Pizzadej udfordringer - samt spørgsmål til frysning

Hvor længe skal en oksefilet have? Kan man grille rodfrugter...? Spørg om hjælp til din grillmad & tilbehør her.

Emneforfatter
eichmeier
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Pizzadej udfordringer - samt spørgsmål til frysning

Indlæg#1 » 10. jan 2019, 19:00

Starter lige med de udfordringer jeg havde

Lavede en straksdej og formede 6 kugler godt spændt op, pakke dem i folie og stillede den til at hvile 1 time til 1,5 time

Men den hævede og kuglerne "voksede" ind i hinanden -- har den stået for varmt, eller noget, havde den bare stående på køkkenbordet

2. hvis jeg vil lave noget dej som jeg lige kan tø op og bruge, skal jeg så lave den koldhævede og hvad er proceduren så for indfrysning og optøning.

/eichmeier

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Re: Pizzadej udfordringer - samt spørgsmål til frysning

Indlæg#2 » 11. jan 2019, 09:02

eichmeier skrev:Starter lige med de udfordringer jeg havde

Lavede en straksdej og formede 6 kugler godt spændt op, pakke dem i folie og stillede den til at hvile 1 time til 1,5 time

Men den hævede og kuglerne "voksede" ind i hinanden -- har den stået for varmt, eller noget, havde den bare stående på køkkenbordet

2. hvis jeg vil lave noget dej som jeg lige kan tø op og bruge, skal jeg så lave den koldhævede og hvad er proceduren så for indfrysning og optøning.

/eichmeier

Når du laver her og nu dejen https://fredstone.dk/content/25-pizza så bare læg plastik over dem og et viskestykke og stil dem med gode mellemrum så de ikke vokser sammen under hævningen

Den koldhævet https://fredstone.dk/content/24-koldhaevet-pizzadej

Lige så snart du har æltet den og strammet pizzabollerne op så på køl hvis de skal bruges dagen efter
Hvis de skal gemmes i fryseren så skal du ligge pizzabollerne i fryseren med det samme når du har æltet og strammet pizzabollerne op
Når de skal bruges kan du evt tage dem op om aften og ligge dem i køleskabet natten over også ud på køkkenbordet 1-2 timer før brug eller tage dem direkte fra fryseren og på køkkenbordet til optøning og hævning

Tilbage til "Hjælp til maden..."