Et helt lam

Hvor længe skal en oksefilet have? Kan man grille rodfrugter...? Spørg om hjælp til din grillmad & tilbehør her.

Emneforfatter
Peter Skjold
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Et helt lam

Indlæg#1 » 2. mar 2018, 19:03

Hej Venner

Jeg har brug for hjælp og inspiration, jeg har lige modtaget dette lam som er grov parteret.
2 af kødstykkerne har jeg brug for at bliver identificeret, det er de 2 for neden i midten.

og hvis der er noget jeg skal parterer yderligere inden jeg fryser det så vil jeg også gerne hører det fryser det i morgen efter middag. Jeg er optiker og ikke slagter så det kan være jeg skal tænke over noget inden jer fryser det.

Og så vil jeg gerne hører om i har nogle gode ideer til hvad jeg skal lave med de forskeligge stykker kød.

mvh
Skjold
Vedhæftede filer
IMG_4210.jpg

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Re: Et helt lam

Indlæg#2 » 2. mar 2018, 19:36

Where there's smoke... There's laughter.

Emneforfatter
Peter Skjold
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 2. mar 2018, 19:47

Tak men hvor er slaget, de poser øverst til venstre er hvad jeg ville kalde spareribs på det var en ko

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#4 » 2. mar 2018, 20:27

Ja, det er jo desværre lidt svært at svare på uden at have poserne, slaget er den kødede/flæskede fortsættelse for enden af ribbenene.
Where there's smoke... There's laughter.

fnuller
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 3. mar 2018, 12:08

Umiddelbart ligner det Nakke, et super simre stykke...

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Indlæg#6 » 3. mar 2018, 15:36

Peter Skjold skrev:2 af kødstykkerne har jeg brug for at bliver identificeret, det er de 2 for neden i midten.
Billedet her skulle identificere.

Hele brystet kan anvendes til rullesteg eller rullepølse. Sædvanligvis bruger man blot slaget som typisk er afskåret med de 3-5 mindste ribben på, det rulles ofte med indlæg af nakken eller lagt dobbelt og derefter rullet sammen.
Spareribs af et magert lam som dette synes jeg ikke er spændende.
Nakke og hals kan fint grilles eller grydesteges, hvis man ikke er til kogt lam eller sammenkogte retter.
Nederste pakke til højre må være 2 mørbrad ?
Helt lam - parteret.jpg
Per - Slagter og Pølsemager
Pølsemageri behøver ikke være svært - og så er det sjovt

Tilbage til "Hjælp til maden..."