Culotte tanke...

Hvor længe skal en oksefilet have? Kan man grille rodfrugter...? Spørg om hjælp til din grillmad & tilbehør her.

Emneforfatter
ChristianWH
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru
Kontakt:

Culotte tanke...

Indlæg#1 » 5. apr 2018, 07:25

Først, tak for alle de mange gode opskrifter og fantastiske billeder der altid følger, jeg er en af dem der dagligt lurer på siden.

Jeg har en culotte ca. 2,5kg.. Så slog tanken mig.. Kan man skærer den midt over før tilberedning altså så man har to stege?
Jeg tænker det er en sådan steg der skal vendes når man har skåret ca halvvejs fra spidsen, men ville det fungere på den anden måde?

Jeg læste Prauses indlæg om reverse sear, og tænker den skal have "et skud" :-D

Pft. Christian.

Brugeravatar

Sandholm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Culotte tanke...

Indlæg#2 » 5. apr 2018, 10:22

ChristianWH skrev:Først, tak for alle de mange gode opskrifter og fantastiske billeder der altid følger, jeg er en af dem der dagligt lurer på siden.

Jeg har en culotte ca. 2,5kg.. Så slog tanken mig.. Kan man skærer den midt over før tilberedning altså så man har to stege?
Jeg tænker det er en sådan steg der skal vendes når man har skåret ca halvvejs fra spidsen, men ville det fungere på den anden måde?

Jeg læste Prauses indlæg om reverse sear, og tænker den skal have "et skud" :-D

Pft. Christian.

Jeg tror godt du kan, men en steg på 1,25 kg er klejn. Jeg ville hellere lave hele stegen og så fryse/gemme “resterne” til en anden gang.
Alternativt til reverse sear så kig på “intervalstegning”. Det foretrækker jeg på en culotte
I skal spise kødet samme nat, stegt over Ilden...
...I må ikke spise noget deraf råt eller kogt i vand, men kun stegt over ilden...

2. Mosebog 12:-8-9

Dm-mester i pp 2017 med bbq vikings .1%¤

Emneforfatter
ChristianWH
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#3 » 7. apr 2018, 12:35

Intervalstegning af 2,5kg kød, tager det ikke lang tid?
Det er ikke noget problem med tiden, mere hvad man skal regne med? Passer det med et kvarter på grillen og et kvarter af?

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#4 » 7. apr 2018, 16:38

ChristianWH skrev:Intervalstegning af 2,5kg kød, tager det ikke lang tid?
Det er ikke noget problem med tiden, mere hvad man skal regne med? Passer det med et kvarter på grillen og et kvarter af?

Du kan se gennemgangen her og det bliver godt.

https://henrikjbrandt.wordpress.com/201 ... este-gang/
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Brugeravatar

Sandholm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 7. apr 2018, 18:15

ChristianWH skrev:Intervalstegning af 2,5kg kød, tager det ikke lang tid?

Jo jeg vil tro intervaller af et kvarter / 20 minutter var passende. Det tager lidt længere tid, men ikke så meget som man skulle tro faktisk. Kødet bliver jo aldrig “koldt”
I skal spise kødet samme nat, stegt over Ilden...
...I må ikke spise noget deraf råt eller kogt i vand, men kun stegt over ilden...

2. Mosebog 12:-8-9

Dm-mester i pp 2017 med bbq vikings .1%¤

Tilbage til "Hjælp til maden..."