spareribs hjælp

Hvor længe skal en oksefilet have? Kan man grille rodfrugter...? Spørg om hjælp til din grillmad & tilbehør her.
Brugeravatar

Emneforfatter
orvis
>1000 indlæg
>1000 indlæg

spareribs hjælp

Indlæg#1 » 9. maj 2010, 08:37

Jeg har købe en flok spareribes, ikke kamben men dem som er skåret ud ar en ribenssteg tror jeg.
dem har jeg så bivet rub og vil lave dem low & slow i dag.
Er der nogen bud på hvor længe de skal have ? jeg haved forestillet mig det næsten som alm ribs røg noget tid så i staniol og så lige en tur til sidst på varmen.
nogen der har lavet noget der ligner ?
Deaktiveret efter eget ønske 0610-2012

JanLund
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: spareribs hjælp

Indlæg#2 » 9. maj 2010, 09:46

Jeg tror det er samme slags spareribs vi før har lavet. Jeg har forsøgt at lave dem via 3-2-1 metoden, men det kan ikke anbefales, de er simpelthen for små, så det blev en meget tør omgang.

De sidste par gange vi har lavet dem, har de bare fået 3-4 timer ved 110-120 grader. Den første halve time kommer de på med bare rub og lidt røg, og herefter bliver de smurt med marinade ca. hver halve time. De er klar når kødet nemt løsner sig fra benene, og det plejer som sagt at tage 3-4 timer.
/Jan

Brugeravatar

Birdstriker
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#3 » 9. maj 2010, 10:01

Hvis det er en udskæring ala revelsben, så prøv evt. at søge på "Country Style" - Der skulle du gerne finde inspiration.
Mit eget bud: 8)
viewtopic.php?f=43&t=2347&hilit=country+style
Smokey Joe Silver
Go-Anywhere.
OTG-57.
Performer Touch-N-Go.
Smokey Mountain Cooker.
Q 120
Genesis Gold C.

Brugeravatar

Emneforfatter
orvis
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#4 » 9. maj 2010, 12:40

tak for de fine bud.
jeg tror det blive midt imellem disse to forslag, de er kommet på ved 110 med røg det får de så et par timer og så i mariande et par timer jeg laver en tråd senere med billeder så i kan se hvordan det gik :D
Deaktiveret efter eget ønske 0610-2012

Tilbage til "Hjælp til maden..."