Inspiration til børneforret ønskes

Hvor længe skal en oksefilet have? Kan man grille rodfrugter...? Spørg om hjælp til din grillmad & tilbehør her.
Brugeravatar

Emneforfatter
Luske
Grillguru mester
Grillguru mester

Inspiration til børneforret ønskes

Indlæg#1 » 25. dec 2015, 22:11

Hejsa allesammen, glædelig jul til jer alle [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Vi har til opgave at lave forretten nytårs aften i år, forretten til de voksne er vi rimelig sporet ind på, eftersom vi er ved at være trætte af de evige fiske forretter, har vi forestillet os til de voksne:

Carpaccio med lidt fintsnittet salat, og høvlet parmasan, et par asparges viklet i seranoskinke, med lidt lækkert brød til.
Eftersom vi ved at børnene med ret stor sansynlighed, ikke vil spise det, mangler jeg inspiration til en børnevenlig forret, er der nogle der har et forslag til hvad det evt. kunne være??
MVH
Claus

Primo oval XL
WSM 57
OTG 57 m. rotesserie
Go anywhere
Weber Spirit E-320
KEB-ON

En sand dyreven tilbereder dyrene med respekt

deha
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Re: Inspiration til børneforret ønskes

Indlæg#2 » 25. dec 2015, 22:31

Herhjemme er børnene vilde med rejer og jomfru hummere, som vi laver til forret. Men det er nok ikk alle børn der er med på den☺
Dennis

Old Buddy Bbq

Weber Spirit E-320 Premium med rotisserie og støbejerns riste

Wsm 37

Houston Pellet grill

Brugeravatar

Ib M
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#3 » 25. dec 2015, 22:39

Hvorfor formoder man at de ikke vil spise voksen forretten, eller dele af den - er det specielt kræsne børn, små børn, eller store børn der kun tænker på at fyre noget nytårskrudt af ?

Ib M

Brugeravatar

Emneforfatter
Luske
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#4 » 26. dec 2015, 06:15

Ib M skrev:Hvorfor formoder man at de ikke vil spise voksen forretten, eller dele af den - er det specielt kræsne børn, små børn, eller store børn der kun tænker på at fyre noget nytårskrudt af ?

Ib M

Det er erfaring med at de er rimelig kræsne, jeg kunne selvfølgelig godt servere det samme til børnene, men jeg synes bare at det ville være træls, både for dem og mig at lave dem en forret, som jeg er næsten 100% sikker på at de ikke kan lide [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Men brødet kan de jo selvfølgelig spise [WINKING FACE]

Børnene er i øvrigt mellem 8 og 10 år

Mvh
Claus

Sent from my iPhone using Tapatalk
MVH
Claus

Primo oval XL
WSM 57
OTG 57 m. rotesserie
Go anywhere
Weber Spirit E-320
KEB-ON

En sand dyreven tilbereder dyrene med respekt

Brugeravatar

Ib M
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#5 » 26. dec 2015, 07:50

Hvis hovedret og dessert til børn er på plads ville jeg ikke gøre noget stort nummer ud af forretten, men spørge forældrene hvad børnene kan lide til et stykke brød.

Ib M

Tilbage til "Hjælp til maden..."