Mængder??? Kom til at melde mig til at grille til ca. 90...

Hvor længe skal en oksefilet have? Kan man grille rodfrugter...? Spørg om hjælp til din grillmad & tilbehør her.
Brugeravatar

Emneforfatter
scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Mængder??? Kom til at melde mig til at grille til ca. 90...

Indlæg#1 » 22. maj 2012, 00:13

Hejsa,

Stedet, hvor man er sikker på seriøse tilbagemeldinger :-)

Baggrund:
Vores søn går i 0 klasse og vi skal lave et trivselarrangement den 2 juni og konen og jeg kom til at foreslå at vi kunne lave et grillarrangement og at jeg godt kunne stå for at lave maden, den var de andre med på... også blev det også hjemme ved os privat - (helt ok)

Fedt, det bliver sjovt :-) Snakken gik videre og vi blev enige om at det nemmeste var at sige klassekammerater, forældre og søskende var velkomne, så sad jeg og kalkulerede lidt, ok der kan blive ca. 90 personer hvis alle kommer ca. ½ voksne og ½ børn... Stadig væk fedt at få lov til, men nu blev det så til en udfordring - dem elsker jeg :-) Budgettet blev aftalt, vi skal køre et stramt budget, så prisen blev sat til kr. 60,- for voksne og kr. 40,- for børn... Udfordringen blev strammet lidt

SPØRGSMÅL:
Jeg har stillet lidt op for at se, hvad der skal til og er kommet frem til at der ca. skal bruges følgende pr. mand (til frokost):

Oksesteg 75 g.
Pulled pork 75 g.
Spareribs 100 g. (kødfulle)
Pølse 1,25 stk
flute* 0,5 stk
Kartoffelsalat 150 g.
Pastasalat 150 g
Evt. kalkubryst 75 g.

Er der nogle af jer der har erfaring med at lave mad til mange? og hvordan virker fordelingen af ovenstående er der noget der skal laves mere/mindre af i gennemsnit pr. mand? Der er i gennemsnit ca. 150-225 g. kød, 1,25 grillpølse, 100 g. sparibs pr mand - 300 g. tilbehør og et ½ flute.

Ps. det hele skal laves på mine egne grille (1 x wsm 47, 1 x weber 57 cm og en q 200)

Ser frem til at høre fra jer :-)

/ Michael
/Michael

- if possible - BBQ it!

*** Har kul fra Traekul.dk på lager - udlevering efter aftale ***

Brugeravatar

larslyn
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Re: Mængder??? Kom til at melde mig til at grille til ca. 90

Indlæg#2 » 22. maj 2012, 07:23

Hvis du laver de mængder er der mere ed rigeligt :shock:

Jeg ville gange de mængder med 70 kuverter, går ud fra at de fleste af børnene er i 6 års alderen?

Iøvrigt kan det godt lade sig gøre, men vil mene at du bliver lidt presset mht. plads på dine grill'er da det er mange ting du har valgt at lave.
Du kan jo selvfølgeligt lave pp i god tid og oksestegene nogle timer før og lade dem stege færdigt i en thermokasse.

Det er bare at klø på, det er sjovt når man er færdig, for så tænker man..... var det ikke sværere :mrgreen:

Havde jo et lille arr. i august hvor jeg og et par venner lavede mad til 450 prs. i 3 dage på min ene grill, en stor paella pande med gasblus og en 20 ltr. gryde på gasblus....... og det gik fint... hvor der er vilje er der vej :-)
God fornøjelse
Venlig Hilsen
Lars
outdoor chef "ascona"
performer med gastænding
jbi "juleforhøjer"
genesis e-310 med spyd
ProQ Excel 20
lukket grill til pattesvin
1x1,5mtr. åben grill

Brugeravatar

Dark Horse
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#3 » 22. maj 2012, 08:05

I søndags serverede jeg ca 8 kg frosne pølser med brød på 25 minutter. De skulle alle varmes op og ristes. Jeg kan konstatere at det kan en 57cm Outdoorchef Leon ikke klare. Jeg kunne simpelthen ikke varme dem alle igennem hurtigt nok, selv om Leon'en leverede varen ved at være oppe over 300 grader hele tiden.

Jeg kunne ikke bare bede folk om at vente lidt længere, for alle var kommet for at se raketmotortest. http://ing.dk/artikel/129402-efter-dans ... nts-effekt

MVH
Jan - Pølsevender af Guds nåde :-D
Hellere en grille i mit hoved end mit hoved i grillen ;-)

belleboskop
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#4 » 22. maj 2012, 08:37

Hvis "oksestegen" er en filét, kunne du jo grille den dagen før og servere den kold. Så strækker den også lidt længere, da du kan skære tyndere skiver af den.
Jeg har nu

Primo og Black Ranch kul fra TBSgrillshop.dk på Lager klik her for at komme i shoppen

tvartou
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Sv: Mængder??? Kom til at melde mig til at grille til ca. 90

Indlæg#5 » 22. maj 2012, 16:10

Det er alt for meget mad. Du regner selv med at halvdelen er voksne, af den halvdel er halvdelen vel kvindfolk ?
Så vil give Lars ret i 60-70 % af mængden, og så vil jeg vove den påstand at du også har til dagen efter..

Tænk at servere 8 kilo frosne pølser til et arrangement??? Det er sgu da ikke godt for tænderne:,

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Brugeravatar

marinus
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#6 » 22. maj 2012, 18:10

udtryk gør indtryk

Brugeravatar

Sikots
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Re: Sv: Mængder??? Kom til at melde mig til at grille til ca

Indlæg#7 » 22. maj 2012, 19:43

tvartou skrev:Tænk at servere 8 kilo frosne pølser til et arrangement??? Det er sgu da ikke godt for tænderne:,

.1%¤ .1%¤ .1%¤
MVH
Bjarne

Tilbage til "Hjælp til maden..."