Grill og Camping et nyt grillkoncept med kommende kogebog

Hvor længe skal en oksefilet have? Kan man grille rodfrugter...? Spørg om hjælp til din grillmad & tilbehør her.

Emneforfatter
Grill og Camping
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Grill og Camping et nyt grillkoncept med kommende kogebog

Indlæg#1 » 15. nov 2013, 09:57

Hej alle grillere

Efter aftale med Johnny " Grillguruen" laver vi dette indlæg

Der er sket så meget det sidste år, så nu mener vi, at det er på tide, at fortælle jer denne historie.
August 2012 mødtes Henrik og jeg Morten på kontoret til en lille snak om at starte et grillhold, hvor målet var, at vinde DM i grill 2013. Vi aftale, at mødes på ”træningsbanen” og her skulle vi se hinanden an. Vi fandt hurtigt ud af, at vi arbejdede fantastisk sammen, og vi havde hver vores styrker. Udover at have det tilfældes at vi ELSKER at grille, så havde vi det samme engagement og satte den tid af, som det nu kræver, hvis man vil gøre det godt til en konkurrence. Vi trænede hver måned, og de sidste måneder frem mod DM trænede vi mere og mere intenst. Det gav det resultat vi havde håbet på – nemlig GULD! Jep vi blev Danmarksmestre i grill og det var SÅ fedt!Hvad skulle vi nu give os i kast med, jo vi laver en kogebog. Både Henrik og jeg elsker at slappe af på en campingplads med grillen ved vores side. Til dem herinde der er vant til at campere, så ved i, hvilken mad man ser på en campingplads – det er en grillpølse, et ”kogt” stykke kød og en færdigkøbt kartoffelsalat, det er sgu ikke mad! Her fik vi idéen til, at det må være på tide, at lære campingfolket at lave mad, og sådan opstod Grill & Camping! Vores første bog, ja der kommer flere i rækken, tager udgangspunkt på Fyn. Vi har været ude hos alle de lokale producenter, som leverer råvarer i verdensklasse. Vi vil formidle kontakten til dem, og fortælle deres historie, hvorfor de bruger deres tid og energi på at lave disse råvarer, da det ikke er pengene der er en motivationsfaktor for dem. Vi har i bogen lavet et hav af opskrifter til disse lækre råvarer, så nu er det op til campisterne og andre kvalitetsbeviste om, at komme ud og besøge disse leverandører og købe lidt lækkert med hjem. Alt dette er sket på ét år, og for resten så var vi i efteråret også en tur til USA, hvor vi deltog til VM(The Jack), hvor vi hev en 3. plads hjem i ”home cooking”, og det var en kæmpe oplevelse! Vi er to helt almindelige fyre der bare elsker at grille, og jeg er sikker på alle kan nå langt, hvis man bare giver sig 100% i kast med det, man virkelig brænder for. 2014 bliver vildt spændende. Udover bogen, som udgives 1. marts, og som her på Grillguru kan købes til en specielpris, så har vi mange andre ting i gang, som vi desværre ikke kan løfte sløret for endnu, men det kommer snart
Håber I vil tage godt i mod os, når vi kommer rundt i landet, og at i bliver glade for første bog i rækken – nemlig Grill & Camping på Fyn
Alle opskrifter bliver meget enkle og sådan at alle kan lave dem, det ser man også på billederne herunder.
Massere af grillhilsner Henrik og Morten
Grill & Camping...

Herunder kommer et par billeder fra bogen.
Vedhæftede filer
pandekager.jpg
En stak pandekager bagt på panden på grillen
stegt flæsk.jpg
Stegt flæsk i flæskeholderen som vi alle kender
grøntsager.jpg
Diverse grillede grøntsager
brød.jpg
Lidt brød bagt på grillen

Brugeravatar

Campist
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Grill og Camping et nyt grillkoncept med kommende kogebo

Indlæg#2 » 15. nov 2013, 19:57

Hejsa
Ih, hvor jeg glæder mig til at bogen udkommer. Håber den kan være med til at lære campisterne at grille.:-)
Men det kan jo være svært for en del af dem, de mener jo det ikke kan gå for stærkt, så derfor fuldt knald på Q100en.

Bedste grill og campinghilsner
Lars
PRIMO kamado xl
Artiforno Stenovn
Weber 57
Jbi forlænger
Weber 47 med støbejernsrist
Outdoorchef City grill (til campingbrug)
Cadac carie chef
Weber smokie Joe
Auplex mini

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#3 » 15. nov 2013, 21:42

Nu er jeg ikke den store campist og bliver det nok heller ikke selv om lysten nok er der, men vi har aldrig prøvet det og det er dyrt at komme igang, især når der skal være plads til 6 i sådanne en :-)

Henrik og Morten - velkommen til og det lyder som et meget spændende projekt med mulighed for masser af undskyldninger for at lave research :savl2: og gode stunder

Jeg glæder mig til at høre mere derom :-)

/Michael
/Michael

- if possible - BBQ it!

*** Har kul fra Traekul.dk på lager - udlevering efter aftale ***

Brugeravatar

FunktionDesign
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#4 » 16. nov 2013, 04:03

Hej Henrik og Morten,

Flotte billeder, godt initiativ....det er en sikker succes .1%¤

Hilsen Henrik
Flæsk på grillen så: http://www.funktiondesign.dk

Kontakt: info@funktiondesign.dk

Følg os på Facebook: https://www.facebook.com/funktiondesigndk

Spørgsmål så bare ring på 20 769 749.

Brugeravatar

topgun
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#5 » 16. nov 2013, 07:26

Lyder spændende. Jeg håber dog at i sørger for at billeder og opskrift passer sammen. ALT for mange grill kogebøger har nogle super flotte fotos af rigtigt lækre retter og det eneste opskriften så beskriver er kødet. Grill landsholdets GULD er et grumt eksempel på min påstand. De bøger ender på min hylde når de er kigget igennem en gang

Sørg nu for at de flotte fotos også kan genskabes udfra opskriften. Held og lykke med projektet, men i lyder da som nogle herrer der sætter sig et mål og så eksekverer det :)
Michael
Low and slow, are the way to go. Sousvide Rocks...
Weber 57cm OTG (2001)
Weber Q120 (2007)
Kamado Oval Junior (2010-2012)
Weber Summit S-470 (2012)

hansen48
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 16. nov 2013, 07:52

Super god ide keep it simple så skal den nok blive brugt.
Saltsyder af guds nåde.

Emneforfatter
Grill og Camping
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#7 » 16. nov 2013, 09:42

Tak for de rosende ord.
Vi lægger meget vægt på at denne bog skal være en der ikke bare står på hylden men skal ud i hænderne.
Alle opskrifter bliver meget enkle og med få ingridienser som alle har, så derfor bliver det lige til at gå til.

Brugeravatar

ggf
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#8 » 17. nov 2013, 17:30

Super ide og glæder mig til den udkommer :)
Med Venlig Hilsen

Jacob

Billede Billede

Vinder af udfordring nr 4. Bedste lam 2008

Brugeravatar

jaknil
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#9 » 17. nov 2013, 17:39

Velkommen hertil og stort tillykke med alle jeres flotte præstationer.

Jeg læser jeres indlæg som om at der senere kommer en bog mere med de lidt mere avancerede retter.
Er det korrekt?
Jeg har nemlig en god stak bøger der beskriver at gøre det let og lækkert.
Men jeg hygger mig mest med det, der er lidt mere avanceret.

Så måske glæder jeg mig mest til opfølgningen....
Primo Oval XL
Auplex Mini
Auplex XL
Hjemmebygget `kamado´ style pottegrill
Stor jernmonster til de store begivenheder
Weber Q300

Brugeravatar

Morras
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#10 » 17. nov 2013, 19:37

Grill og Camping skrev:Tak for de rosende ord.
Vi lægger meget vægt på at denne bog skal være en der ikke bare står på hylden men skal ud i hænderne.
Alle opskrifter bliver meget enkle og med få ingridienser som alle har, så derfor bliver det lige til at gå til.

Lyder som er ok projekt. Selvom du siger det bliver enkel, så kan jeg allerede se man skal skaffe sig ekstra udstyr for at lave flæsk.
Personligt hader jeg bøger hvor man skal bruge grej for at lave det der bliver vist.

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#11 » 17. nov 2013, 19:42

Morras skrev:
Grill og Camping skrev:Tak for de rosende ord.

Lyder som er ok projekt. Selvom du siger det bliver enkel, så kan jeg allerede se man skal skaffe sig ekstra udstyr for at lave flæsk.
Personligt hader jeg bøger hvor man skal bruge grej for at lave det der bliver vist.

:lol: :lol: :lol:

.
Torp Hedehusene

Emneforfatter
Grill og Camping
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#12 » 18. nov 2013, 16:14

Jeg er ked af hvis du har fået indtrykket af at man skal købe gadget for at kunne bruge bogen, den der er vist ved flæsket er faktisk eneste gadget man skal købe, men den er jo heller ikke nødvendig.

Tilbage til "Hjælp til maden..."