Pizza over ild

Hvor længe skal en oksefilet have? Kan man grille rodfrugter...? Spørg om hjælp til din grillmad & tilbehør her.

Emneforfatter
Fedtmule
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Pizza over ild

Indlæg#1 » 26. jul 2016, 14:33

Jeg er så heldig at låne et sommerhus, Gud ved hvor....

Jeg tænker at bage pizza på denne ovn, jeg har rigelig brænde til rådighed. Er det realistisk? Jeg har lavet mange pizzaer, men det har været i en elektrisk ovn.
Vedhæftede filer
image.jpeg
image.jpeg
Kul er godt!

Nicklossi
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: Pizza over ild

Indlæg#2 » 26. jul 2016, 14:54

Jeg tror det vil være et problem med manglende overvarme, da den er meget åben :)

Emneforfatter
Fedtmule
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 26. jul 2016, 15:17

Hm, det havde jeg ikke tænkt på.
Kul er godt!

John Sahl
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#4 » 26. jul 2016, 19:40

Nicklossi skrev:Jeg tror det vil være et problem med manglende overvarme, da den er meget åben :)

Helt enig, det bliver ikke godt.
John Sahl
www.Autohenter.dk - Din importkonsulent..!

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Indlæg#5 » 26. jul 2016, 19:46

Jeg ville ikke give op, og hvis du har mod på at eksperimentere lidt før du bager for alvor så skal det nok gå.

Nicklossi skrev:Jeg tror det vil være et problem med manglende overvarme, da den er meget åben
Ovnen er uden tvivl for åben som den står nu.

En pizza ovn bruger jo cirkulations- eller indirekte varme. Derfor er den kun åben på midten. -
Altså skal vi finde ud af at lukke for oven og forneden.

Jeg tænker straks på to 'gardiner' af stanniol i flere lag, sat på ståltråd som kan 'omfavne' ovnen således at der blot lige er en åbning til indsætning af pizzaen, som skal ligge på en bagesten.
Om du bruger brænde eller briketter til opvarmning er nok det samme. Husk blot at bagestenen ligger inde fra du begynder opvarmningen.
Husk også at stanniol reflekterer varmen bedst fra den blanke side, så den vender ind imod ovnrummet.

Hvis du får mod på at forsøge så må du endelig give dine erfaringer videre. - Rigtig god fornøjelse.
Per - Slagter og Pølsemager
Pølsemageri behøver ikke være svært - og så er det sjovt

Tilbage til "Hjælp til maden..."