TOK skrev:Halløj
Har besluttet mig for at prøve lidt tørmodning af noget. Teknikken med poser fra meatlover har jeg nogenlunde styr på.
Er dog blevet lidt i tvivl om hvor vidt det er en god ide med supermarkedets vacuum kød, som vel allerede er modnet i poserne, det nærmer sig vel næsten vådmodning.
Kødet ender jo med at blive dobbelt modnet, er det "ligegyldigt" eller påvirker det resultatet, eller er det bare go ahead?
benzon1960 skrev:Hvis man nu vil gå "All-in" kan man jo hoppe på sådan en her, som også ser godt ud i køkkenet:
https://www.kickstarter.com/projects/13 ... =discovery
Koontz skrev:Hmmm
SAFETY CAUTION
Some people dry age steaks inside their regular fridge. This is not recommended (in fact, it is illegal in a commercial environment) as the environment in your fridge is not suitable for dry aging. Even popular dry bag short term dry aging can be dangerous. In the main this is due to the high humidity and highly fluctuating temperature in your household fridge that promotes bacterial growth which in turn can cause foodbourne illnesses and ruin your meat. In addition to high humidity, it lacks a germicidal inhibitor such a Spectrum UVC lamp.
benzon1960 skrev:Hvis man nu vil gå "All-in" kan man jo hoppe på sådan en her, som også ser godt ud i køkkenet:
https://www.kickstarter.com/projects/13 ... =discovery
KennC skrev:Jeg kunne ikke modstå fristelsen og har bidraget med 555 dollar Idag. Jeg skulle så til november modtage et skab. Hertil skal så lægges fragt, moms og lidt told. Så løber det vel op i knap 5 tus alt i alt. Skabet kommer til at koste lige godt 1.000 dollar i handlen - så man sparer en del ved at deltage nu.
TOK skrev:Nu føler jeg godt nok jeg bliver presset - det er skidt. [WINKING FACE]
http://youtu.be/E97xZjDJ4lQ har i set denne. Det er tørmodning i alm køleskab uden brug af poser og andet, bare med en bakke med havsalt under risten. Det virker nærmest for nemt, vil der ikke være relativ stor risiko for bakteriedannelse når kødet ikke er "beskyttet"?
NCL skrev:Det fungerer nok fint nok, men det har jo ikke den helt samme "WOW"-effekt som det andet
Hvis nu vi er nogle stykker der bidrager, og alt går vel og de får lavet skabene, så kunne vi måske få dem til at sende det samlet, så vi kan spare lidt i fragt og toldbehandlingsomkostninger.
NCL skrev:Ja man kan helt sikkert sagtens lave noget selv, der fungerer. Men det løber jo også hurtigt op i dele og især TID til at lave det.
Nu har jeg også prøvet at "backe" med 555$ så må vi se hvad der sker
Det ser ud som om der er 3 fra DK der er backere nu, måske vi alle er herfra?
Næste udfordring bliver så at få fat i noget godt kød der ikke i forvejen er modnet. Synes det ser ud som om det er det, der skulle fungere bedst ift. enzymer osv. Nogen der kan be- eller afkræfte det og evt. underbygge det med en forklaring??
prorege skrev:
Ud fra denne tråd er vi mindst 3 fra Danmark, nu er alle de "billige" forudbestillinger solgt, så mon ikke vi kan se frem til en god julegave, krydser fingre
NCL skrev:Jo lad os satse på det. Det virker i hvert fald rimelig seriøst.
Når tiden (forhåbentlig) kommer og de skal afsendes, var det måske værd at undersøge om vi kan få dem sendt samlet og måske spare lidt på fragten.prorege skrev:
Ud fra denne tråd er vi mindst 3 fra Danmark, nu er alle de "billige" forudbestillinger solgt, så mon ikke vi kan se frem til en god julegave, krydser fingre
prorege skrev:NCL skrev:Jo lad os satse på det. Det virker i hvert fald rimelig seriøst.
Når tiden (forhåbentlig) kommer og de skal afsendes, var det måske værd at undersøge om vi kan få dem sendt samlet og måske spare lidt på fragten.prorege skrev:
Fællesfragt er en god ide, men husk at det ikke er en pose krydderier eller en mindre dims. Hvis f.eks et af tre skabe er ødelagt, hvem er så den ulykkelige? Kurer, i modsætning til Post Danmark, står også normalt for fortoldning sammen med transportomkostninger, så i dette tilfælde vil jeg ikke ønske en fællesfragt, det kan vist ende i problemer uden grund.
Håber projektet lykkes og at alle købere bliver glade.
Mvh/god weekend.
NCL skrev:Ja så må vi bare håbe de bruger pengene fornuftigt
Har du overvejet hvor du kan få fat i kød til skabet? Som jeg læser det får man det bedste resultat hvis man køber kødet før det er modnet.
Koontz skrev:Hmmm
SAFETY CAUTION
Some people dry age steaks inside their regular fridge. This is not recommended (in fact, it is illegal in a commercial environment) as the environment in your fridge is not suitable for dry aging. Even popular dry bag short term dry aging can be dangerous. In the main this is due to the high humidity and highly fluctuating temperature in your household fridge that promotes bacterial growth which in turn can cause foodbourne illnesses and ruin your meat. In addition to high humidity, it lacks a germicidal inhibitor such a Spectrum UVC lamp.
KimuSan^ skrev:Koontz skrev:Hmmm
SAFETY CAUTION
Det er bl.a. netop de problemer du kan undgå med poserne.
Tilbage til "Hjælp til maden..."
Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 65 gæster