Maden på Bones... Hvad skal man vælge?

Hvor længe skal en oksefilet have? Kan man grille rodfrugter...? Spørg om hjælp til din grillmad & tilbehør her.

Emneforfatter
frede99
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Maden på Bones... Hvad skal man vælge?

Indlæg#1 » 10. jul 2014, 00:37

Hej endnu engang, denne gang er det en tur på Bones om et par uger... Derfor søger jeg gode råd til hvad der kan anbefales hos dem?

Enten Spareribs (fra 165 kr.), Ribeye (ca. 300 g 229 kr.), New York Strip (ca. 250 g. 219 kr.) eller Top Sirloin (ca. 250 g. 189 kr.).

Der skal gerne være meget kødsmag ligesom Entrecote som jeg er blevet storfavorit af (bedre end mørbrad) men helst ikke for meget/ingen fedt, da jeg sandsynligvis skærer det fra. Dog skal kødet stadig være mørt, men smagen er det vigtigste.

Kender ikke særlig meget til disse kødtyper så at høre jeres meninger vil jeg blive super glad for :)

P.s. ved godt at Spareribs ikke er bøffer, men ville høre om i kan anbefale dem på Bones (i Roskilde) måske fremfor nogen af deres bøffer?

og tak for hjælpen sidst. Det endte med Entrecote burger hos Fønix. Entrecoten var virkelig lækker (som jeg har nævnt ovenover at jeg syntes er bedre end mørbrad) (ved ikke om det bare var held, da jeg kun har smagt det 1 gang), men resten af burgeren var kedelig. Pomfritterne var okay men var ikke så sprøde.

Mvh. Frederik

kasperhest
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Maden på Bones... Hvad skal man vælge?

Indlæg#2 » 10. jul 2014, 01:00

Hvorfor Bones???

Hvorfor ikke finde en god slagter og lave det hele selv.
Det er billigere, mere tilfredsstillende og som regel meget bedre..
God mad åbner alle dører ;-)

Emneforfatter
frede99
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 10. jul 2014, 01:09

Fordi det er meningen vi skal have en god aften med lækker mad... Ingen af os kan finde ud af at stege bøffer ordentligt, og det ville være dumt når vi skal hygge os at en af os stod i køkkenet hele aftenen med et skuffende resultat. Desuden har jeg et gavekort dertil og har hørt fra mange at made skulle være virkelig god ;)

Derfor vil det glæde mig meget hvis du gider svare hvilket kød der er bedst og hvorfor :-)

Nexø
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 10. jul 2014, 06:55

Jeg har spist en del gange på bones og du skal da have bones.... Det er rigtig godt og ud fra navnet på stedet må det være det de er bedst til :-D
Jeg fortrækker ofte at se på det sted man spiser og evt. hører tjeneren om hvad huset kan anbefale, altså er man på fiske restaurant så må man gå ud fra at det er fisk kokken er bedst til.
Griller på følgende:

Big Green Egg Large
Weber Genesis E-330
Weber Smokey Joe
Weber Performer M/Gas
Weber Q 1000

Charbroil Big Easy

cj the grillman
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 10. jul 2014, 07:20

Jeg kan anbefale deres route 66

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#6 » 10. jul 2014, 08:02

Har spist på bones på Amager og fik en XXL ribs. Var faktisk overrasket over hvor gode de var. Dem vil jeg ikke tøve med at anbefale
Brian

er der ikke for lidt remonce i?

Emneforfatter
frede99
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#7 » 10. jul 2014, 08:11

Tak for svarene CJ og Nexø :)

Jeg har overvejet Route 66 men tror det er for dyrt når jeg ikke gider spise kylling og ikke er så meget til løgringe ;) Ellers tak for forslaget.

Dejligt at der er nogle herinde som anbefaler Bones :D Tænkte også på at spørge tjeneren, men jeg ved bare ikke om de kun vil anbefale oksemørbraden pga. lidt fedt, meget mørt og den højeste pris. Derfor kunne jeg godt bruge et par forslag herinde fra.

Kan i også forklare mig hvad forskellen på Entrecoten og Ribeye er? Har haft søgt på det og i nogle tråde skriver de at det er det samme, andre steder at der er mere fedt på Ribeyen og en stor fedtklump i midten... Og hvordan smagen er på New York Strip i sammenligning?

Og forskellen på Top Sirloin og alm. Sirloin (ikke hvor det sidder, men smagen, fedtet og mørheden)

På forhånd tak :-D
Senest rettet af frede99 10. jul 2014, 08:15, rettet i alt 1 gang.

Emneforfatter
frede99
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#8 » 10. jul 2014, 08:14

BS_Sweden skrev:Har spist på bones på Amager og fik en XXL ribs. Var faktisk overrasket over hvor gode de var. Dem vil jeg ikke tøve med at anbefale

Mange tak det har jeg bestemt også i tankerne da jeg er stor fan af Spareribs (hvis marinaden er god nok) og sjældent kan bestemme mig om det skal være dem eller bøffer. Hvor mange og hvor store var de på XXL?

Brugeravatar

KennC
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#9 » 10. jul 2014, 08:40

frede99 skrev:Der skal gerne være meget kødsmag ligesom Entrecote som jeg er blevet storfavorit af (bedre end mørbrad) men helst ikke for meget/ingen fedt, da jeg sandsynligvis skærer det fra. Dog skal kødet stadig være mørt, men smagen er det vigtigste.

Mvh. Frederik

Jo mere intramoskulært fedt jo mere smag. Derfor får du også mest smag i en ribeye, som indeholder meget fedt og meget lidt smag i en mørbrad, som ingen fedt indeholder. Så hvis det er smagen du går efter, så vælg en ribeye og skær de største fedtansamlinger bort.

PS) Benene på bones er kogt og grillet af bagefter. Det smager fint nok men har INTET med ægte spareribs at gøre, som skal ryges over lav varme i 4 - 6 timer.
Mvh Kenn

Weber Summit E-670
Primo Oval XL
Big Green Egg Mini
Big Green Egg MiniMax
Big Green Egg Large
Big Green Egg XL

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#10 » 10. jul 2014, 08:54

frede99 skrev:
BS_Sweden skrev:Har spist på bones på Amager og fik en XXL ribs. Var faktisk overrasket over hvor gode de var. Dem vil jeg ikke tøve med at anbefale

Mange tak det har jeg bestemt også i tankerne da jeg er stor fan af Spareribs (hvis marinaden er god nok) og sjældent kan bestemme mig om det skal være dem eller bøffer. Hvor mange og hvor store var de på XXL?

Jeg fik noget der minder om 1,5-2 slabs. Jeg er en stor mand med god appetit. Jeg var på ingen måde sulten bagefter men der kunne godt være klemt et par ben mere ned :)
Så portionsmæsdigt var jeg ikke skuffet.
Brian

Brugeravatar

BertramGT
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#11 » 10. jul 2014, 09:06

New York Strip er min favorit steak, så den ville jeg gå efter. Der sidder en fedtkant øverst på streak'en, men den kan uden problemer skæres fra.
Mør steak med masser af kødsmag.
Lars - KCBS Certified BBQ Judge

Weber OTP 57 - Weber Smokey Joe Gold - Weber Go-Anywhere - Big Green Egg Large - Pizzeria Pronto

Emneforfatter
frede99
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#12 » 10. jul 2014, 09:12

KennC skrev:
frede99 skrev:Der skal gerne være meget kødsmag ligesom Entrecote som jeg er blevet storfavorit af (bedre end mørbrad) men helst ikke for meget/ingen fedt, da jeg sandsynligvis skærer det fra. Dog skal kødet stadig være mørt, men smagen er det vigtigste.

Mvh. Frederik

Jo mere intramoskulært fedt jo mere smag. Derfor får du også mest smag i en ribeye, som indeholder meget fedt og meget lidt smag i en mørbrad, som ingen fedt indeholder. Så hvis det er smagen du går efter, så vælg en ribeye og skær de største fedtansamlinger bort.

PS) Benene på bones er kogt og grillet af bagefter. Det smager fint nok men har INTET med ægte spareribs at gøre, som skal ryges over lav varme i 4 - 6 timer.

Okay tak, var i tvivl om det blev for dyrt hvis jeg valgte at skære fedtet væk ifht størrelsen på Ribeyen. Hvordan er Ribeye ifht. New York Strip og Top Sirloin?

Så skal det lige overvejes om benene er det værd, men ifølge BS_Sweden skulle de smage godt :)

Emneforfatter
frede99
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#13 » 10. jul 2014, 09:14

BS_Sweden skrev:
frede99 skrev:

Jeg fik noget der minder om 1,5-2 slabs. Jeg er en stor mand med god appetit. Jeg var på ingen måde sulten bagefter men der kunne godt være klemt et par ben mere ned :)
Så portionsmæsdigt var jeg ikke skuffet.

Det lyder jo godt, nu ved jeg ikke lige hvor meget 1,5-2 slabs er, men tror så det må være nok med XL (har selv stor appetit, men er kun næsten 15 og tror ikke jeg kan spise Så meget) ;)

Emneforfatter
frede99
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#14 » 10. jul 2014, 09:17

BertramGT skrev:New York Strip er min favorit steak, så den ville jeg gå efter. Der sidder en fedtkant øverst på streak'en, men den kan uden problemer skæres fra.
Mør steak med masser af kødsmag.

Lyder virkelig lækker, den beskrivelse passer jo perfekt på hvad jeg søger :)
Så skal jeg måske vælge den fremfor Ribeyen og Top Sirloin'en... Hvordan vil du sige New York Strip er til sammenligning med Ribeyen og Top Sirloinen?

Sternberg
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#15 » 10. jul 2014, 09:21

helt klart der ben de er super
Weber Q100
Weber 57 cm Performer
Primo XL Oval

Emneforfatter
frede99
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#16 » 10. jul 2014, 11:47

Tak for endnu en anbefaling på benene :) Håber i kødeksperter herinde kan guide mig igennem hvilket kød i mener der er bedst og kan sammenligne.

Mvh. Frederik

Brugeravatar

Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#17 » 10. jul 2014, 12:08

Frede
Har du overvejet at gøre dine egne erfaringer, og måske få nogle gode oplevelser, smag er jo vidt forskelligt fra person til person, og på restauranter som Bones osv. Så får du en rimelig kvalitet lige meget hvad, og til en lav pris, men du skal ikke forvente noget super fantastisk et sted som der
Michael
Jeg har nu:
Primo og TBS kul, samt Stuff's, Nomex pakninger og Burner poser fra TBSgrillshop.dk på lager, klik her for at komme i shoppen
http://www.facebook.com/KcbsScandinavia.

jgjensen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#18 » 10. jul 2014, 12:38

Michael-TBSGrillshop skrev:Frede
Har du overvejet at gøre dine egne erfaringer, og måske få nogle gode oplevelser, smag er jo vidt forskelligt fra person til person, og på restauranter som Bones osv. Så får du en rimelig kvalitet luge meget hvad, og til en lav pris, men du skal ikke forvente noget super fantastisk et sted som der

Enig!
Du skriver i skal have en god aften med lækker mad - jeg var på Bones i Jylland for 2 uger siden.
Maden var rimelig - fik en 300 gr ribeye, normalt er jeg ikke fedt-forskrækket, men det var mere end rigeligt på den bøf i forhold til kødmængden.
Tjeneren glemte 3 ting til vores menu som vi måtte bede om bagefter.
Vi sad med følelsen af at de bare ventede på at vi skulle komme ud af døren igen, for der stod nye gæster klar.
Vi så det tydeligt med nabo-bordet, hvor tjeneren havde travlt med at få ryddet op og dækket igen, men jeg måtte afbryde ham pga de ting han havde glemt fra vores ordre og da han så kom tilbage til oprydningen stod hans chef på nakken af ham - det var ikke skide hyggeligt at se på.
Når jeg er ude og spise bryder jeg mig ikke om at skulle forlade bordet efter et fastlagt skema (det var ikke early-birdy) så det blev egentlig en halvdårlig oplevelse for stemningen er jo også en del af helhedsoplevelsen sammen med maden og jeg skal ikke på Bones igen foreløbigt.

Men jeg håber i får en god aften og at du finder noget på menukortet du kan lide - skulle jeg vælge om havde jeg taget spareribs i stedet for bøffen.....
hilsen
Jesper

Emneforfatter
frede99
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#19 » 10. jul 2014, 12:56

jgjensen skrev:
Har du overvejet at gøre dine egne erfaringer, og måske få nogle gode oplevelser, smag er jo vidt forskelligt fra person til person, og på restauranter som Bones osv. Så får du en rimelig kvalitet luge meget hvad, og til en lav pris, men du skal ikke forvente noget super fantastisk et sted som der

Enig!
Du skriver i skal have en god aften med lækker mad - jeg var på Bones i Jylland for 2 uger siden.
Maden var rimelig - fik en 300 gr ribeye, normalt er jeg ikke fedt-forskrækket, men det var mere end rigeligt på den bøf i forhold til kødmængden.
Vi sad med følelsen af at de bare ventede på at vi skulle komme ud af døren igen, for der stod nye gæster klar.
Vi så det tydeligt med nabo-bordet, hvor tjeneren havde travlt med at få ryddet op og dækket igen, men jeg måtte afbryde ham pga de ting han havde glemt fra vores ordre og da han så kom tilbage til oprydningen stod hans chef på nakken af ham - det var ikke skide hyggeligt at se på.
Når jeg er ude og spise bryder jeg mig ikke om at skulle forlade bordet efter et fastlagt skema (det var ikke early-birdy) så det blev egentlig en halvdårlig oplevelse for stemningen er jo også en del af helhedsoplevelsen sammen med maden og jeg skal ikke på Bones igen foreløbigt.

Men jeg håber i får en god aften og at du finder noget på menukortet du kan lide - skulle jeg vælge om havde jeg taget spareribs i stedet for bøffen.....

Okay jeg håber godt nok at vi får en bedre betjening og aften end du har haft på Bones. Men tak for forklaringen på den Ribeye, så vil det nok blive Spareribs eller New York Strib ;)
Vil så prøve at danne mine egne indtryk udfra det som i anbefaler. Tusind tak for jeres hjælp til hvad i selv ville hjælpe og anbefalinger. glæder mig stadig til at prøve dette steakhouse.

Mvh. Frederik

Brugeravatar

soele
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#20 » 10. jul 2014, 15:30

Er tit på bones, og jeg er pjattet med deres ben(de bedste jeg har smagt, desværre også derfor jeg ikke rigtig selv gider at lave dem mere) men er du til Oksekød den aften så er ribeye det bedste bud, i min optik er det bedre kød, selv om New York strip også er fantastisk. Uanset hvad jeg har valgt af de 3 er jeg aldrig blevet skuffet og har kun haft gode oplevelser med bones.
Ned med vegetarer, de spiser kørenes mad.

Moerkbak
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#21 » 10. jul 2014, 17:34

jeg syntes du skal gøre dig selv den tjeneste at vælge deres ben. Jeg er også en af dem der er pjattede med dem, og især deres whiskeysuace man lige skal vende sig til fordi den er lavet med Jack Daniels.
Der er mange andre der er bedre til at lave bøffer end dem, men der er er ikke så mange der er nærmest dedikerede til ben.

Mht service osv er det mit indtryk der er stor forskel på alle restauranter inden for alle former for franchises.

I aalborg er der fx stor forskel mellem den i byen og den i skalborg hvor den i skalborg er klart bedst.
Weber Performer (med gas-starter)
OutdoorChef City

Brugeravatar

Wind Diesel
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#22 » 10. jul 2014, 17:37

En gang large ribs og så fritter mid whiskey sauce... så behøver jeg ikke spise 1 døgn efter...

WE LOVE IT ... så meget at jeg gav min bror en omgang i fødselsdagsgave :-)
Kind Regards Søren H. Wind
Stolt ejer af en ÆGTE NOMA Grill = Big Green Egg Large... Livet er for kort til briketter
When i'm done Eggin' You'll be beggin'

CP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#23 » 10. jul 2014, 17:44

Mener også klart, at når du nu vælger "Bones" skal du tage ben. Hvis du vil have oksekød, bør du vælge en restaurant der har det som deres "hovedmenu".
Uanset hvad der siges om deres ben, at det ikke er spareribs og de har ikke fået røg og de er kogte og.....vil jeg vove at påstå, at de smager fremragende.
Jeg har "kørt" i mange år - har ofte haft montører, kunder, kollegaer med på Bones mange steder i landet - altid til stor tilfredsstillelse fra alle.
Husk, hvis du bestiller menu, at de har altså en rigtig god salatbar. Den må du tage fra så mange gange du har lyst - det ville jeg klart vælge, frem for en "large" gang ben.

Emneforfatter
frede99
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#24 » 10. jul 2014, 17:47

Wow i er mange der anbefaler deres ben :-D Nu hvor i skriver de skulle være så gode, er der vidst ingen tvivl. Glæder mig meget til at prøve dem i large med pomfritter til
Hvis jeg skulle have lyst til en bøf vælger jeg nok NY Strip, så tusind tak for jeres vurdering :-)

CP: Tak for anbefalingen af salatbaren, men nu er jeg ikke særlig meget til salat m.v. ellers tak. Vælger nok istedet fri isbar til dessert ;)

Mvh. Frederik

Brugeravatar

Marshall
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#25 » 11. jul 2014, 08:37

Jeg kan også kun VARMT anbefale deres ben!
Marinaden er super god og ofte i Århus-afdelingen, er deres spareribs 'fall-of-the-bone' :-D
Jeg gider slet ikke lave spareribs derhjemme, de bliver nuppet i ny og næ med deres takeaway boks også.
Bøfferne ville jeg ikke tage, da det ikke er deres 'speciale'.
Weber Smokey Joe, kuglegrill
Weber One Touch Gold 57, kuglegrill
Weber Genesis S-330, gasgrill
Lavezzini VS5500, vakuumpakker
En masse tilbehør :)

Brugeravatar

Wind Diesel
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#26 » 11. jul 2014, 19:20

Hørte på et tidspunkt et interview med en chef eller noget fra Bones der fortalte at deres fornemmeste opgave var at finde de bedste ben og udskæringer og tilberede dem optimalt for netop - at levere lortet - og det mener jeg til fulde de lever op til... det var i programserien på DK4 hvor der var Weber Camp på Riis camping det nævnes hvis man vil kigge efter det ! den programserie som Weber lavede med bla Stig og Eddy R. V. Bragt

Serien hed "Rundt om Grillen" har min hjerne lige opstøvet i gemmerne...
Kind Regards Søren H. Wind
Stolt ejer af en ÆGTE NOMA Grill = Big Green Egg Large... Livet er for kort til briketter
When i'm done Eggin' You'll be beggin'

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#27 » 11. jul 2014, 19:53

jgjensen skrev:

Enig!

Nu skal du jo heller ikke glemme hvad det var for en restaurant du gik ind på.
De lever af at få nogen folk igennem så det er da klart at der skal gøres klart i en fart til nye gæster.
Og alle steder kan man komme ud for at de glemmer noget. Sådan er det bare.
Vi fik fin betjening. Også da vi bad om en ny bøf fordi den var en del mere end medium.
Brian

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#28 » 11. jul 2014, 22:52

jgjensen skrev:

Enig!

+1

Det kræver kun relativt få ekstra kroner, at sikre sig en på alle måder bedre oplevelse rent kvalitativt.

Jeg har intet mod konceptet hos Bones, men har været der en håndfuld gange over vel 10 år. Jeg synes bare ikke, at jeg får en god oplevelse - heller ikke til prisen. Og livet er, efter min opfattelse, for kort til middelmådige restaurationsbesøg.
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

peb
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#29 » 11. jul 2014, 23:09

Det her er 100 x bedre..

http://retoursteakvesterbro.dk/menukort/

Peter

Emneforfatter
frede99
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#30 » 11. jul 2014, 23:26

Hvor vil i så anbefale at spise Spareribs eller lækkert kød nær Køge (Køge, Stevns, Roskilde, Næstved) uden det bliver for dyrt, nu hvor i er et par stykker som er skuffede over Bones?

Peb: Det inde på Vesterbro er både for langt væk, og også for dyrt (kun penge til Ribeye på 350 g. eller mørbrad på 225 g. af kødet) :(

Tilbage til "Hjælp til maden..."