Flere mindre nakkefiletter til PP

Hvor længe skal en oksefilet have? Kan man grille rodfrugter...? Spørg om hjælp til din grillmad & tilbehør her.

Emneforfatter
Haspalm
Grillguru mester
Grillguru mester

Flere mindre nakkefiletter til PP

Indlæg#1 » 19. okt 2018, 13:44

Hejsa,
Jeg står for at skulle lave en større mængde PP - +15 kg - men jeg aner ikke hvad størrelse nakkefiletterne er. Normalt laver jeg typisk størrelser på 2.4-2.5 kg, men denne gang er størrelsen mig ubekendt.
Bør jeg forberede mig på mindre stegetider når nu størrelsen på kødstykkerne potentielt er mindre?
Haspalms PP-filosofi: Der findes ikke dårlig vejr at lave PP i - Når Englandsbådene ligger stille tænder rigtige mænd op i grillen!

Emneforfatter
Haspalm
Grillguru mester
Grillguru mester

Re: Flere mindre nakkefiletter til PP

Indlæg#2 » 19. okt 2018, 20:51

Det blev så ikke relevant... 10 stk på 2.4 kg... jeg klager ikke...Nu skal jeg bare finde plads i smokeren ....
Haspalms PP-filosofi: Der findes ikke dårlig vejr at lave PP i - Når Englandsbådene ligger stille tænder rigtige mænd op i grillen!

Brugeravatar

Sandholm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 20. okt 2018, 11:51

Easy peasy
AAEE12E0-87B6-4C52-BF67-E64BDE99C33D.jpeg

421EF0F2-91FE-4E70-9823-002416C8CD3A.jpeg
I skal spise kødet samme nat, stegt over Ilden...
...I må ikke spise noget deraf råt eller kogt i vand, men kun stegt over ilden...

2. Mosebog 12:-8-9

Dm-mester i pp 2017 med bbq vikings .1%¤

Emneforfatter
Haspalm
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#4 » 22. okt 2018, 06:50

Med sine 47 cm havde jeg 8 stege af 2.4 kg stk på WSM. Kød på nederste rist blev først færdigt (er jo også tættest på varmen). Der var to stege mere der skulle laves - de røg på 57'eren.

Nu er der noget større grillareal på Primoen du viser der - hvis andre har haft mere kød end de 8 stege i 47 raketten så hører jeg gerne om bedre opstillinger end den traditionelle.

Tilbage til "Hjælp til maden..."