Kenwood major og opgraderet dejkrog

Hvor længe skal en oksefilet have? Kan man grille rodfrugter...? Spørg om hjælp til din grillmad & tilbehør her.
Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Kenwood major og opgraderet dejkrog

Indlæg#1 » 15. maj 2018, 15:08

Jeg er så heldig at jeg har fået en opgraderet dejkrog til min Kenwood Major, en KW711659 https://quickparts.dk/dejkrog-110-x-95-x-230-mm-kenwood/689056?gclid=CjwKCAiA3JrQBRBtEiwAN7cEGmAyeQ1Kb75XjJ01IXpItgrMxEyxQ-FKSaxI23zusyiu9nvQoH0V3xoCPG4QAvD_BwE, som jeg havde læst her på siden er bedre end den originale hvor dejen klatre op. Har nu fået prøvet den nye krog, og den gør hvad den skal, ælter dejen nedad i skålen.
MEN... Hold nu op hvor har min stakkels maskine det hårdt :shock: Krogen er godt nok til en større Kenwood model, men havde ikke forventet den ville knirke og knage så galt.

Hvad er jeres erfaringer med den opgraderede krog? Kan skidtet holde?

Min maskine er samme som denne:
https://www.elgiganten.dk/product/husholdning/kokkenmaskiner-foodprocessor/KM665SP2/kenwood-major-classic-kokkenmaskine-km665sp2
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Kamado Joe Junior, Weber 57cm, Weber Q1000, Outdoorchef City 420 G, Dancook 1000

nicolai.k
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Kenwood major og opgraderet dejkrog

Indlæg#2 » 15. maj 2018, 15:29

Jeg havde en kenwood chef , jeg købte en anden krog til . Den æltede bedre , men efter et års tid kunne den ikke mere .
Nicolai

Brugeravatar

Sandholm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 15. maj 2018, 16:27

De dør af det hurtigere
I skal spise kødet samme nat, stegt over Ilden...
...I må ikke spise noget deraf råt eller kogt i vand, men kun stegt over ilden...

2. Mosebog 12:-8-9

Dm-mester i pp 2017 med bbq vikings .1%¤

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#4 » 15. maj 2018, 17:07

Krogen er ofte blevet skrevet om herinde.
Den afliver de små kenwood maskiner med under 1500 watt.
Men på min kenwood major titanium med 1500 watt motor går det fint.

viewtopic.php?f=81&t=32408&hilit=Kenwood+1500w
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

bskaarup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 15. maj 2018, 18:03

Jeg har haft samme krog til min siden august 2015. Jeg bruger den jævnligt og maskinen holder endnu. Men den knirker mere end før. Min Kenwood er dog med 1500w motor.

Brugeravatar

Christian1986
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 15. maj 2018, 21:52

Jeg har en 800W, som har kørt i lang tid med den nye krog - den knirker lidt mere. Men indtil videre holder den fint. :-)

Djon
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 16. maj 2018, 09:26

På min Titanium er det der knirker, så vidt jeg kan se, det skjold, der sidder oppe under armen og omkring hullet, hvor man monterer krogen. Hvis man holder det fast i siderne med hænderne, knirker det ikke. Derfor tror jeg ikke, at det betyder det vilde. Er dog mere bekymret for, at krogen og hullet bliver så varmt, at man kan brænde sig på det, samt at der begynder at løbe olie derud ad, når man ælter 1+ kg mel i en 10-15 minutter. :-?
Primo Oval XL
Ique 110 temp. controller

Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 16. maj 2018, 10:25

Tak til jer alle for svar, og kan godt høre at jeg måske har taget for lille en Kenwood model.

Christian1986 skrev:Jeg har en 800W, som har kørt i lang tid med den nye krog - den knirker lidt mere. Men indtil videre holder den fint. :-)

Men nu hvor Christian også har en 800W model, som holder, lader jeg den tvivlen komme til gode. Kan den ikke ælte en dej ordentligt er den ikke meget bevendt, så den må kæmpe til døden og så blive skiftet ud med en anden/større model :lol:
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Kamado Joe Junior, Weber 57cm, Weber Q1000, Outdoorchef City 420 G, Dancook 1000

Brugeravatar

Sandholm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 16. maj 2018, 12:06

RTCallesen skrev:Tak til jer alle for svar, og kan godt høre at jeg måske har taget for lille en Kenwood model.

Christian1986 skrev:Jeg har en 800W, som har kørt i lang tid med den nye krog - den knirker lidt mere. Men indtil videre holder den fint. :-)

Men nu hvor Christian også har en 800W model, som holder, lader jeg den tvivlen komme til gode. Kan den ikke ælte en dej ordentligt er den ikke meget bevendt, så den må kæmpe til døden og så blive skiftet ud med en anden/større model :lol:

Har du set Christians pizzaer? De ligner jo noget.... ja jeg ved ikke hvad... ;-) :LOL:
I skal spise kødet samme nat, stegt over Ilden...
...I må ikke spise noget deraf råt eller kogt i vand, men kun stegt over ilden...

2. Mosebog 12:-8-9

Dm-mester i pp 2017 med bbq vikings .1%¤

Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#10 » 16. maj 2018, 12:12

Sandholm skrev:
RTCallesen skrev:Tak til jer alle for svar, og kan godt høre at jeg måske har taget for lille en Kenwood model.

Har du set Christians pizzaer? De ligner jo noget.... ja jeg ved ikke hvad... ;-) :LOL:

Det er taget til efterretning :lol:
Mvh Rasmus

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#11 » 16. maj 2018, 14:51

Sandholm skrev:

Nu forveksler du vel ikke pandkager med pizza? :lol: :lol:
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Brugeravatar

FSM
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#12 » 16. maj 2018, 17:19

Med venlig hilsen
Flemming

Brugeravatar

Christian1986
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#13 » 16. maj 2018, 21:25

Sandholm skrev:

Roooliig nu - mine pizzaer er jo ikke kun overlegne, fordi jeg har en god dejkrog og en flot æltet dej.. Jeg har også tonsvis af pizzaskils... og ja, jeg ved du har spurgt mig de første 25 gange, om jeg ikke vil lære dig det, så jeg må hellere tage mig sammen og give dig en lektion eller 2 .1%¤ :-D :-D :-D 8) :lol:

Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#14 » 17. maj 2018, 09:21

Tak for links, havde ellers søgt efter info herinde, åbenbart bare ikke godt nok så :-)
Men min er ikke den major model der bliver vist, så den får det nok lidt meget hårdt :lol:
Mvh Rasmus

Tilbage til "Hjælp til maden..."