ODC Gourmet-tjek - Stegetermometer

Hvor længe skal en oksefilet have? Kan man grille rodfrugter...? Spørg om hjælp til din grillmad & tilbehør her.

Emneforfatter
TOK
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

ODC Gourmet-tjek - Stegetermometer

Indlæg#1 » 30. maj 2013, 21:13

Halløjsa Alle :)

Der bliver jævnligt postet emner omkring stegetermometre og hvad der er godt og skidt :)

Så uden at starte en religionskrig kommer her en tråd fra mig. Er der andre der har denne må i selfølgelig gerne bidrage til tråden.

Jeg har fornyligt købt ovenstående, det var en kammerat der havde det, så tænkte at det måtte jeg prøve, da jeg har det med at skifte dem ud da de går i stykker af flere årsager, nok mest pga. varme og vand :) Det sidste års tid har jeg brugt en billig fra ikea, til omkring 70 kr, som har gjort det overraskende godt.!

Der var et par ting ved indkøbte der gjorde at jeg fandt den spændende.

1. 2 temperaturfølere indbygget i kødnålen, dvs. at den måler både temp. i emnet (oftest kød) samt den omgivne temperatur, jeg stoler ikke 100% på de termometre der sidder i låget på div. grill, så derfor synes jeg denne var interessant.

2. Den kan måle temperatur op til 300 C. (også i kødet :D) hvilket umiddelbart er mere end mange af dem jeg tidligere har set på nettet, og dem man ellers køber rundt omkring.

Har en ide om at den nok kan tåle højere grader, dog uden at kunne vise det, men der er vel forhåbentligt større tolerancer en bare lige til grænsen.

Jeg har dog kun fået det brugt et par gange, men umiddelbart synes jeg det fungerer rigtigt godt, men kan ikke fortælle om det kan holde til vand endnu, og har ikke planer om at teste det :)

Umiddelbart virker det solidt, ledningen er kraftig, og ellers føles det som god kvalitet. Der medfølger dog ikke dansk manual, men wtf. det gør ikke mig noget. Dog har jeg ikke fundet ud af at nulstille temperaturindtillingen uden at køre hele vejen op på 300, hvorefter man når til 0, for både oven temp og meat temp. men det kan jeg godt undvære.
Der er monteret en magnet på bagsiden, så den kan sidde på et af panelerne på grillen (så længe at det ikke er et af de steder de bliver varme)

Prisen?

Jeg gav kr. 200 gennem en kammerat, men ved en hurtig google søgning kommer første tråd op til kr. 259 på http://www.gasgrill.dk, ved ikke om de forhandles eks. i Silvan, er det ikke dem der sælger ODC griller?

Personligt synes jeg godt om prisen, når man sammenligner med OBH, Weber osv. dog uden at kunne argumentere for holdbarheden endnu :)

Link til hjemmesiden ved ODC
http://www.outdoorchef.com/index.php?nav=4,43,67&prod_id=1

Jeg har lige vedhæftet et par billeder.

Billedet her er efter udpakning, den tykke del på nålen er "rum-måleren"
IMG_1861.JPG
[/img]

Monteret i grillen, i et kalkunbryst.
IMG_1859.JPG
[/img]

Maden den her blev testet på.
IMG_1860.JPG
[/img]

Det var vidst det fra min side for i dag. Jeg er indtil videre godt tilfreds, og vil klart anbefale det til andre, dog er dette blot mine første erfaringer så kan ikke sige om jeg senere ombestemmer mig, men nu er jeg godt tilfreds. Jeg er spændt på at se hvad den siger til at blive stoppet i en Auplex Kamado, når de kommer hjem fra Kinamandsland gennem gruppekøbet :)

God aften derude :)

Thomas
Vedhæftede filer
IMG_1861.JPG
IMG_1859.JPG
IMG_1860.JPG

Speedi
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Re: ODC Gourmet-tjek - Stegetermometer

Indlæg#2 » 30. maj 2013, 21:19

TOK skrev:Prisen?

Jeg gav kr. 200 gennem en kammerat, men ved en hurtig google søgning kommer første tråd op til kr. 259 på http://www.gasgrill.dk, ved ikke om de forhandles eks. i Silvan, er det ikke dem der sælger ODC griller?

Dejlig gennemgang af termometret, jeg har ikke selv haft fornøjelsen af at prøve det endnu.

Silvan kan skaffe det fulde sortiment fra Outdoorchef, det er ikke alt de har i butikken, men kan bestille det hjem fra deres lager, eller man kan bestille det fra deres hjemmeside
Mvh
Christian
Outdoorchef demonstratør

Grillpark:
Outdoorchef Ascona - Outdoorchef Montreux - Outdoorchef City Gas - Outdoorchef Minichef - Outdoorchef Kensington kul - Outdoorchef Perth

Emneforfatter
TOK
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#3 » 30. maj 2013, 21:27

WTF.. :shock:

Nå kan se jeg skal have lidt mere træning i at poste tråde her, det er lidt nemmere via tapatalk, håber I kan leve med at billederne ligger ned, og ikke umiddelbart er sammen med teksten til billedet :)

prorege
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#4 » 30. maj 2013, 21:49

Den er fed nok, men har ikke trådløs modtager som Maverick?

Speedi
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#5 » 30. maj 2013, 21:51

prorege skrev:Den er fed nok, men har ikke trådløs modtager som Maverick?

Nej desværre ikke
Mvh
Christian
Outdoorchef demonstratør

Grillpark:
Outdoorchef Ascona - Outdoorchef Montreux - Outdoorchef City Gas - Outdoorchef Minichef - Outdoorchef Kensington kul - Outdoorchef Perth

Emneforfatter
TOK
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#6 » 30. maj 2013, 22:14

Ja, det er rigtigt den er ikke trådløs, dog er det ikke noget jeg personligt vægter så højt!

Men det kan godt være det mere er et spørgsmål om afstand fra køkken til grill :)

Hvor er vi henne rent prismæssigt på en maverick?

Brugeravatar

larslyn
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#7 » 31. maj 2013, 08:43

det ser sgu smart ud med kun en probe som måler begge, men tænker at den nok er dyr som reservedel når den dør, hvilket den 99% sikkert gør på et tidspunkt... men helt sikkert noget der skal prøves :-)
Venlig Hilsen
Lars
outdoor chef "ascona"
performer med gastænding
jbi "juleforhøjer"
genesis e-310 med spyd
ProQ Excel 20
lukket grill til pattesvin
1x1,5mtr. åben grill

Tilbage til "Hjælp til maden..."