gasberg jensen skrev:Hejsa
Jeg kunne godt tænke mig at prøve at lave pulled pork, jeg har dog "kun" en almindelig Weber 57 cm. Kan jeg lave det på sådan en ?
Hvis ja, er der en der har et par gode fif, mht opskrift, hvordan holder man den lave temperatur så længe, hvilken kød er bedst, der er vist også noget med træ der skal på
Pft Claus
MartinM skrev:Jeg har lavet det masser af gange på min OTS (masser: 6-7 gange), og det kan sagtens lade sig gøre.
Jeg plejer at placere mine kul (heat beads) i den ene side af grillen, og stegen i den modsatte side. Et par tommelfingerregler til Pulled Pork:
- 100-110 grader på grillen.
- Stegen kan trækkes når den er ~95 grader.
- Afsæt 10-18 timer (det kan svinge MEGET).
- Start hellere aftenen i forvejen og lad stegen blive færdig for tidligt, end at skulle "snyde" temperaturen i kødet op fordi du nærmer dig spisetid. Den kan sagtens holdes varm i ovnen ved ~80-100 grader, uden at miste ret meget saft.
- Bliv ikke nervøs hvis (når) temperaturen står stille i et par timer, eller måske endda falder. Den skal nok komme op igen.
webershopper skrev:Hejsa
Udfordringen med pulled pork på Weber grillen er temperaturen at holde den nede til low and slow over mange timer
Som alternativ til Morfirs opstilling eller cirkelopstillingen findes der en lille indsats fra USA (ingen salgstale her men kun for at gøre opmærksom på denne) Smokenator som er en indsats der sættes i weber grillen og der tilføres utændte + et antal tændte briketter samt vandbad denne kombination gør at man kan holde temeperatueren nede over mange timer se mere herunder
formålet med smokenator er at lave "low slow barbeque", dvs holde
en meget lav temparatur over meget lang tid. Samtidig, fordi smokenator
er så lille, øges kapaciteten betydeligt!
se også den amerikanske hjemmeside
http://www.smokenator.com
Se her hvordan en SmokeNator Virker
http://www.youtube.com/watch
Hvordan får i plads til vandbad i en alm 57'er (ingen forlænger).? I må jo fjerne den nederste rist for at få plad til kul der skal ligge i ring?
ChristianT skrev:Nu har jeg ikke en weber, men jeg lægger kullene i den ene side af grillen - som helt alm indirekte grillning, og vandbad/drypbakke i den anden side. Det virker fint, og jeg slipper for at lege domino med briketterne.
Schreiber skrev:Hvordan får i plads til vandbad i en alm 57'er (ingen forlænger).? I må jo fjerne den nederste rist for at få plad til kul der skal ligge i ring?
elleh@ge skrev:har prøvet med Hickory (valnød), æbletræ og kirsebær røgflis, alle 3 gør sig rigtig godt til PP. Min favorit er indtil videre æbletræ skåret i chunks... Hvis du selv skærer chunks, sørg da for at save dem med en håndsav/rundsav, da en kædesav afgiver olie, hvilket IKKE smager særlig godt ( nogen vil sikkert også kalde det for sundhedsskadeligt) Gør dig selv den tjeneste at bage dine egne burgerboller (f.eks. efter Freds opskrift eller Meyers fra Meyers bageri), det gør fornøjelsen endnu større...
Schreiber skrev:elleh@ge skrev:har prøvet med Hickory (valnød), æbletræ og kirsebær røgflis, alle 3 gør sig rigtig godt til PP. Min favorit er indtil videre æbletræ skåret i chunks... Hvis du selv skærer chunks, sørg da for at save dem med en håndsav/rundsav, da en kædesav afgiver olie, hvilket IKKE smager særlig godt ( nogen vil sikkert også kalde det for sundhedsskadeligt) Gør dig selv den tjeneste at bage dine egne burgerboller (f.eks. efter Freds opskrift eller Meyers fra Meyers bageri), det gør fornøjelsen endnu større...
Yes jeg havde nemlig også tænkt mig at prøve den der hickory.
Gør i det vådt inden det skal på grillen? Synes nemlig jeg læst nogle steder at folk gør det.
Kommer i det på fra i tænder grillen eller måske kun de sidste par timer?
Schreiber skrev:elleh@ge skrev:har prøvet med Hickory (valnød), æbletræ og kirsebær røgflis, alle 3 gør sig rigtig godt til PP. Min favorit er indtil videre æbletræ skåret i chunks... Hvis du selv skærer chunks, sørg da for at save dem med en håndsav/rundsav, da en kædesav afgiver olie, hvilket IKKE smager særlig godt ( nogen vil sikkert også kalde det for sundhedsskadeligt) Gør dig selv den tjeneste at bage dine egne burgerboller (f.eks. efter Freds opskrift eller Meyers fra Meyers bageri), det gør fornøjelsen endnu større...
Yes jeg havde nemlig også tænkt mig at prøve den der hickory.
Gør i det vådt inden det skal på grillen? Synes nemlig jeg læst nogle steder at folk gør det.
Kommer i det på fra i tænder grillen eller måske kun de sidste par timer?
Tilbage til "Hjælp til maden..."
Brugere der læser dette forum: Ingen og 76 gæster