeg, at den bare skal opbevares ved stuetemperatur efter åbning. Og vupti...: Pludselig kommet der en fin forstøvet stråle ud af beholderen :-) Helt sikkert et produkt jeg vil kigge nærmere på...

Jens_Muff
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 31. okt 2018, 19:01

Jeg er også blevet ret glad for Lurpak spray. Nem fordeling :)

Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk

Tilbage til "Hjælp til maden..."